Vill ha era åsikter!
Ska ju ta studenten snart, om en månad och en dag för att vara petig.
Grejen är den att jag behöver ha leggings under min klänning, som givetvis är vit. Jag har köpt ett par vita tights med en dragkedja på utsidan längst ned och så har jag beigea skor att ha till det..
Tror ni det skulle se konstigt ut? Vit klänning, vita tights med dragkedja nedtill och beigea skor?
Känns som om jag borde ha hudfärgade tights och vita skor? Haha…
Svårt att säga utan att se en bild men jag tycker det låter som att det kan bli fint. :)
Jag kan ju alltid ta på mig kläderna och skorna sedan och knäppa kort :) jag måste ändå prova själv för att se hur det ser ut.. så då kan jag lika gärna fota.
Jag vill gärna se en bild, men jag skulle nog valt hudfärgade leggins till vit klänning och vita skor :)
#3 Känns som om jag också skulle välja det om jag kunde se hur det såg ut med båda alternativen..
men jag har inga hudfärgade leggings och tycker det är svårt att hitta i rätt färg :/ vill dessutom ha någon sorts detalj på mina leggings men hittar som sagt inget.. hmm..🤔
kan lägga upp bild senare.
Jag skulle nog tagit sånadär jätte tunna tights, som är genomskinliga men gör att man ser lite brunare ut tror jag.
vet inte va det heter men det är jätte lätt att ta sönder dom, haah!
_Kram Evelina
_
Jag kan inte ha tights som är genomskinliga, ingen lust att berätta varför däremot men jag har en bra anledning.. :)
Kan ha strumpbyxor som man inte ser genom, har haft ett par med leopardmönster och det fungerade bra, tills jag hade sönder dem ;)
#6: Jaha okej, men hm.. jag tror att det bli fint med vita strumpbyxor + vit klännign!
_Kram Evelina
_
#7 kanske, kanske inte! Vi får se, ska som sagt ta bild så ni kan se hur det ser ut :) tänkte jag skulle äta och duscha innan jag tar på mig snygg-kläderna.
Helt ärligt, vad tycker ni?
Efter att ha kollat ett tag i spegeln och på bilderna tycker jag att det ser rätt okej ut ändå, eftersom jag inte kan ha bara ben och högklackat.
har INTE förstått varför ALLA mina bilder som är tagna stående blir snea vart jag än försöker lägga upp dem, trots att dem är raka i datorn….
Jag ÄLSKAR din klänning, och jag tycker att det ser bra ut med vita leggins, däremot hade jag försökt hitta lite tightare leggins :)
Tycker färgkombinationen ser bra ut, dock som #10 säger skulle jag försöka hitta ett par tightare! Det finns ju även ogenomskinliga strumpbyxor med t.ex. spets eller andra mönster om man vill vara extra fin ;)
"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks
8/5-13 & 1/6-13
#10 Kul! Jo jag vet, haha, såg det jag också.. men det blev bra när jag drog upp dem, men då ska jag behöva göra det titt som tätt.. samtidigt känns det inte som om jag har ekonomi just nu till att handla nytt, har så mycket utgifter ändå tack vare student och en resa snart :)
det var så svårt att hitta vita leggins när vi var och shoppade så vi tog de första bästa xD
#11 Sant! Men jag ska ändå leta passande smycken så jag kan lika gärna kolla runt lite om jag hittar några BILLIGA :)
Finare utan leggings🙂
#9 Superfin klänning! De vita legginsen fungerar bra tycker jag :)
#14 Läs #6 🙂
#14 om du läser så ser du att jag inte kan gå utan… :) vet att det är mycket finare utan och jag mår rätt så dåligt över att behöva tights….
#15 Tack! härligt :D
#16 👍
Det är bara jag som tycker om thigtsens passform men inte skorna? Men klänningen var himmla snygg.
simskakan.blogg.se
En blogg om TS4
#17 Vet inte vad som gör att du inte kan gå utan, men om det är komplex över dina ben så kan jag säga att du är fin som du är! Du ska ha det du tycker är finast, och om du tycker att det är mycket finare utan tights så ha utan!
