Kik- Nope .
Jo. Jag ser 9 åringar med sina iPhones vara inne på kik osv.. Då tänker jag: Vad i hela friden.. Det är ett fritt chatt rum, och vem som helst kan skriva. Min syster är 14 och hon får inte ha det, inte jag heller (13) även om det går att blocka sätter pappa ett starkt NEJ. Ibland så frågar jag vissa: Det är ett fritt chattrum, bör ni ha det? Svar: då blockar vi dom!! Jag svarar: Alla börjar inte vara mystiska utan bara skickar nakenbilder eller liknande.. Tack pappa för att du försöker hålla mig säker
Med vänliga hälsningar, Dino & Honi.
:3
Det är inget fritt chattrum, det är en SMS-tjänst.
Äh.. Skrev fel :S
Men why not? De värsta som kan hända är att nån person man inte vill prata med skriver till en, de kan hända på iFokus också men här får du vara ? :l
Man väljer ju själv vem man vill ge ut sitt "alias/användarnamn" till. Samma sak som vanligt sms, du väljer vem du ger ut ditt nummer till. Ser inget fel med kik alls. Superbra faktiskt - och gratis ;)
Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.
Alla "äckel" som skickar bilder och sånt är troll.. inget att bry sig om. Blivit hotat med våldtäkt och allt möjligt, men jag lever. Haha.
Kik är ju dessutom säkrare än vanligt sms, du kan blocka de du inte vill skriva med.
Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.
Säg det till min pappa :I
#7 Jag tolkar din text som att du har samma åsikter om Kik som din pappa.
Mja.. Jag vill ha det..
Men ja..
Han har väl övertygat :/
Alltså man kan radera konversationer och blockera personer från kik. Det kan man iofs på sms också, men det är såå mycket lättare att göra det från kik.
Jag tycker kik är asbra. Och även om man inte gett ut sin kik på exempel facebook eller instagram så kan personer hitta en ändå, men det är bara att blocka isåfall :) Om man inte heter typ hejjagharkik175038, då tror jag bara dina kompisar kommer veta vad du heter.
Håller med..
Kan du inte säga till din pappa då att man kan heta något jättekonstigt så bara dina vänner kan ditt namn? och att man kan blockera personer.
Eller så skaffar du kik utan att han vet om det ;)
Äh.. Lyckas man övertala honom så…
har man lyckats, nästan att vunnit värdsmästerskapen i huvudräkning.
Svårt..
Jo, har försökt osv
Han har bara sitt Appstore Konto, jag har inget, kan hacka det.. men nä..Han kan se det på vad andra laddat ner på sitt appstore konto.
kik är rolig men det är säkrare än sms
Asså säg att såfort det händer ngt "konstigt" på kik så kommer du att berätta det för honom.
Det handlar om vem/vilka du ger ut ditt kiknamn till, det är då ditt kiknamn kan spridas och du blir utsatt för troll osv.
Sen jag skrev min kik på iFokus så har flera killar skrivit till mig, verkat trevliga men sen bara vara ute efter nakenbilder. Det är även några som skickar bilder på sin tjotafjong 👍
Men det är bra att man kan blocka folk på kik.
Var öppen med din pappa om du skaffar kik, jag tror att han kommer att uppskatta det och eran relation kommer säkert att stärkas. 😃
Jag frågar inte mina föräldrar om sånt, så länge man inte behöver betala. Dom litar på mig, när dom har sagt att "skocka ine bilder på dig själv eller någon personlig information" då har jag förstått det och kommer inte göra det. Jah vet hur jag ska göra om en ber mig om bild eller vart jag bor. Året är precis som sms, bara att man ar ett användarnamn och inte telefonnummer.