Angående "sexnoveller" och liknande
Jag såg nu att sexnovellen som blev publicerad på sajten blev bortröstad och det tycker jag är lika bra det. Jag godkände aldrig en sådan novell på sajten just för att jag inte tycker det hör hemma här. Detta är ingen porrsajt. Visst får man diskutera sex och samlevnad så mycket man vill, men "porr" är inte tillåtet i någon form. Det finns många minderåriga här inne och jag vill inte ta på mig ansvar för om de läser något med grovt innehåll (vilket för övrigt går emot sajtreglerna).
Så i framtiden är det förbjudet att publicera någon form av sexbeskrivning eller porrnovell av något slag. Vill man, får man gärna länka till sådant i X-markerade trådar - dock inget som innefattar våld av något slag!, utan att skriva själva innehållet här på TiF.
Jag ber er respektera reglerna och har ni frågor om liknande saker ber jag er att kontakta mig som Sajtvärd för ett godkännande innan ni postar något!
Tack och ha en trevlig tisdag! 🙂
förlåt att jag flikar in här men jag tycker då inte att en sexnovell är porr det är en berättelse om sex/samlag eller liknande ja men det är inte porr
Det räknas som porr. Det är bara en annan form av porr.
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
ser det ändå inte som porr vad det än räknas som och ser man det på nått annat sätt så är det säkert inte porr bara för det det beror nog helt på hur man ser det… jag ser det som vilken berättelse som hellst sedan är det ju självklart att jag inte skulle läsa upp det för 6 åringar för det lite vett har man ju men som sagt jag ser det inte som porr… och även om det är det så tycker jag att svenskar ser för strikt på det… så det så
Det är ingenting som hör hemma på tonåringar.ifokus
Du kan bli sexuellt upphetsad av att läsa en sexnovell. Därav porr. Sen om du ser det som det eller inte spelar liksom ingen roll. Vad jag inte förstår är varför du vill ha någonting sånt på den här sajten?
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
jag sa inte att jag ville ha det här! jag sa bara att jag inte såg på det på samma sätt som TS sexuellt upphetsad kan man säkert bli av mer av det som skrivs här på TiF är det oxå porr då?
#5 Saker som är gjorda just för det syftet hör liksom inte hemma. Vilka andra saker är det du tänker på då?
Jag har seriöst inte läst någonting som gjort mig sexuellt upphetsad här på TiF.
-Stephen Hawking
Som Geru säger så hör inte sånt hemma här på TiF. Detta är ett diskussionsforum om tonåren och vill man läsa en novell om sexuella handlingar så kan man göra det på en annan hemsida - det är inte vad TiF är till för i alla fall. 🙂
så bara för att du tänder på nått så är det porr??? detta blir bättre och bättre… va fan alla tänder på olika saker!!
#8 Porr eller inte porr, det var hursomhelst inte särskilt passande på Tif!
You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus.
nej jag har inte sagt att det är passande här jag sa bara att det inte var porr!!! jag ser det inte som porr thats it!!! sedan påstod geru att om man blir sexuellt upphetsad är det porr och då sa jag att det isf finns mer porr här då alla blir sexuellt upphetsade på olika sätt
#10 Du behöver inte skrika/gapa? Ingen lyssnar mer för det.
----------------
Tirin: Får man länka till en blogg som har sexnoveller?
Bara en tanke, eftersom det ej hör hemma att lägga upp det här? Om det står klart och tydligt vad det är för blogg osv?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#11 nej man jag har sagt det flera gånger men ingen värkar ju läsa det -.-
Porr eller inte, lägg ner den diskussionen nu.
Ska vi säga, sexuellt upphetsande material istället?
#13 det är ju det jag försöker säga att alla blir olika sexuellt upphetsade så då är allt porr enligt geru. jag skiter i vem som klassar det som porr eller inte och jag skiter i om det finns med på TiF eller inte…
#14 Men bara för att olika personer blir sexuellt upphetsade på olika saker så betyder det inte att det inte är porr.
Porr är ett samlingsord för sexuellt upphetsande material.
Det är ingenting som är riktat åt individuella personer. Det gäller bara materialen, inte personerna som tar del av det.
MEN ASSÅ KAN DU BARA INTE ACCEPTERA???
