Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 2015 ggr
[cookies]
0

Varför gillar man 1D och JB?

Tjenare!

Nu är det så att många tonårstjejjer gillar 1D och Justin Bieber, visst de har många andra fans med.

En fråga jag har är varför så många gillar dem? Satte på 1D musik för att se hur den var och jag klarade inte lyssna på den (men det är jag!).

Så en gång för alla skulle jag vilja veta vad det är som gör 1D och Justin Bieber så bra, skiv gärna mer än "Bra musik och snygg" till motivation ;)

Vill inte hänga ut något fans eller någonting alls utan har alltid haft undran. :)

Workingdog
0

alltså.. i september 2008 satt jag och kompis och kollade runt på youtube, och det kom upp en video där Justin sjöng våran favoritlåt (With you med Chris Brown) och tittade på typ alla videos och jag fastnade, han var så sjukt duktig, och sen har det liksom bara fortsatt. Att se honom växa, få fler fans, utvecklas både musikalt och som människa slår allt. Sen älskar jag hans musik och personlighet. Annars hade jag liksom inte stannat kvar om man säger så ;) 

Killarna.. det var väl lite samma visa där, det var spännande, det fanns bara ca 100 fans i Sverige, det blev som en liten hemlighet. Och nu har man sett dom växa, utvecklas, förändras ja allt. Men samma sak här, deras musik är bra (tycker jag) annars skulle jag inte varit kvar här heller ;)

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

LLLINN
4

Börjar med 1D: Förutom utseende och att de är väldigt duktiga på det de gör så älskar jag dom för deras personligheter! Jag föll för dem ordentligt när jag började titta på videodiaries och intervjuer, de är så jäkla härliga och inspirerar mig verkligen!! JB är även sjuukt talangfull, men är dessutom en riktig otrolig förebild för mig och de flesta andra. Just eftersom han växt upp ganska fattigt med endast en ensamstående mamma, och ändå lyckats komma så långt. Han har verkligen fått kämpa för att nå sina drömmar!

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

Hamsterlycka
1

Jag har varit en Belieber sen Justins youtubetid. Han har en otrolig historia bakom sig och det är det som jag verkligen älskar med honom, hur han kämpat sig till toppen. Han är helt underbar med sina fans och bryr sig verkligen. Jag har själv sett honom den 23:e april, det var bästa dagen i mitt liv. Köade utanför i 14 timmar, och det var det så otroligt värt! <3

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

Quenzi
2

Beror väl på att inte alla har samma musiksmak, för jag ser inget bra i Justin Bieber eller One Direction heller, i jämförelse med banden jag lyssnar på så låter dom faktiskt som tjejer, och har aldrig egentligen gillat kvinnliga artister så.. Men jag förstår ändå dom som lyssnar på det och faktiskt tycker att det är bra, för precis som att jag blir glad och det pirrar i magen när jag lyssnar på musik jag gillar, så förstår jag ju att det måste kännas lika dant för en Belieber eller Directioner, och så samma med att jag tycker att dom låter som tjejer så kan ju vissa Beliebers och Directioners tycka så om min musiksmak, fast oftast att det blir "för mörkt" då. x)

PJUM

[cookies]
3

#2 "Han har verkligen fått kämpaför sina drömmar"
#3 "Han har en otrolig historia bakom sig"

Skulle ni vilja vidareutveckla det? ;) Det JAG har hört så fick han inte kämpa så mycket för sin karriär, då vet jag folk som har fått kämpa MYCKET mer (än det JAG har hört). Fortfarande, klankar inte ner honom utan vill lära mig. 😉

Workingdog
0

#5 han flyttade till ett annat land, hade inga kompisar där, för att satsa på musiken. När han singel kom ut åkte han runt i HELA landet för att spela på ALLA radiostationer, oavsett om dom spelade hans låt eller ej. Han kämpade för att dom skulle spela den, för dom ville egentligen inte då han hade en för ung röst. 
Ett exempel bara :)

/Mvh Jennifer

LLLINN
0

#6 du nämnde bra saker, men glömde faktumet att han fick oräkneliga nekanden från nästan alla skivbolag han presenterades för, nästan ingen ville ha honom. Att en liten kille ska fortsätta kämpa trots det är ändå ganska beundransvärt!

