Äckeltelefoner
Har verklige bestämt mig för att jag verkligen HATAR iPhone!
Visst dom en sköna, smidiga, snabba och "moderna". Men så dumma om man tillexempel har glömt sin kod som jag har gjort nu.
Så måste jag sitta och synkronisera och säkerhetskopiera bara för att kunna låsa upp min mobil.
Ja, jag blir skitsur.
Bacon, svaret är bacon.

Hur glömmer man sin kod egentligen :P?
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
Det behöver vi inte ta upp…. ;)
Bacon, svaret är bacon.
#1 Väldigt lätt att göra 🙂 Jag hade samma pinkod över 1 år, men en dag så fick jag helt blackout och kom verkligen inte på den 😛
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Fast det är väl inte iPhonens fel? Eller alltså, man kan ju ha lås på andra mobiler också. 😛
Vet dock inte hur det funkar med andra telefoner ifall man glömmer koden, hur man ska göra för att komma in på den och så..
/Jennifer
♥ http://jennuts.blogspot.se ♥
Hatar oxå iPhone, lyckades ha sönder min laddare, fick en ny och den gick sönder 4 dagar senare. -.- Visst, jag är klumpig, men lite borde den väl ändå tåla? o.O
PJUM
skriv upp koden på anteckningar, ta en screenshot och ha den som bakgrund vetja!
folk kan ju lätt komma in på din mobil, men xd
Haha det är ju verkligen inte bara Iphone som har kod? ;)
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
Gillar iphone :-) dock är min favo Samsung. Dock fick min mamma den och jag hennes iphone
Det är därför man aldrig stänger av telefonen :p
BWAHAHAHA! sa ju att iphone borde byta namn till problem-phone XD!
#9 Ibland kan ju t.ex batteriet ta slut eller att man måste starta om telefonen 😉
#11 Då ser man till att ha samma pin som vanlig låsningskod xD
#12 Vad menar du?

iPhone= idiotPhone
Allt med iPhone är typ 100 gånger krångligare än på motsvarande telefon av annat märke. Jag bojkottar.
Skynda långsamt så går det fortare.
iPhone är superbra tycker jag! Har aldrig haft några problem med själva mobilen :) Tycker den är jättelätt att förstå xD
Jag har iphone 4 och trivs jättebra med den.
Inget krångel, inte avancerat osv 🙂
Min sambo har en samsung galaxy s2, men iphonen är inte krångligare än dem modellerna t.ex 🙂
När man "slide to unlock" så har man så att man har samma kod som pin koden varje gång man ska låsa upp telefonen :)
#17 Jag har bara en kod på min iphone och det är just när jag startar telefonen och låser upp den med pinkod 😛
#17 Tror dock inte det är pinkoden hon glömt, utan just "slide to unlock"-koden så att säga!
Annars är det ju bara att ringa sin operatör och be om hjälp 😛
/Jennifer
iPhone äger, finns ingen bättre telefon tycker jag seriöst. Ni som har en annan mobil och hatar iPhone baraföratt är för man är avundsjuk.. ;) bara å inse