SKRIV EN SEXNOVELL I DIN DAGBOK ELLER PÅ FACEBOOK OCH INTE HÄR, SÅ SVÅRT ATT FÖRSTÅ MARKUS?
jag har ju inte sagt att porr e allt som folk blir sexuellt upphetsade av det är geru som säger det ju -.-
#17 men spela roll, bara sluta diskutera och acceptera reglerna..
ursäkta för jag är så himla otrevlig men det är väll inte svårt att acceptera en sak och sen gå vidare i livet?
#17 Ok. Vad spelar det för roll?
Om du inte tycker om att Geru säger att porr är sexuellt upphetsande material, ta det med honom via PM då.
Denna tråden skapades inte för att diskutera skillnaden mellan individuella perspektiv på porr.
#18 ursäkta men vart fan kom det ifrån jag diskuterar inte att jag vill skriva sexnoveller och lägga ut här ni kommentar. det är inte änns jag som la upp sexnovellen och jag skiter i sexnovellen. #16 tyckt jag bara va onödig och omogen. och ja jag kan acceptera saker och gå vidare och om du har läst hela så borde du även läst att jag skiter i om det finns här eller inte! det jag har sagt är att jag inte ser det som porr och jag ser absolut inte allt man blir sexuellt upphetsad av som porr heller!
#20 men svär inte fan :o
men okej, men tyck det då fast du behöver inte skriva ut det..
jo jag skriver ut det för jag bor i Sverige och där får man skriva och säga vad man tycker och tänker så länge det inte är rasism och liknande och det är inte detta… det är vad jag tycker och då säger/skriver jag det!
#20 Okej.
#22 Men SKRIV UT DET DÅ. jösses
det är ju det jag gör och tydligen blir hatad för vad jag tycker/tänker men jaja än är inte sista id*oten född…
#25 Du säger att folk itne lyssnar, du lyssnar inte bättre själv?
#25 Att bli hatad och ifrågasatt är helt olika saker.
Men som sagt, vi lägger ner diskussionen nu, om du vill fortsätta diskussionen med någon som deltagit i denna tråd så kan du fortsätta via PM.
jag har inte sagt nått om lyssnar jag har sagt "nej man jag har sagt det flera gånger men ingen värkar ju läsa det -.- " jag säger inte att folk inte lyssnar och vad är det jag inte lyssnar på?
#25 jag är ingen idiot bara så du vet :))
puss hej
#28 Skriv vem du talar med, tack. Underlättar.
Eftersom man ej kan höra här, så blir det samma sak som att "ingen verkar ju ha läst det", som att ingen har lyssnat.
Du lyssnar inte t.ex när Medarbetare har sagt att det är slutdiskuterat?
Kan folk diskutera vad som är porr eller inte en annan tråd istället? :) Så det slipper bli massa OT i denna informationstråd.
#30 för det första missa att h*n vad Medarbetare och ja det e fortfarande Sverige så man får faktiskt uttrycka sig fortfarande men ja jag kan lägga ner det om det nu är så viktigt men som sagt jag sa även det verkar som om ingen läser… med ordet verkar så säger jag hur jag upplever det och inte att det är så som jag tycker sedan att folk läser det ja visst men det verkar inte som om någon läser det… och ja för att avsluta det här får du skicka PM isf efter som vi inte ska skriva här mer i ett fritt Sverige
#32 Jag har inte antytt eller sagt att man inte får uttrycka sig heller!
Du som förstorar upp allting nu….
jag sa inte att du sagt det men det är ju det dom säger när man inte får skriva mer… det var inget till dig utan till dom
#34 Eftersom du svarade mig, och du har det i en sammanhängde text, så kan man ej utläsa det som att du ej menade att jag hade sagt…
Så inte lätt att du menade dem,när allting står i samma?
Men strunt samma, tänker acceptera vad Tirin sa nyss
#34: Det folk anmärkt på var att det blev OT och att den här diskussionen inte hör hemma i den här tråden. Ingen har sagt något om att man inte får säga det alls 🙂
jag skriver bara på så det blir en sammanhängande text
Det som görs för ändamålet att vara sexuellt upphetsande är porr. Så enkelt är det.
-Stephen Hawking