Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmode-och-skönhet
Läst 3740 ggr
[Tilde]
0

Töja smala skor?

Kan man töja ut smala skor? Jag beställde ett par ballerinaskor från Asos och de sitter lite för trångt. Jämför jag sula mot sula med ett par andra ballerinaskor jag har så är faktiskt de nya längre, men liiite smalare framme vid tårna.

Jag har redan väldigt smala fötter, så jag hoppas att man kan töja ut materialet? Det borde ju töjas efter användning liksom… eller? 🤔

:holmgreen:
0

De flesta skor töjs ju efter användning, i början är det vanligt att de är lite trånga. Det borde väl inte vara någon skillnad bara för att de är smala? :)

Wanzel
0

Ett tips jag läst om för klackskor är att man tar en plastpåse, fyller med vatten, lägger påsen i skon och sedan skon in i frysen!
På så sätt så blir det ju lite bredare, eftersom det expanderar när det blir is.

Men om det bara är vid tårna så är det nog bäst att bara "gå in" skorna. Annars kan ju hela skon bli för står 😛
Om de är i tyg så brukar de ju töja sig efter lite  användning!

[Tilde]
0

#1 Det är liksom obekvämt för tårna för de "pressas ihop" liksom :/ Fast det är plats framför stortån, så det är ju inte en för liten storlek på längden, eller vad man ska säga. xD Hoppas de töjs i alla fall. Vet att mina andra ballerina har blivit betydligt bredare sen jag köpte dem (fast de har också varit på äventyr i flera olika länder).

#2 Det har jag också läst! Vågar man göra det då? Tänk om materialet spricker eller nått… Det är ju inte äkta läder eller liknande… 😛

Det är någon slags läderimitation, men de brukar också töjas efter användning. Jag antar att jag får stå ut och gå runt med skorna här hemma och hoppas på att de töjs ut!

Wanzel
0

#3 Det är ju folk som gjort det med KLACKSKOR. Men det är ju och andra sidan oftast ett hårdare material.
Om du vill chansa så behöver du ju bara ha lite vatten i påsen! Typ så att den inte ens fyller ut hela skoformen, för annars finns det nog risk att de blir för stora.

Men om det bara är i tårna som skorna är lite för små så skulle jag nog satsa på att använda de först! Om det inte funkar så kan du alltid pröva is-metoden.

[Tilde]
0

#4 Ja det får jag nog göra… Tack :)