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

[vigge_]
17

"Han har utvecklat sig som människa" (Bieber) - röker gräs

Cazzos
6

#8 Det är en sak han har gjort som inte många uppskattar. Jag tycker att det är så töntigt att haka upp sig på det. Ingen bryr sig om att Rihanna röker på typ hela tiden?

Om man ser över hela Justins karriär så har han gjort bra saker.

TS Jag gillar både One Direction och Justin Bieber pga att deras röster och musik faller mig i smaken helt enkelt 😊

[rocklover]
0

#9 som t.ex?

[tussen01]
0

Själv så tycker jag inte att någon av dom är bra, det är inte min typ av musik. ;)

Men jag känner några som älskar JB och 1D (inklusive min syrra). Jag tycker bara att nästan alla killar som är popstjärnor sjunger samma sak hela tiden.. Men det är vad jag tycker! ^^

[Lewwi]
10

Jag gillar ingen av deras musik. Men jag förstår mig inte på allt hat mot dem, särskilt mot Justin. Tycker det är så vidrigt av alla som hatar på honom, vad fan har han gjort mot er?! Han är bara en helt vanlig kille som har uppfyllt sina drömmar. Han är sjukt stark som klarar av allt hat och jag beundrar honom verkligen för det. 

Sedan förstår jag inte alls meningen med den här tråden, vad var den bra för? Du kunde ju lika gärna göra en tråd om "varför gillar man mozart?" eller "varför gillar man eminem?" Så sjukt himla omoget. 

Cazzos
6

#12 På vilket sätt är det omoget att ifrågasätta någon annans musikintresse?

[Lewwi]
0

#13 Jag tycker att det är omoget, du får gärna tycka något annat.

Och "jag klarade inte att lyssna på den" är, enligt mig, riktigt överdrivet.

[rocklover]
1

Ska jag vara ärlig så klarar  inte jag heller av att lyssna på 1D och JB, det är ungefär som ni ni klarar väl knappt av att lyssna på death metal?

Jesperlinden97
0

För mig är Justin Bieber som vilken artist som helst, One Direction som vilket pojkband som helst.. 
Lyssnar också för att det är min typ av musiksmak, sen är Justin min idol/förebild för budskapet han vill förmedla till sina fans! :)

You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus

[Lewwi]
0

#15 Typ som 'ååh mina öron gör ont!!..😮" eller?? Det är en sak att inte gilla en artist och inte vilja lyssna på den därför, än att faktiskt inte kunna klara av att lyssna på en låt, så du tänker typ "han är så dålig, jag kan inte lyssna mer… jag dööör!!!" ???

Det är skillnad att inte klara av att lyssna på death metal, för dom skriker eller spelar väldigt hårt och tungt och det är många som inte klarar av det för man kan faktiskt få ont i öronen av det.

Quenzi
4

#17 Man kan få ont i öronen av JB och 1D oxå, jag får det just pga att jag tycker att dom har så ljusa röster.

PJUM

[rocklover]
1

#17 tänk på att ngn kan få ont i huvudet utav 1D och JB försökte lyssna på JB men det slutade med att jag fick extrem huvudvärk och spydde O.o

[Lewwi]
0

#18 Okej, vissa kanske får det. Men den största andelen av befolkningen som säger så, typ 99%, överdriver om det. Människokroppen är uppbyggd så att det är lättare att handskas med ljust och mjukt än högt och hårt, det bara är så.. fakta liksom! Att man kräks är enligt mig också värre överdrivet än min ljugande farmor skulle klara av att överdriva om. 

#19 Jaaaaaa, precis..

[rocklover]
2

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hittade precis en cover på JB ^.^ helt awesome!

Cazzos
0

#10 Han har donerat och stöttar flera välgörenhetsorganisationer, han är omtänksam mot de utsatta m.m.

Bl.a. Hurricane Sandy Relief Foundation. Han donerar även pengar till Pencils of Promise, en välgörenhetsorganisation som hjälper utsatta (fattiga) orter/byar att bygga nya skolor.

Hamsterlycka
0

Jag respekterar helt och fullt ut de som inte gillar Justin och hans musik. Men allt detta hat är så fruktansvärt omoget. Har några killar i min klass som brukar trycka upp datorn i mitt ansikte när de spelar ett spel när man ska sminka Justin, det slutar oftast med en rejäl käftsmäll. 😊

Och, #8, det finns massor av cenarion kring det där. Vissa säger att den är photoshoppad, vissa säger att det är Robin Verrecas osv. Man vet helt enkelt inte.

