Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 6168 ggr
valorous.kid
0

tatuera sig?

Hej jag är bara nyfiken, hur ont gör det att tatuera sig?? :) Och vart gör det minst ont?

CaptainBunchie
3

Tja, har själv blivit förklarad "testa själv att nåla dig med en nål i huden hundratals gånger på ett område" typ.
Mest ont ska det tydligen göra där man går rakt på benstommen, t.ex. revbenen.

Osäkra svar detta, hör på bodyart iFokus för bättre svar. :)

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Nerdysiamese
0

det närmsta jag kan beskriva de som är att gnugga ett sudd över huden.
outlines:en, själva linjerna som utgör grunden är nog det jag skulle säga gör ondast, lite som att sakta skära in linjerna i huden.

Det gör ont, man skall inte inbilla sig något annat, vissa gillar den smärtan, men det är alltid smärta.
Beniga ställen (revben tex) skall göra ondare än ställen med mycket kött under (tex lår eller överarmar).

utav de ställen jag gjort (underarmen, och mitt på ryggen mellan skulderbladen) så var sidan av underarmen, där man är som benigast, det som gjorde ondast, andra plats kom precis nere vid handleden.

Medarbetare på Datorspel I Fokus

Gerro
0

Förlåt om jag tar över tråden lite, men hur gammal måste man vara för att tatuera sig?

Pennybus
0

Jag har blivit förklarad att det gör sjukt ont i början men att det domnar efter en stund. #3 Min granne är tatuerare och han sa att man måste vara 15 som yngst med målsmans tillstånd.

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

Gerro
0

Okej tack! :)

Nerdysiamese
6

#3 seriösa studios accepterar inte någon kund under 18.

sedan finns det ju ställen som gör från 15 med föräldrars tillstånd, men jag personligen skulle inte lita på en sådan studio, tummar man på en regel kan man börja tumma på andra som metallfria färger eller hygien.

#4 inte egentligen, man stålsätter sig mer och mer, men sedan kommer det ju en "breakingpoint" och det är därför större tattueringar kräver flera sessioner.

Medarbetare på Datorspel I Fokus

[Tilde]
0

Där huden är tunn och man lätt känner skeletten under gör det ondast (revben, ryggrad, etc.)! Har själv inga tatueringar, men min sambo har ett antal. 😛 Kan tänka mig att det inte gör sååå ont att tatuera sig på överarmen då huden är tjock där.

Gerro
0

Okej tack! :)

[MiniPim]
0

Jag skulle vilja tatuera in "livets lilla mirakel" på typ revbenen fast brevid (glömt vad det heter) gör det ont?

Fridaaaa
0

Beror på personen, vart det gör ont mest och hur ont det gör, hur hög smärttröskel man har också 🙂
Men finns vissa ställen som brukar göra mer ont ja.

#9 Revbenen är ett av dem ställen där det brukar göra väldigt ont för många ja.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

nottheonly
0

Jag har en tatuering på armen och en på foten, jag personligen tycker inte det gjorde så jätte ont men ont gjorde det men det är en sån smärta jag kan stå ut med 😉 men det är ju som sagt olika för alla.

valorous.kid
0

Okej tack för alla svar :) när jag blir äldre vill jag tatuera El-ahrairah på min fot tror jag ;) hur känslig är foten?

Fridaaaa
0

#12 Beror på vart på foten. Vid fotknölen och så, brukar det vara känsligt.
Vad betyder det ordet? 🙂

Kristall
0

Jag har visserligen inte så låg smärttröskel, men min första tatuering gjordes i en sittning på fyra timmar med linjer, skuggning och färg, och jag tyckte inte det gjorde ont. Sved till lite när linjerna gjordes vid armvecket och över strålbenet. Men jag har förstått att just insidan av underarmen inte är så känslig.

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

valorous.kid
0

#13 vilket ord? El-ahrairah? Det kmr från en film ;) men hur ont gör det om man gör som runtom armen

Wanzel
0

#15 Det är jättesvårt att säga hur ont det kommer göra!
Vissa har högre smärtgräns, vissa har lägre. Vissa tycker att det gör jätteonöt över revbenen, vissa tycker inte det känns så mycket.

Det är en jättesvår fråga att svara på helt enkelt 😊

Fridaaaa
0

#15 Ja såklart 😉 Eftersom det var det som du skulle tatuera in 😉
Aha ok 🙂