Fantisera om andra när man är ihop
Jag satt och prata med min kompis och vi kunde inte riktigt enas om en sak. Båda utav oss är i ett förhållande men vi kunde inte enas om när man får fantisera om någon annan. Jag personligen tycker att kändis crush fantasier kan vara rätt så okej, eftersom att man ändå vet att ingen kommer hända, men efter det så tycker jag inte att det är okej. Men nu menar jag över huvud taget inte sexuella fantasier, för det tycker inte jag är ok!
Vad tycker ni? får man/får man inte? Gäller det både bekanta och folk man inte känner?
Och hur mycket får man fantisera om? tycker ni det är okej med mer intima fantasier eller endast lite flört?
Hmmm svår fråga… Jag tycker inte man "får" göra det, för jag ser ingen skillnad på kändisar och vanliga människor - båda är mänskliga! Alltså jag bryr mig såklart inte andra människor gör det, men jag skulle bli väldigt ledsen om min sambo hade sexuella fantasier om andra, kändisar eller ej. Känns då som om jag inte duger liksom.
Vet dock att många inte är så "känsliga" 😉
Tycker absolut att man får fantisera om kändisar och andra människor! Sexuella fantasier också! Herregud bara för att man är i ett förhållande slutar man ju inte attraheras av alla utom den :P. Fantasier är ju faktiskt en av de få sakerna som man bestämmer över helt själv, tycker ingen har rätt att bestämma vad man får/inte får tänka på. Så länge det inte går så långt att man ersätter fantasierna om sin partner med fantasier, men då handlar det ju om att man kanske borde göra slut.
"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks
8/5-13 & 1/6-13
#2 Mjo, men jag behöver inte fantisera om andra, för jag har min sambo och skulle inte vilja ha sex med någon annan! 😉
#3 Är det sant? Så om du ser en kille på en bild eller i en film som du normalt sett skulle bli attraherad av så blir du inte det eftersom du har pojkvän :O?
8/5-13 & 1/6-13
Det är fullkomligt normalt att fantisera om andra. Speciellt i långa förhållanden, men jag tycker att man bör vara öppen om det med sin partner. Jag kan lova att det hänt mig både en och två gånger under de här fem åren jag och min sambo har varit tillsammans. Och likadant är det säkerligen för honom. Inget konstigt alls.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
vill inte att min pojkvän sitter och fantiserar om andra tjejer.. :)
#4 Kan såklart tänka "han var snygg/ser bra ut", men det är allt. :) Har inget behov av att ha kvar den personen i tankarna sen.
Tack för alla svar! Anledningen till att jag från första början tog upp ämnet med min vän är ju att jag har ju en sån där celeb-crush som jag haft i många år, och nu när jag har en pojkvän som jag verkligen älskar så har jag fått lite skuld känslor eftersom jag tänkte att det var lite knas med att tänker på kändisar jag finner attraktiva. Vet inte om jag borde tillägga att jag inte är så fysiskt attraherad av min pojkvän och att det kanske kan vara varför jag inte kan låta bli. 😛Men nu känner jag mig lite säkrare på hur jag ska göra med allt det här. 🙂
Är du inte fysiskt attraherad av din kille vet jag inte om jag tycker du borde vara ihop med honom, tyvärr :/. En av dom bästa delarna i ett förhållande enligt mig och många andra är närheten man känner att man bara måste ha hela tiden till sin partner! En stor del av förälskelsen finns ju i attraktionen.
8/5-13 & 1/6-13