[Lewwi]
0

#23 Ja, eller hur! Man behöver absolut inte tycka om honom eller hans musik, men man måste inte hata honom! Känner liksom "väx upp omogna skitungar" varje gång nån håller på med sånt..

[rocklover]
6

#22 tkr att han borde fokusera på djuren istället ._. människor är hemska!

Cazzos
0

#14 På den fronten kan jag förstå vad du menar, men jag trodde att du menade att det är omoget att fråga varför man gillar JB/1D. Enkel fråga liksom.
Just för att de är stora artister idag och allt hat som finns mot dem som verkar vara dolt involverat i denna tråd så reagerade jag inte riktigt så från början. 😛

[Lewwi]
0

#26 🙂

[cookies]
2

#12 Varför är tråden omogen? Jag ser inte något omoget med att vilja lära sig vad andra ser i några av de 2 största artisterna just nu. Jag tycker inte deras musik är den bästa (det jag har hört), Bieber verkar rätt kul som person dock. Eftersom JB och 1D är sjukt stora så vill jag ju veta vad andra ser med personerna och musiken. Som jag skrev jag klankar inte ner på dom, jag vill veta vad som drar massa tonårstjejjer till dessa artister. Hade det varit bättre om jag skapade en hattråd?

[Lewwi]
0

#28 Men gud, du måste ju ha fattat att denna tråden kan komma att prvocera folk?! Det lär du ju räkna med. Och att skapa en hattråd, nej? Varför skulle det vara bättre? Och har du någon favaritartist? Det är väl lika med Justin och One Direction. Man gillar deras musik, röster, personlighet, utseénde, budskap o.s.v, vad tror du själv? Eller du kanske tror att man gillar dem för att deras mormor gjorde bra hallonsylt, alltså seriöst..

Cazzos
2

#29 Provocering tar man på egen risk. Hur mycket man väljer att ta åt sig av det som skrivs är inte skrivarens/trådstartarens ansvar.

Sure kan jag hålla med om att om någon hade skrivit värsta kränkningen mot ett visst utseende hos folk, kanske övervikt eller blont hår, då är det en annan femma.
Men när det kommer till sådana här frågor så är det bara omoget att reagera starkt när det inte är en big deal, tycker jag.

Men alla tycker ju olika.

[Lewwi]
0

#30 Nej det är inte hans ansvar, men han lär väl förstå att folk kan bli provecerade och inte verka så förvånad över det, det får man ta på ett forum annars kan man sticka ifrån det.

Och egentligen har jag inte reagerat så starkt, men jag har bara lust att göra det just nu, av någon anledning.

nottheonly
8

#31 Jag måste bara säga att jag tycker du överdriver lite och att jag inte förstår vad som är provocerande med denna tråd - fast det är ju jag och för vissa kanske detta är ett känsligt ämne.

[Lewwi]
3

#32 JAG ÖVERDRIVER INGENTING OCH JAG TYCKER INGET MED DENNA TRÅD ÄR PRVOCERANDE.🙂

[rocklover]
2

#33…? "#28 Men gud, du måste ju ha fattat att denna tråden kan komma att prvocera folk?! Det lär du ju räkna med. Och att skapa en hattråd, nej? Varför skulle det vara bättre? Och har du någon favaritartist? Det är väl lika med Justin och One Direction. Man gillar deras musik, röster, personlighet, utseénde, budskap o.s.v, vad tror du själv? Eller du kanske tror att man gillar dem för att deras mormor gjorde bra hallonsylt, alltså seriöst.." det låter ganska mkt som att du tkr att denna tråd är provocerande O.o

[trabajo]
0

#32 HAHA! Jag måste bara säga detta, 'nottheonly' du är så jävla ägd. Men förresten håller jag med Lewwi, hon tycker att man ska behandla dessa killar med respekt och att man ska behandla dom som gillar dom likadant. Hon gillar inte deras musik så, nottheonly, varför skulle detta vara ett känsligt ämne för henne?🥵 gå å lägg dig

[Lewwi]
0

#34 Men jag gör inte det😃Skrev bara att han måste ju förstå att om fallet var så måste han förstå det eftersom att han skapat en tråd, = han måste räkna med att folk, folk behöver inte betyda jag, blir provocerade!🙂

Cazzos
0

#35 Om man refererar till denna tråd - är det någon som pratat i ett icke respektfullt sätt gentemot JB/1D?

