Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1104 ggr
zyra
1

Hotad igen..

Killen som jag tidigare skrev om som hota mig via telefon var utanför hemmet inatt.. Han slog och ryckte i dörren och skrek att han skulle döda mig ifall han fick tag i mig :'( Vill inte vara kvar här längre och vågar inte åka hem. Skulle ehentligen på praktik men sen ringde personalen mig när jag satt på bussen och berättade det här. Vet inte vad jag ska göra längre :'(

[Tilde]
2

Oj! Anmäl honom genast!

zyra
0

Personalen och jag ska diskutera ifall vi ska anmäla när jag kommer hem… Han vägra gå igår så de fick ringa polisenmen när de kom hade han dragit därifrån :S

[Tilde]
2

Jag tycker absolut att du ska anmäla, det är ju olaga hot! Ingen ska behöva leva i rädsla heller :/

zyra
0

Om jag anmäler kommer jag ju fortfarande leva i rädsla, han bor ju inte långt ifrån mig…

[Tilde]
0

Borde han inte sitta i häkte tills det blir rättegång?

zyra
0

Man kan bara hålla nån i häkte i max 4 dagar så han kommer ju tillbaka sen

Blodfot
1

anmäl! man får även hjälp med boende och så tills allt är klart.

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

[MikeW]
1

Anmäl den jäveln!

zyra
0

Som det ser ut så kommer jag få bo kvar här även om jag anmäler…

JustMySelf
1

Men det är ändå bättre att du anmäler, då finns det i alla fall en chans att han blir gripen och får straff för det. Annars händer ju ingenting.

:holmgreen:
4

Varför inte anmäla? Han säger redan att han ska döda dig om han får tag på dig. Det kan väl inte bli så mycket värre om du anmäler? Du lever ju redan i rädsla som du skriver, det blir ju inte bättre för att du inte anmäler..

zyra
1

Anmäld blir han. Antingen av mig, hemmet eller båda.