Stulen på två datorer
Min syster hade en fest i lördags hemma hos oss och då kom det också personer hon inte kände så mycket. Hon hade på musik från datorn och sen var musiken borta och någon hade snott datan! Dom hade snott två datorer, ray bans solglasögon och ett par air force skor. Hennes kompis hade blivit stulen på hans iphone och silverkedja och typ ingen vet vem de var som snodde de! Vad ska man göra? En polisanmälan eller finns det inte så mycket man kan göra åt saken?..
Man kan nog bara polisanmäla och sedan försöka berätta vilka som var där.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Håller med Frida :) Ha inte fest med okända människor utan bjud in folk som du känner. Det är bara mitt tips ;)
Anmäla är väl det enda ni kan göra för tillfället.
Det är bra om ni kan deras namn. Då blir det lättare att förklara för polisen.
Har ni kollat så att flera saker inte är borta?
Du är saknad…
Edward 31/8-11 5/7-12
Vet att folk i detta läget har lyckats installera program (utifrån på en annan dator) när de har fått saker stulna och inte vetat vem tjuven var. Kanske svårt för den som inte har en aning om hur man gör sånt, känner du någon som jobbar med datorer kan du ju fråga.
Någon på festen måste väl ändå ha sett vem som bar ut två stycken datorer? Dom är ju inte direkt små och osynliga :/
Skräckfilm - Hårdrock - Min blogg - Last.Fm
#5 Kan ju varit bärbar dator och de finns ju i både små och stora "storlekar".😉
#1 Tack för tipset! #2 Det var inte jag som hade festen, det var min syster.. Jag var inte ens hemma och hon sa att det var hennes vänner som frågade om de fick ta med sig andra personer också så hon sa ja, tycker också hon var dum som lät andra personer komma in:/ #3 En av hennes kompisar tappa bort sitt busskort och min iphone laddare är borta .. #5 det tror jag också för den större datorn var på vardagsrummet och alla var typ där men aa.. #6 det var en mini bärbar data och en vanlig bärbar dator. En kille som fick damp gjorde sönder vår glas dörr glömde jag att berätta..
#7 Damp är inget man bara "får". Man ska ej använda det hur som helst. Men förstår hur du menar.
Ja en bärbär dator och en minidator är ju relativt lätt att ta ut från ett hus.
#7 Det var ju inte så smart gjort av din syster.. Man ska aldrig låta andra människor än sina kompisar komma in för annars slutar det med att kompisens kompisar tar med sig kompisar som tar med sig fler kompisar..
Man ska som sagt aldrig bjuda in främlingar på hemmafest! Polisanmäl och försök få fram vilka som var där så blir de förhoppningsvis förhörda.