Asså visst inte ba "Ers Höghet"-aktigt, men åsikter om dem som inte är hatfulla, menar jag.

[Lewwi]
0

#37 Men gud, du lär ju fatta vad jag menar, eller du kanske inte är så smart?😮

Quenzi
1

#20 Jag sa bara att jag får ont i öronen, jag sa inte hur ont, jag kanske menade att det bara känns lite? Hur kan det vara överdrift då? 

Fast jag gillar ändå mörkt bättre än ljust, skulle jag välja att få lyssna på Death Metal eller Justin Bieber resten av livet så skulle jag välja Death Metal (lyssnar vanligtvis inte på något av dom).

PJUM

[Lewwi]
0

Men jag lägger ner detta nu, det jag egentligen ville få sagt med mitt första inlägg är det jag menar. Alltså att jag tyckte att denna tråd var onödigt och att jag inte gillar justin eller one directions musik men att jag respekterar dom ändå🙂

[Lewwi]
0

#39 Jag förstår dig🙂

Pennybus
4

Jag tycker inte om någon av de banden men a (: Och dehä med att Justin(?) flyttade till ett annat land o.s.v. vet jag fleeera andra som har gjort, varav mitt favoritband som tillbringade 2-3 år i en liten skåpbil på Walmart parkering för musikens skull, och detta bandet interakterar och bryr sig mer om deras fans än vad Justin gör, t.e.x. så satt gitarristen i detta bandet med mig en hel natt och chattade när jag försökte överdosera, kom tillbaks när Justin gjort något liknande. Nä, jag gillar inte artister som inte tar tid till sina fans. Och detta är min åsikt (:

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

nottheonly
9

#35 Vad blev jag "ägd" på? och varför ska jag gå och lägga mig? är jag trött? 🤔

[rocklover]
0

#42 👍

#19 ._.

[MiniPim]
2

Är väll för att man gillar deras musik..? x)

lisora
2

Hej, såhär är det, man gillar olika saker i livet. Vissa gillar hårdrock, andra pop, andra R'n'B. :) Jag gillar One Direction och så fort jag nämner det får jag DIREKT skeptiska blickar och "är inte du för gammal för det?" (är 19).

Jag tycker One Direction är bra, och det ska räcka. Jag ska inte behöva försvara mig genom att säga att "dom är musikaliska och har kämpat sig hit och yada yada" för to be honest, dom har inte kämpat så mycket. Men vad spelar det för roll? Varför kan man inte gilla en viss musik eller ett visst band även om bandet kanske blivit kända för sina "looks"? Jag tycker om låtarna som One Direction framför och det ska vara nog med argument till varför jag lyssnar på dom.

Gerro
1

Jag gillar Juju för att han har helt klart inspirerar mig!
Han kommer från en liten stad, men vägrade att ge upp sin stora dröm om att bli artist.
Förutom att han är snygg (;)) & begåvad, så har han ett stort hjärta & han visar verkligen att han bryr sig!

Han är verkligen min största idol, och min största dröm är att bli artist & att en dag få stå på samma scen & uppträda med honom♥

[GerbilLooover]
1

Jag gillar varken 1D eller JB, men jag respekterar fortfarande att andra gillar dom. Man gillar olika musik, jag till exempel gillar olika sorters rock osv, dom flesta i min klass gillar pop. Man är olika, och det är bra. :)

Hamsterlycka
0

Wanzel
1

En grej jag tänker på när kändisar gör så, är att ibland känns det så väldigt tillgjort. Det behöver absolut inte vara så! Men ibland får jag känslan av att de gör så bara för att "det ser bra ut".

Och nu menar jag inte enbart Justin, utan alla kändisar som besöker fans på sjukhus och liknande.