Nu vet jag inte hur mkt du inte vill visa dina ben, men annars så brukar det finnas sånna tights som är lite kortare än dina, och de brukar vara extremt tighta, många iaf. Så de kan du ha, eller så kan du ha vita men tightare, det finns även sånna vita tunna men som man ändå inte kan se igenom :D
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
#19 Det finns många anledningar, man kanske blivit slagen, kanske skärt sig? Kanske har något riktigt fult ärr på benet? Det dinns många anledningar till att inte ha bara ben :)
"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"
Det finns annars hudfärgade, jag har det. Det bästa med dem är att benen inte syns igenom med de ser ändå ut som nylonstrumpor! :) Har lite komplex över mina ben med massa märken och myggbettsärr men de syntes inte (Y) Du kanske kan prova om du vill? Tycker annars att de vita är fina också!
Det är inte komplex över mina ben kan jag säga :) det är ett under att "problemet" inte syns under dessa tights, det är också en anledning till varför jag inte valt världens tightaste leggings.
Har inte några sår eller blåmärken, den som vill veta kan PM.a :) känner inte att hela tif behöver veta.
vet fortfarande inte om jag gillar detta, haha.. skorna.. nja, men vad ska man göra när man inte kan ha klackar. köpa nya dyra skor i den färgen eller ljusare fast låga, nja. har inte råd.
#22 Okej, ja jag får se vad jag hittar sen när jag letar smycken :) vill egentligen ha andra skor också men vad ska man göra när pengarna tar slut..
#23 Om du känner att du vill ha andra skor så kolla med kompisar/mamma/grannar/syskon om någon har några de kan låna ut för en dag! Tror folk gärna lånar ut när det är din student :)
#24 SMART! ☝️
Men ni tycker det ser OK ut? jag menar, man ska inte kolla på mina ben och fötter hela tiden, man ska kolla på min klänning och mig mest! och klänningen och mitt ansikte kommer se bra ut ihop, haha.. ;)
#26 Helt ärligt nu: Du ser toppen ut! Och jag tror faktiskt att alla är så pass upptagna med att kolla/oroa sig över sina egna delar att man nästan "struntar" i andras ;)
Personligen hade jag testat ett par svarta strumpbyxor om du vill täcka benen(Det gör inget om man inte är helvit på studenten). Jag tycker inte så mycket om vitt på vitt om man inte bär det rätt.
Och jag hade nog valt ett par andra skor. Kanske ett par ballerina?
Måste bara tillägga att din klänning är superfin! 🙂
#28 Jag kan inte ha ballerinaskor/klackskor/för låga skor/skor som är för smala i foten…. :) har svarta likadana, men jag vet inte jag.. tror nästan det skulle se konstigare ut? visst, vitt på vitt är inte alltid snyggt och såna skor är rätt fula men det är svårt när man inte har så mycket val :)
#27 Tack så mycket! :)
Fler som vill säga om det ser OK ut?
Har inte läst allt, men varför inte ha bara ben? Det hade alla på min student, trots att det regnade halva dagen 😛
om du läser så ser du att jag inte kan ha så :)
#30 Jag vet inte vad det är som gör att du inte kan ha vissa kläder och du behöver inte berätta.
Du ska absolut ha det som DU tycker är snyggt och känner dig bekväm i. Alla andras åsikter behövs inte tycker jag🙂
#33, såklart, ville bara veta vad andra tyckte eftersom jag inte vill att folk ska tycka att jag ser helt knäpp och ful ut på min student… :)
Klänningen och tightsen ser bra ut, dock gillar jag inte skorna tyvärr 😮Om du inte heller är helt nöjd tycker jag du ska göra som jag skrev i #24, men det är ju självklart viktigast att DU trivs i dom, inte vad vi andra tycker 🙂 Jag vet att du skrev att du hade ont om pengar, men det finns fina ballerinor på både Din Sko och Skopunkten för 99 kr, så får du en hundring över någon gång kan du ju kolla där 🙂
Håller med #33. För det första tycker jag att det fungerar, och för det andra så är det viktigt att du känner att det fungerar. Resten spelar egentligen ingen roll. Ingen kommer bry sig liksom. Det är inte så att folk kommer kolla och fundera över att du har leggings. Så, så länge du tycker det fungerar så säger jag: Kör på det! :)
#35 Jo jag vet, det är något som gör att det ser helt knäppt ut på bilden men jag kan inte sätta fingret på vad, för det såg okej ut i verkligheten!
