Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: övrigt
Läst 797 ggr
[hamster-expert]
0

svar från sommarjobb??

Sökte sommarjobb redan i April och jag fyllde i att jag ville jobba period 1 på dagis eller fritidsgård, men jag har inte fått svar än. När borde man senast få svar om att man kan få sommarjobbet man sökte?

Jag hoppas verkligen att jag får sommarjobb även om jag bara valde dagis eller fritidsgård. Går i nian och lärarana sa att alla som sökte i nian skulle få sommarjobb av kommunen.

Wanzel
0

Jag tror det funkar lite olika beroende på vilken kommun man bor i, men såhär fungerar det i Partille:

Man söker via nätet, fyller i vad man vill jobba med och vilken period.
Senast vecka 18 (tror jag det var) så ska man ha fått hem ett brev där det står att man blivit tilldelat ett jobb.
Om man INTE har fått något brev så har man heller inte fått något jobb.

Så i min kommun får man alltså inte ett svar ifall man inte fått jobb, utan endast om man fått jobb.

Sedan har jag svårt att tro att alla får sommarjobb via kommunen. Förra året var det 400pers i Partille som sökte till 150 jobb 😕
Jag fick inget förra året, men fick i år. Och de gör som så att de helst ger jobb till de som inte haft sommarjobb inom kommunen innan.

[schäfernronja]
0

Jag sökte via nätet direkt nät man kunde, sökte om djur hehe. Jsg fick hem brev förra veckan som jag skulle skriva på och bekräfta att jag ville sommarjobba där. Det kommer nog snart ska du se.

[cookies]
0

Jag fick svar typ i början av juni för nåt år sedan

[hamster-expert]
0

#1 mm jag har också svårt att tro att de kan ge alla som söker jobb.

#2 a jag får hoppas på det.

#3 då finns det ju iallafall en chans att jag kommer att få svar, om svaret kan komma så sent.

[cookies]
0

så sök mer under tiden, sen kan du ju tacka nej

Wanzel
0

#4 Sökte du via nätet? För isåfall borde det stå när man får svar!

[hamster-expert]
0

#4 japp det gjorde jag, men jag kommer inte ihåg att jag läste när jag borde få svar.

Wanzel
0

#7 Du kan ju alltid pröva att gå in och kolla på sidan igen. Om den finns kvar då.

JustMySelf
0

#1 Där jag bor garanterar de alla som är födda under en viss period två veckors sommarjobb 🙂 I år är det alla som är födda 1996-1997.

Wanzel
0

#9 Ahh! Lyx ;)