För att svara på frågan: Nu lyssnar jag inte på varken 1D eller Justin, så är väl egentligen lite svårt för mig att svara. Men jag tänker att en del kanske kan relatera till deras sångtexter, att de bryr sig om sina fans och sådant.
Har som sagt inte koll på varken deras texter, eller hur de är mot sina fans, men det brukar väl vara sådana anledningar som gör att man gillar ett band/artist, utöver att man gillar deras musik 🙂

Gerro
0

Våran man är bara sååå secute..♥♥

thenewbreed
3

Jag känner att både JB och 1D är otroligt begåvade och har talang, men de är så sjukt överskattade enligt mig. Jag blir så anti artister som folk blir så sjukt galna över. De är ju liksom…människor. Som du och jag. 

Jag lyssnar väl mest på metal liksom men kan hända att jag lyssnar på Jb t.ex. ibland. Men stör mig så mycket på att folk avgudar honom så mycket, typ ;o
tycker inte han är särskilt speciell på något sätt annat än att han har en bra röst :)

Medarbetare på bildredigering! :)

Loveofmylife
4

Men gud? Vad spelar det för roll hur mycket de gett upp i sina liv för musiken eller whatever, vad gör detta för skillnad? Att behöva sitta och försvara varför man gillar en artist är det dummaste jag har hört.

Jag är inte precis något JB fan eller 1D men jag tycker dom är helt okey det är något jag faktiskt lyssnar på ibland, och jag hatar att jag alltid måste sitta och försvara varför jag ens kan lyssna på dom.

Sen måste jag också säga att det är ganska fånigt att sitta och "bråka" om vem som har offrat mest? vad spelar det för roll? Jag tycker man offrar mycket i sitt liv om man blir känd. Man offrar ett normalt socialt liv och en normal familj, man offrar all sin ro, man offrar sin privattid, och så mycket mer. Alla artister/band offrar mycket för att hålla på med musiken.

Sen kan vi ju gå in på min absolut favorit aritst, Kurt Cobian. Denna man offrade jäkligt mycket och ville jäkligt mycket, men ändå tog han livet av sig. Det är nog jäkligt tufft att vara känd, hur mycket man än gjorde för att komma dit, mer eller mindre.

[RC1393]
1

Haha, måste bara säga det att jag äntligen kopplade vad 1D var XD Tänkte på 1- dimension och förstod inte alls vad streck hade med saken att göra, logiskt tänkande saknas här ibland😂

Jag gillar ingendera, too mainstream för mig, haha. Nej, men jag gillar oftast inte vad många andra gillar faktiskt. Men jag har full respekt för dem och klankar inte ned på dem, jag ser dem bara som människor som gör vad de vill göra. Vem går till tex en sportaffär och skäller ut ägaren för att han ville ha en sportaffär? Tycker det är same shit diferent names😛

Workingdog
0

#50 på hans tour i USA, så flög han in några stycken personer som var sjuka etc till VARJE konsert för att få träffa honom. MEN enda kravet han hade, var. INGA KAMEROR! Alltså kan inte vara tillgjort eftersom han vägrade ha kameror där! Han ville göra det för personernas skull, inte sig egen

/Mvh Jennifer

[cookies]
0

Till er som svarat, tack för era svar!

Jag har väl ingen som jag avgudar som många gör med JB eller 1D, men jag har fått svar på mina frågor så tack för svaren allesammans!!! 🙂

Dock blev det väldigt mycket OT ett tag. :p

Wanzel
0

#55 Just att inte ha med kameror är ju något som visar på att man faktiskt gör det för fansen, mer än för sig själv!
Och egentligen är det ju bra att kändisar gör så, även om det bara är för att se bra ut, för personerna som får komma dit blir ju väldigt lyckliga.

Sedan finns det ju alltid en "risk" att kändisarna säger att det inte ska finnas kameror, just för att det ska se ut som att de inte gör det bara för att se bra ut. 😛
Förhoppnings finns det väl inte många som faktiskt skulle göra det, men det finns säkerligen de som gjort så!

[Taxie]
3

Jag undrar seriöst vad som har hänt med all musik. Allt är bara skit nu förtiden. Vart tog rockabillyn och rocken vägen? alla genrer kommer från den. Skapa låtar med bara intrument och sång är så mycket bättre än att fuska sig fram med massa ihopplock på datorn är ingen riktig musik. Detta var min åsikt nu… och det är många som har playback på konserter för att deras danser är krävande. Sjunga kan de göra istället för att dansa. Man är ju där för sångens skull :P Nä fattar inte vad som hänt ändå är jag 18 år och är ganska modern av mig utom denna musiken som har förvrängts till det värre :(