Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 1944 ggr
farido13
0

får inte ha facebook

Mina föräldrar säger att jag inte få ha facebook eftersom dom säger att det kan finnas folk som typ skriver saker om en och att nån kan hacka in i mitt konto. Finns det nån som kan komma på nån tips på att över tala mina föräldrar.

PaaatyPalm
27

Tro mig, livet är såååå mycket bättre utan Facebook.

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

farido13
0

jaha ok

Frosstis
1

Skaffa det ändå, de behöver ju inte veta? ;)

farido13
7

men jag är ingen som gör saker bakom ryggen för dom. Jag får bara dåligt samvete

Bananbullar
1

Jag håller med #1. Livet är mycket enklare utan facebook! 😉

[Tilde]
2

Det är väl åldersgräns på Facebook? Och så många ungdomar blir beroende… Det är nog bättre att vara utan i din ålder :)

Frosstis
3

Fattar inte att man blir så beroende av facebook.. jag tycker det är jättebra! Man kan ju välja på inställningar att foton ska vara privata. Och det är kul tycker jag, för man delar bilder med vänner och ser vad dom håller på med. Ser inget fel i facebook alls.. tittar in ett par gånger per dag och läser det som är nytt, sedan stänger jag ner det igen :) Och det är ett sätt där man kan få tag på varandra genom chatten.

Fridaaaa
0

15 års gräns har jag för mig på fb. Och håller verkligen inte med om att livet är lättare utan fb. Finns många fördelar, vissa nackdelar. Men är ju så med mycket så ;)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Lewwi]
4

#8 Det är 13årsgräns.🙂

Hamsterlycka
0

Det är 13 års gräns, och förstår inte hur livet kan vara "bättre" utan Facebook?.. är ju väldigt kul att kunna hålla kontakten med sin familj och vänner på ett sånt enkelt sätt. Farido13, tycker inte du ska gå bakom ryggen på dina föräldrar då det tyvärr aldrig leder till något bra. Hur gammal är du? Är du över 13 kan du ju visa (om de själva inte har fb) att det går att ställa in så bara dina vänner kan se din status och bilder. :)

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

farido13
0

jag är 13 år och mina föräldrar har sagt att det är bättre utan fb

felle-j
4

Facebook…inget att ha. När man väl har kommit in i träsket så är det svårt att lämna

farido13
0

ok🤔

[MikeW]
1

Skaffa det inte säger jag xP

Jag känner många människor som har blivit hackade på det, trackade, och allt möjligt -.-'

Min familj också.. Det var några som hade hackat min bror & hans kompis sida, sen så blev det så störande att vi fick samtal ifrån okända människor… som då hade varit med och hackat sidan och grejer..

Och seriöst, spelar det någon roll om man har facebook eller inte?
Varför vill du ens skaffa det?

farido13
0

vill chatta mina vänner. Men vet ni  nån sida där jag kan chatta med andra som här i ifokus

felle-j
1

Ett bra program annars är skype.

farido13
0

är det nån som vet

#16 tack

Frosstis
0

Msn?

Thildalulu
0

Mina föräldrar har inte direkt något med det jag gör på min dator att göra, finns ingen anledning att säga till dom om jag t ex skaffar facebook.. Jag tycker inte de är en big deal så jag tycker du kan skaffa facebook iaf om du vill^^

Fridaaaa
4

#9 Var 15 årsgräns innan 🙂 Det vet jag till 100%😉
I så fall har dem ändrat det 🙂

--------------------

Förstår ärligt talar hur folk kan säga "gå inte in i träsket", och "livet är bättre utan". Man kan inte dra alla över en kam.
För mig t.ex är FB Kanonbra! Är med i toppengrupper där vi kan diskutera våra intressen, träffat kompisar där, som jag håller kontakten med och mycket annat!
Så för många är FB bara bra, så man får se till varje individ och inte dra alla över en kam och säga att det inte är bra osv! 🙂

#18 MSN = skype numera 🙂

#14 Folk kan hacka sig in överallt om de vill det, inte bara facebook, så det där var ren otur. De kan hacka sig in där de vill stort sett. Här på iFokus med, på skype/MSN mm.

farido13
0

jaha

Fridaaaa
0

#21 ?

[Tilde]
0

För mig är Facebook extremt bra, då jag håller kontakt med min familj och vänner i Sverige och utlandet där. Är inte beroende, utan ser det som en kul grej. Jag skaffade dock inte Facebook förrän jag gick på gymnasiet. 😉

farido13
3

ok men jag har nu bestämt att inte ha fb eftersom jag kom på att rätt många i min klass har slutat med fb

[Tilde]
0

Okej, då låter det ju ganska onödigt :)

iJennie
0

Jag öppnade precis mitt konto igen efter att stängt ner det i tio månader. Det var rätt roligt när jag ''lämnade'', men nu är det tråkigt då ingen uppdaterar eller något. Inget måste direkt, rätt tråkigt enligt mig :)

/Kram Jennifer

BunnyHope
1

Facebook är bra tycker jag, man kan hålla kontakten med gamla kompisar. Men jag har kompisar som blivit hackade. Sen finns det ingen lag som säger att man äger sina bilder på fb, dem äger facebook och alla får ta dem.  Jag skaffade Fb 1 månad innan jag fyllde 12, är nu 13.

Du är saknad…
Edward 31/8-11 5/7-12

Fridaaaa
1

Nej fb äger inte alla bilderna man lägger upp… Kan ej länka ang det, för sitter vid telefonen. Men är lite olika ang det

Wanzel
0

#28 Är det inte något om att de får lov att använda bilderna, även i kommersiella syften?
Började läsa om det, men orkade aldrig läsa klart 😞

[cookies]
0

Skaffa det bara. Chansen är inte så stor att någon hackar dig och om folk inte säger taskiga saker till dig i verkligenheten så tror jag inte dom gör det på facebook heller.