jag skulle vilja säga att man självklart får fantisera i ett förhållande. tanken styr du ju inte över på det viset och den måste ju på något sätt få förbli fri. nu har ju jag och sambon iofs hängt ihop i 7 år, vi har haft ups and downs under vägens gång. ibland har man inte ögon för någon annan än den andre och vissa perioder är det lättare att fantisea om andra. i grunden älska jag dock min sambo över allt och skulle aldrig vilja lämna honom för någon annan, eller vara med någon annan. fantasierna är inget mer än fantasier och det tycker jag är fanska oskyldigt.
självklart gäller detsamma för honom.
Jag är precis som Tirin typ, jag kan inte tänka på sånt sätt om andra killar och skulle bli väldigt sårad om min partner gjorde det. Jag är en sån som alltid tänker "Hur hade han känt om jag hade gjort så" och vill därför har samma behandling tillbaka.
Bättre fantasier än otrohet och så länge man är mer attraherad till sin partner än sina fantasier så fantisera så mycket man vill 👍
Så länge det bara är fantasier och inte en faktiskt vilja att vara med personen man fantiserar om tycker jag att det är ok. Ibland kan ju tankarna vandra utan att man menar något med det. Man kan ju tycka att någon är attraktiv utan att man tänder på den personen, eller har en önskan om något slags förhållande med den.
#13 Men det är det jag inte förstår.. Varför fantisera om något man egentligen inte vill? Det går inte ihop för mig. Antingen vill man det man fantiserar (även om man inte skulle utföra sina fantasier), eller så borde man inte fantisera om det, om man nu inte vill göra det man tänker på? 😛
#14 Kanske för att tankarna finner det behagligt. Lite som att det är behagligt att titta på vacker konst kan det vara behagligt att tänka på någonting man finner tilltalande vare sig det är en annan person, vacker natur eller ett gulligt djur. För mig går tankarna aldrig längre än att jag tycker att personen är vacker, som ett konstverk ungefär. Börjar man fantisera om att kyssa eller göra andra intima saker med personen så tycker jag att det gått för långt, även om man kanske inte menar ngt med det. Personligen har jag ingen som helst önskan om att göra intima saker med någon annan än min sambo, så jag fantiserar heller inte om det för det skulle inte kännas ok.

#14, en fantasi behöver ju inte ha någonting med verkligheten att göra, det är ju som med drömmar. jag kan drömma alla möjliga skumma drömmar på nätterna om både kollegor och andra och det innebär ju inte att jag skulle vilja hoppa i säng med dem. samma gäller med fantasier. att låta tanken sväva iväg är ju tämligen oskyldigt och betyder ju inte alls att man vill mer med personen som man fantiserar om. tycker det är skumt att dra paralleller mellan att fantisera och att vilja ha sex med folk. det vill jag verkligen inte! jag älskar min sambo, skulle aldrig vilja dela honom med någon annan fysiskt men tankar tycker jag inte att man kan styra, och fantasier är ju väldigt oskyldigt.
Jag håller med Kristoffer.
Jag ska vara mer attraherande än min partners sexuella fantasier!
#16 Fast drömmar är ju ens undermedvetna, du är fullt medveten om du fantiserar om sex med en annan än din partner.

patade faktiskt med min sambo om det här igår, och vi är överens och nästan lite förvånade över att så många verkar tycka att de är fel att tänka på andra. som sagt, ingen av oss vill vara med någon annan än den andra, vi älskar varandra otroligt mycket, men att tänka på andra ser ingen av oss något fel i. ingen av oss skulle välja en fantasi framför den andra, det är bara en fantasi, lek med tanken, och ungefär lika allvarligt som att jag de senaste dagarna har gått omkring och funderat på att vara med i "Hungerspelen", vilket inte ens är rimligt :P jag ser hellre att han och jag är öppna med att det är okej att fantisera om andra än att man går och smyger och inte våga berätta om det.
fantasier kan vara i allra högsta grad undermedvetna. attraktion och eventuella fantasier är sällan något du medvetet tvingar fram. jag kan bli attraherad av killar som jag ser, vilket inte innebär att jag går omkring och funderar på att ha sex med alla.
#17 Självklart kan man tycka att någon är attraktiv - det kan man ju inte rå för, men att faktiskt sitta och tänka ut scenarion då man har sex med personen anser jag är fel (i mitt förhållande) och absolut i ens medvetna. 😛
Jag tycker personligen inte det är ok, och det är inget jag själv skulle göra heller.
Skulle aldrig få för mig att tänka på någon annan än min kille, i min skalle är det en omöjlighet.
Om man ändå fantiserar om nr 2 eller 3, varför är man då tillsammans med nr 1? Om jag hade vetat att min kille fantiserade om någon annan hade jag känt det som om jag inte är tillräcklig.