Får lärare slå elever?
Tror inte det skulle funka så bra.
Skulle en lärare slå mig skulle jag slå tillbaka dubbelt så hårt…
#1 Samma här!
Tänk om en vuxen lärare (som är en kille) slår en tjej?
Skulle vara skandal..😡
#2 Men om en kvinnlig lärare slår en kille då?
Är inte det lika allvarligt?
#3 Det är också dåligt men enligt mig är det värre när en manlig lärare slår en tjej..
#4 Förstår mig inte på samhället..Varför är det alltid girl power när en tjej slår en kille men när en kille slår en tjej så är han satan själv?
Självklart, män är för det mesta fysiskt starkare men jag förstår fortfarande inte hur folk tänker.
#5 Alla tycker olika. 😊
#6 Majoriteten av samhället tycker så och jag bara undrar varför. Men självklart alla tycker olika.
Haha, hoppas någon ens rör mig. J*vlar vad kul det blir då. :)
- Emil
Var inte detta ett aprilskämt för något år sedan?
Och nej det bör inte vara sant för barnaga är olagligt i sverge!
Kram Nora medarbetare på lantdjur och Barnens 🙂
Asså om någon slår mig lär den få en örfil tillbaka. Man slåss inte och domän något man lär sig när man,är 3 år.
Och herregud TS, vad är det rör skillnad? Förstår din åsikt men den stämmer inte, är hemskt oavsett om en tjej slår en kille eller en kille en tjej. Gud.
Eftersom barnaga inte är tillåtet borde lärare som slår elever också dömas…. Om inte, så slår ju eleven tillbaka.
Min sambo hade en lärare när han var yngre som alltid klämde hans hand så extremt hårt (när de skulle säga hejdå varje dag i skolan) att han hade svårt att använda den ett tag efteråt. Han sa till läraren att sluta klämma så hårt, men då läraren inte lyssnade så fick han en knytnäve i magen nästa gång. Kan säga att de inte längre tog i hand efteråt… 😛
#5 Tycker inte de bara är tjejer! Visst kanske man tänker så för att tjejer ofta är svagare än en fullvuxen man, men så här kan man väl tänka istället Man ska inte slå någon som är svagare än sig själv tycker jag iaf, det är oftast fallet för tjejer?
En lärare som tar till våld mot en elev som ej tagit till våld mot läraren, ska ej vara lärare. Punkt… Då är man inte lämplig att vara lärare.
Plus att det är olagligt att slå barn bland annat.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#5 Jag tycker inte det är okej när tjejer går på killar heller.
Jag är tjej.
T.ex. en kille blev pussad av en tjejkompis på kinden, hans flickvän kom och puttade in han i väggen allt hon hade och började nästan slå han. Skulle HAN gjort det på HENNE ja då bannimej! Tycker det var jävligt onödigt av henne.
Har ni sett på FB, en kille får en tallrik kastad i ansiktet av sin tjej, hans läpp blir uppskuret hela vägen upp till näsan och flera tänder utslagna. Flera operationer i munnen och sy ihop hela läppen. Tjejen går fri. Hade det varit tvärt om? Killen blir kallad kvinnomisshandlare, böter och fängelse ett antal år.
Jag tar aldrig till mig våld. Jag använder ord och vinner ;)
Det kommer nog inte bli så, man ska inte haka upp sig så mycket på artiklar. Men visst jag är 18 år så om en lärare slår mig lär jag slå tillbaka och jag är vuxen och står för mina handlingar precis som läraren får göra. Självförsvar får man ju använda vid rätt tillfällen.
Om en lärare slår mig under en utskällning etc., så kommer mina händer sitta runt lärarens hals på några sekunder, utan tvekan. 🎧
Har aldrig blivit slagen av en lärare och hoppas att det aldrig händer.
Om man är lärare eller inte spelar ingen roll, fortfarande fel att bruka våld precis lika fel som att elever brukar våld, såvida det inte handlar om självförsvar från någon av sidorna. Våld löser inget och man får INTE slå andra, det kan man dömas för.
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg
#11 Vadå "herregud", kan du uttrycka dig lite trevligare? Vadå "den stämmer inte"? Du kanske inte tycker så ,men så tycker jag. det finns inget rätt o fel direkt. Jag tycker inte man ska slå någon som är svagare, fast det är ju inte bra att slå någon överhuvudtaget. Detta är etik och moral, alla tycker olika och det finns inte riktigt rätt eller fel. Ska du kommentera så får du uttrycka dig trevligare.
#20 men herrapanbertil då!
Det är inte rätt att slå någon över huvudtaget.. ? och fattar inte, så du tycker det är ok att jag går på en kille fast inte okej om han slår ner mig? förstår inte, människor är människor vare sig tjej eller kille.
jag uttrycker mig trevligt, blir bara irriterad. :)
#21 Jag skrev ju att det inte är bra att slå någon överhuvudtaget? Som jag skev innan så tycker jag inte att man ska slå någon som är svagare. Förtår att du blir irriterad men du måste ju kontrollera dig ;)
#21 Nej men tycker du det är okej att slå en som är starkare än en själv då? Du tycker ju inte att man ska slå någon överhuvud taget fast det är värre att slå en som är svagare??
jag kontrollerar mig perfekt!
#24 Hon skrev att hon måste kontrollera sig när hon blir irriterad. Inte att MiniPim tappat kontrollen för att hon skrev herregud.Personligen tycker jag också att MiniPim uttryckte sig lite otrevligt, hon hade kunnat skriva det på ett trevligare sätt.
Alltså, varför hacka? Det är inte speciellt mycket trevligare…
Man kan tolka saker på olika vis och jag tycker inte att hon skrev värst otrevligt.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Nu tycker jag vi slutar skriva på denna tråd då den inte leder någonstans!