får inte ha sex
Hej jag är 15 år,Och får inte ha sex av min bror. Han tkr en 2-3 års skillnad mellan mig och min kille är äckligt. han säger att min pojkvän är pedofil. Och det gör mig jätte förrvirrad för jag är jätte mogen för min ålder. och jag tkr ibland att 2-3 års skillnad är för lite. jag intresserar mig av 20 åringar kan tillägga att min bror är 22 år.
vad ska jag göra? det känns som om jag inte har någon frihet lr privatliv alls? känner mig nästan instängd.
När du känner att du är redo och du känner att det är rätt så är det ditt val, inte hans.
"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

Men jag är rädd att han ska slå min kille lr nått liknande :\ …
#3 Det får han inte göra?
#4 Han säger alltid att han tänker slår ner hnm om han rör mig.. Och ibland säger han: Om du älskar din kille så ha inte sex med honom
#5 Det där är hot och vad jag vet så får man inte hota andra, utan man kan anmäla det? Vilken idiot till brorsa.
#6 Men han säger det inte till min pojkvän. Utan mer till mig :) Ibland känns det som han garvar bort det. Men när han blir sur över en 3 års åldersskillnad så känner jag att han överdriver. och kanske är seriös..
Har du testat att säga till honom på skarpen?
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
Ja man kan anmäla hot om våld. Men jag tycker att det känns som fel sak att göra iaf i den här situationen :P det låter som din bror är överbeskyddande, man kan ta det possessivt eller negativt, jag ser det som fint att han bryr sej så pass mycket om dej men tycker även att han då ska kunna lita på ditt beslut om du känner att du är mogen att ha sex och du älskar din pojkvän. Och du behöver ju inte precis säga till din bror att du har haft sex med din kille ;)
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
#8 Nej igentligen har vi faktiskt inte pratat om det sådär liksom. Men att han slänger sånna sjuka kommentarer som att han tkr min pojkvän är pedofil för att jag är 15 o han 18, o t.ex älskar du din kille så ha inte sex med honom * litet skratt * , Våga ha sex innan du är 20 , osv…o han var seriös när han sa att han tänker slå honom om han rör mig..aså han sa de t mig inte till hnm. men jag känner att han inte ger mig nått privatliv , o tror att han kan styra över mitt liv. känner att jag inte har några val alls. Och det är en jobbig känsla. Jag kan vänta med sex några år till , men när han säger så så blir jag ju arg.
Hur vet man att man är mogen för sex? För helt ärligt , så tror jag inte att jag är mogen för det, eller jag vill ha sex men jag oroar mig som t.ex tänk om jag ångrar mig efteråt. tänk ifall han inte ser mig attraktiv när jag ligger där naken , osv.. o de gör så jag känner mig hyfsat omogen för sex eller?
Jag var femton när jag blev av med oskulden till min pojkvän som var tre år äldre än mig, såg inga som helst problem med det.
Alltså nu känner ju inte jag din bror, men jag har en bror som är 14 år äldre än mig. Och han är en riktig hönsbror. Han vill beskydda mig mot allt och alla. Det är jag bara glad för.
Är du säker på att han är allvarlig och inte skämtar? Låter han hotfull när han säger det?
#13 sådär..minuten efter så börja han snacka om annat..Han är överbeskyddande och han är rädd om mig men det är ju ändå jobbigt. O hemskt om jag inte ens får bestämma när jag vill ha sex..:o
o igentligen så är de värsta att han tkr 3 år är föör mkt..
#14 Fast vad ska din bror göra åt det egentligen? Du behöver ju inte berätta för honom.
#16 Sant!
Men tänk om jag ångrar mig o behöver snacka om de med någon? :\\Äh jag märker nog själv nu att jag inte är redo för sex
Kan låta som en korkad fråga; men måste han veta om ni haft sex?
