Sommarjobb, betalt?
Vet någon hur mycket man brukar få betalt när man sommarjobbar? Är ju olika beroende på vart man är, men på ett ungefär? Timmvis/veckovis/månadsvis?
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Jag fick 82 kr i timmen när jag sommarjobbade på ett hunddagis. Inte fullbetalt men absolut helt okej ändå!
Jag tror att det stod 61:-/h för mig, exklusive semesterersättning!
Har sommarjobb via kommunen, och då (bör?) är det samma timlön oavsett vad man jobbar med.
/Jennifer
♥ http://jennuts.blogspot.se ♥
okej. Ska nämligen jobba på ett hundpensionat, där jag får ca 65:-/h, och visste inte hur mycket det var jämfört med "genomsnittet". Men tror det är exlusive semesterersättning. Men vet inte :S
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Beror på vilket jobb man är på, vilket kommun osv.
Men som semestervikarie eller då sommarjobb, brukar det vara timlön och då får man det månaden efter, så det man jobbar i juni, får man i juli sen och så 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Kan tillägga att jag inte hade sommarjobbet genom kummunen🙂
Jag kommer få 55:-/h, inom vården får man 65:-/h😉
hur gammal är du ?
För här i min stad får alla som är födda samma år likadan timlön.
#7 16, snart 17 :)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Jag fick 72 kr/h när jag sommarjobbade, och 65 kr/h är en helt okej lön :)
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Tror jag fick runt 40 kr när jag jobbade gnom kommunen förra sommaren. Om man fick jobb inom vården fick man runt 50 kr i timmen 🙂
Så roligt att du har fått jobb på ett hundpensionat! Själv ska jag vakta hundar den här sommaren, för jag har inte fått något annat jobb. Det är ju det bästa jobbet! 😃
#10 hehe det ska jag också göra, fick ta med de hundar jag ska passsa till sommarjobbet 👍 men jag känner ägaren av hundpensionatet sedan innan hehe.
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#11 Så grymt skoj! 👍
Jag fick ca 5000 kr för 3 veckor förra sommaren 😃
#13 oj 😮
_(f.d MelvinMimmiLufsen)