Menscykeln
En fråga.. det känns lite pinsamt att fråga egentligen då jag borde ha vetat det vi det här laget kanske. Men jag får aldrig rätt på det 😕 och jag vill gärna ha koll!
I alla fall, jag undrar hur man räknar ut när nästa mens ska komma? Alltså, räknar man från när det börjar eller slutar? Hur många dagar är det emellan varje mens?
🙂
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Jag har aldrig haft koll på det där!
Men kan tipsa om en app, P Tracker, finns som gratis och betalversion, samt till iPhone och android.
Man fyller i alla dagarna har mens, och sedan räknar appen ut ungefär när man har mens nästa gång 😂
Har för mig att man kan behöva få fylla i två perioder innan den kan räkna ut. Minns inte riktigt, då det var runt två år sedan jag började använda appen.
Utöver att den räknar ut när man får mens, så kan man skriva noteringar, fylla i humör och massa annat. Urgrymm app!
/Jennifer
♥ http://jennuts.blogspot.se ♥
#1 Åh vad smart! Den ska jag testa 😃
Men vill gärna kunna räkna ut själv också. 🙂
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Jag hade alltid omkring 28 dagar mellan mensen, så jag visste på ett ungefär när den skulle komma. Alltid dagen innan fick jag ont i magen (äggstockarna?) så då visste jag att det var dags. 😛
Men det låter som en smart app som Wanzel nämner! xD
Finns självklart flera olika sådana appar!
Men just P Tracker fastnade jag för direkt. Och har som sagt använt den i nästan två år 🙂
/Jennifer
♥ http://jennuts.blogspot.se ♥
Laddade ner den nu, ser riktigt smart ut, ska absolut testa :D
// Anka
Jag har alltid haft koll i och med P-piller. 3 dagar efter sista pillret på kartan kommer min mens. Slutar sen en dag efter första pillret på den nya kartan :) Nu äter inte jag P-piller längre! Men jag har koll ändå på ett ungefär. Den kommer var tredje vecka om den är regelbunden. Annars finns appen "menskollen" som jag också använder! Toppen bra.
Hur lång en cykel är kan vara olika med. Innan jag började med preventivmedel så hade jag en cykel på runt 34 dagar.
Ett tips är annars att skriva ner i en kalender under vilka dagar du har mens och göra så ett tag. Snart ser du ett mönster! Det ä de appen som nämns gör. Hade en liknande app i mobilen innan som hjälpte mig hålla koll. Den brukade ha rätt nästan hela tiden! :)