Har skrivit någonstans att jag inte kan ha ballerinor :) det är väl såna där skor som är låga och ganska öppna?
#36 Bra att du tycker det.
Jag kände att det fungerade när jag stod framför spegeln.. men sen blev jag osäker igen. Känns som om alla kommer bry sig och tycka att det ser fult ut xD
Ingen kommer bry sig. Alla är helt uppe i sin egna bubbla på studenten. En tjej som tog studenten för något år sedan hade en knallblå klänning på sig. INGEN brydde sig.
Du behöver inte oroa dig.
När ni springer ut så kommer människorna kolla på sitt barn/syskon/släkting/vän liksom, inte dina kläder :)
Men det är lätt att tro att folk dömer och visst kan de göra det men jag tror inte någon gör det på studenten för då är alla glada och spralliga och bryr sig liksom inte :)
#38 Hehe okej, hon lär ha stuckit ut bland mängden vita klänningar :)
Tack för en bra och uppmuntrande kommentar! Jättesnällt, nu känns det bättre :)
#39 Ja det gjorde hon verkligen men det var ingen som brydde sig mer än att hon syntes mer än andra :)
Så lite så :)
#40 Vad bra! :) då behöver ingen bry sig om mina leggings och skor..
#21 Allt det du nämner är komplex, det betyder inte att man inte kan ha utan tights utan att man inte vill visa sina ben = komplex!
#42 men om man har stora ärr över benen? O.o min tjejkompis har det (hon fick göra en operation -.- ) och vågar knappt gå i långklänning pga att vår lärare alltid kommenterar hennes ärr och att folk brukar stirra
#43 Jag förstår om man inte vill visa det! Men jag tycker ändå att det är synd, man ska ju ha det man tycker är finast och inte vara rädd för vad andra ska tycka om ens ben!
Jag tycker att det såg bra ut! 👍
http://isabellarun.weebly.com/
#37 Okej, hade missat det om ballerinorna! Ja, de är öppna och låga 🙂
#42 ja, och det är inga komplex jag har. :)
#43 Elakt!
#45 Tack! :)
#46 Hehe, förstod det!

det är väl helt oviktigt vilken orsak man har att inte vilja visa upp vissa saker med sin kropp. jag väljer exempelvis att inte ha tubtoppar ibland när jag är på fester med mycket folk jag inte känner eftersom jag har stora ärr på ryggen efter några ingrepp. ser ut som jag blivit skjuten ungefär, och det blir alltid en massa frågor som jag känner att jag kan klara mig utan. har inga problem med ärren, men just när folk är lite fulla och inte kan låta bli att knipa om saker blir det så tröttsamt att dra samma historia typ 20 ggr… oavsett orsak till att man inte vill ha vissa kläder, gå barbent eller ha öppen rygg alltid, spelar roll! ts vill inte ha pepp att våga ta av leggingsen. finns tusen orsaker att ha på sig något under klänningen, och det vet vi inget om, så det finns ingen anledning att spekulera om det är komplex.
TS, jättefint tycker jag :) kan sedan i ärlighetens säga att folk skiter i vad andra har på sig på studenten. det är ett sånt jäkla drag ändå att det är helt oviktigt. så länge som du känner dig fin och trygg att släppa loss i det du har på dig, kör! hellre det än att man känner sig obekväm och barbent, bara för att. jag tycker du är kanonfin i kläderna ovan!
Har följt tråden men inte haft tid att svara. #48 satte ord på det jag ville ha sagt, håller med helt🙂
Hoppas att studenten blir toppen, grattis och lycka till!🥳🌺
#48 Exakt! Vill inte heller dra samma historia 20 ggr…
Ja, hoppas ingen tycker att det ser allt för förj*vligt ut.. tack så mycket!
#48 hehe :) tackar!