Födelsedagspresent till sambon
Min sambo fyller 23 på lördag, men vägrar säga vad han önskar sig. Därför har jag ännu inte köpt något… Men, jag funderar på att bjuda honom på zoo! 🙂
Vi hade nämligen en av våra första dejter på zoo och har många gånger tänkt gå dit igen, men inte riktigt haft tid eller pengar över.
Tror ni det skulle vara en bra födelsedagspresent? Han har ju allt i materiella saker… så en upplevelse vore roligare :)
Det tycker jag låter som en toppenpresent! :)
#1 Vad bra! :) Det hoppas jag att han också tycker 😃
Jag tänker även baka till hans födelsedag och funderar på två olika cupcake-recept.
1. Vaniljmuffins med nutella i + chokladfrosting - eventuellt utan frosting och doppad i socker, hittade nämligen ett recept på munkliknande muffins
2. Chokladmuffins med lite jordnötssmörsklet i mitten i + nutellafrosting (alternativt chokladfrosting)
Vilket tycker ni låter godast? Min sambo älskar peanutbutter cups, men är inte så stort fan av jordnötter eller jordnötssmör annars, så det är nog 50/50 att han gillar dem!
#3 Jag är inte jättemycket för jordnötssmör, men älskar choklad, så jag gillar den första mer!
Du kan ju alltid göra en halv sats av båda, så blir det lite av varje! Dock kan det vara lite bökigt om man inte redan har alla ingredienser.
Och till den med jordnötssmör skulle jag nog ha chokladfrosting. Nutella är ju en ganska speciell smak, lika så jordnötssmör, så det kan nog bli lite mäktigt med båda.
/Jennifer
♥ http://jennuts.blogspot.se ♥
#4 Mjo jag tror nästan det blir den med nutella, för jag tror att min sambo skulle gilla den mer. Får klura lite på det :)
Det har du rätt i. Jag tänkte också att det kanske blir för mycket med både jordnötssmaken och hasselnötssmaken från nutella. Så chokladfrosting skulle nog passa bättre. 🙂
Nu vet jag!
Vanilj (eller är det godare med choklad?) -muffins med nutellasmet inuti och vit chokladfrosting! 🤤 Alternativt nutellafrosting toppad med vit choklad!
#6 Omg, dog lite. Shiit vad gott 🤤
Så söt present och upp levelse med zoo en mycket bra present du kan göra båda sorterna av uppcaksen förlåt för fel stavning :-)
#6 Vanilj helt klart!
#8 Hihi kul att du tycker det! :) Vi får se om jag hinner båda. Har inte riktigt ingredienser hemma så det måste köpas in först.
#9 Ja det tänkte jag med, får fram nutellasmaken bättre! :)
Ja hoppas ni båda får en bra dag då och önska även din sambo gratis i förskott:-)
Åh, vad gulligt det låter! Zoo och cupcakes. Det blir säkert toppenbra!
#11 Tack så mycket! :D haha det ska jag
#12 Det hoppas jag (och hoppas vädret blir bra också, haha) 👍