#18 men om jag skulle ha sex med honom så skulle jag känna mig skyldig till att berätta :) lr nått liknande..vet inte varför. Men jag känner så redan nu
#19 Fast egentligen behöver du inte säga ett knyst till honom om det :) Men jag förstår hur du menar:)
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
#19 Förstår att du känner så! :(
Prata med din mamma om det då ? För jag skulle aldrig pratat me min brorsa om sånt i tonårs ålder , hah !
Morsor är mer förståeliga , även fast dom kanske inte vill ha just den diskussionen , men hon kan även dra allt om "blommor och bin" som föräldrar ska för att lära dig om preventivmedel å sånt , om du inte redan kan det ?
Ditt privatliv kan du oxå ta med en polare eller nått , inte med brorsan hah
#22 min mamma tkr att jag ska vänta. jag frågade henne vad gör du om jag skulle ha sex? då svarade hon: Jag kan inte göra nått åt det för då har det redan skett. Men jag tkr att du är så ung för sex. vänta tills du gifter dig , du kanske ångrar dig osv…men hon tkr iallafall att min o hans ålderskillnad är perfekt.
:) Men tror hon nämnde att hon skulle bli besviken på mig om jag skulle haft sex nu
Du får ju ändå tänka på att du är din mammas "bebis" , och som förälder vill man helst att ens barn inte ska bli sårade .
Under tonåren idag så blir många "playade" , sen kommer dom hem och gråter och de är oftast mamman som blir sårad av situationen att någon gjort "illa" hennes barn . Helt förståelig situation .
Men det är fortfarande din kropp , ditt liv , dina känslor . De kan din familj inte ta ifrån dig , så jag tycker att du ska göra precis som du vill :) Du har bara dig själv att "skylla" ifall du blir sårad/ångrar efteråt ,
Att vänta till giftemål i mina ögon är lite .. tragiskt . För då hinner man inte utforska ;) Leka av sig .. å sånt som man gör innan man gifter sig .
Jag var 14 år när ja blev av me min , ingen biggie direkt :) ångrar han idag , men gjort är gjort och oskulden var inget viktigt för mig personligen :)
Nu har jag en jätte pinsam fråga. Men om jag har sex kmr min slida bli slapp på en gång , aså att killen knappt känner nått när vi har sex nästa gång? Lr drar den ihop sig igen ifall man inte har sex på ett långt tag?
#24 Sant!
Slidan töjer inte ut sig på en gång utan man måste "vänja" den för att den ska bli "slapp" . Vissa kan uppfatta att man blivit trång ifall man haft sex varje dag till att ha en torka i ca 2 veckor och sen har sex igen :)
Sen är det säkert från person till person som med allt annat , att de som är min upplevelse , är nått helt annat för dig =)
Lyssna inte på vad din familj säger utan känn efter själv om det känns rätt. Känns det det minsta konstigt eller fel så avstå tills allt känns perfekt. Hur länge har du och killen varit tsm?
#28 vi har vart tsm 11 månader :)
Det med ålders skillnad är väldigt individuellt vad man själv tycker om x antal år emellan, min kille är t.ex. 12 år äldre än mej (han 34 och jag 21 "fyller 22") och det stör inte mej det minsta eller nån runt mej, vissa kanske tycker det är mycket men det är deras problem inte mitt.
Du kan ju fråga din bror om han skulle kunna vara tillsammans med en tjej som var 3 år yngre eller äldre.
Strunta i att ha sex om du inte känner dej säker på att du vill eller att du kanske ångrar dej.
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
#30 han tkr t.om ett års skilnad är för mkt…:/ hmen tkr han gör de t en stor grej när han säger att min kille är pedofil då vet han.inte ens vad pedofil innebär :/
#31 Jag tycker att du ska strunt i din bror. Han kan inte styra över ditt liv. Slutar han inte hålla på så prata med din mamma om vad han säger till dig osv så kanske din mamma kan prata med honom om det, om inte du gör det själv (om ni har gemensam mamma dvs)
När man är i ett förhållande med en person som man verkligen älskar så ångrar man sig oftast inte. Jag tror man hade ångrat sig med om man blev av med oskulden på fyllan liksom.
Men känner ni er trygga med varandra och redo så kör på! :)