#20 Man behöver inte vara avundsjuk för att inte gilla iPhone. Alla har eget tycke och smak.
Gillar iphone mest för kameran på den för jag har fotat mycket med den innan jag fick kameran som nu är såld så nu använder jag den igen :-)
#21 finns en del även här på forumet som förut sagt att iPhone inte är bra, sen när man sjäv får en så är det världens bästa mobil. Det tycker jag är pga "avundsjukan". Men alla behöver ju inte gilla det med att skriva att ipgone suger sen skaffa sig en själv är patetiskt
#23 Fast jag sa innan jag köpte min iphone, att jag inte gillade iphone men ändrade mig när jag lärde mig mobilen och skaffade en själv, gav det helt enkelt en chans 😛
Jag vill då tillägga att jag har haft iPhone från att trean kom ut, så jag kunde lika gärna fortsätta med det. Har dessutom inte råd med att köpa något nu. iPhone är sköna visst, men dumma.
Bacon, svaret är bacon.
iPhone är bara skit… spricker och går sönder lätt. Man kan få en mycket bättre mobil för samma pengar :P Aldrig att jag köper något av Apples produkter. Tar överpriser för kass prestanda.
#26 "Tar överpriser för kass prestanda."
Där har du rätt, men vad de gör bra är att de dom sätter i sina prylar verkligen funkar bra tillsammans, så man har bra kvalité på drivkraftiga saker. Sen är det dyrt och överprisat om man vill se det så men det är fortfarande bra kvalité. Ska vi prata inte gå sönder så nokia
#26 "Spricker och gå sönder lätt".
Förstår inte hur folk har sönder sina iPhones hela tiden. 🤔
Jag hade min i 1,5 år. Funkade asbra och har ALDRIG spräckt skärmen, fastän jag tappat den i stentrappor och liknande..
/Jennifer
#26 Håller definitivt inte med dig där.
Iphone går inte lättare sönder än många andra av dagens mobiler.
Har haft min iphone i ett halvår nu ungefär, tappat den flera gånger men inte gått sönder än så länge. Finns skydd med att köpa 😉
Och överpris? Nja det beror på vad man vill ha och vad man är ute efter. Vad man själv gillar osv också.
Det roliga är att min Pojkvän har en Xperia Z… och han tappade den härom dan med skärmen rakt ned i asfalten och det blev inte en skråma. När en kompis råka göra samma sak med sin iPhone 4 för 2 månader sen så sprack hela skärmen alltså från samma fallhöjd och ingen kraft alls. Så ja :P
#30 Fast det betyder ju inte att alla iphone är dåliga.
Jag har tappat min med rakt ner i golvet bland annat, men inget spricka 🙂 Så det kan uppkomma på typ alla telefoner, om man har otur 😛
Att iPhone skärmen spricker oftare än andra mobiler har väl att göra med att iPhone använder glas, och andra mobiler något slags plastglas?
Vet dock inte om det riktigt stämmer.
Men ja, jag hade min i 1,5 år utan att behöva byta skärm, och då tappade jag den ändå ganska ofta. 😛
/Jennifer
#30 Att mobilen ramlade platt på skärmen kunde varit orsaken till varför det inte blev en skråma.
Med bra skärmskydd och silikonskal på sin iPhone håller den hur länge som helst…
Jag har haft min i snart 1 år (vi firar våran 1-årsdag om en månad ca! 😍) och skulle hamna i depression om den gick sönder 😕
Det är helt stört hur känslomässigt beroende man blir av sin mobil (säger inte att det gäller alla, men många)…
Har IK inget skal men försöker inte tappa den:-)
Pappa har haft 4:an sen den släpptes, samma laddare och tillbehör + silikonskal och en grym plast och den ser ut som ny fortfarande. Nu har jag tagit över den och den har hållt jättebra trots min klantighet. Har tappat den för många gånger när jag sprungit till bussen, skolans stengolv och överallt. En gång landade den på hörnet oså men inte en enda repa eller spricka. Såå om man bara har en bra plast och ett skal som skyddar bra så håller den väldigt länge 👍
Kanske inte direkt var så värst relaterat till tråden men. Brukar också glömma min kod, trots att den alltid brukar vara sjukt lätt. :s
#6 hahah då behöver man inte ha någon kod alls ju xD
#32 1+ Håller med där. Klart att en glasskärm spricker lättare än den där "plastiga" skärmen som de flesta andra telefoner har ;)
Glasskärm känns "finare" och enligt MIG så är touchen mycket bättre på iphone :)
Men jag skulle typ aldrig kunna ha en annan telefon än iphone, bästa telefonen!
Har oxå tappat min minst 10 ggr i asfalt/betong/grusväg osvosv men har inte fått någon enda liten spricka :)
~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥
Mitt knep är att ha något namn på fyra bokstäver. Helst från mina favoritserier så som "Noah" "Puck" "Dean" osv.
Blir väldigt lätt att minnas!
iPhone är dock extremt säkra mobiler.
När min iphone 4s går ut på abonumanget så funderar jag att fort sätta med iphone i sådana fall iphone 5
Seriöst. iPhone äger alla telefoner. Jag är skit nöjd med min. Jag glömde min pinkod till simkortet senast igår när jag starta om den och då är det bara att logga in på Telia.se och trycka abonnemang sen "se pukkod" och trycka i telefonen: **05*pukkod* eller något sånt. Sen är det bara trycka i en ny pinkod. Du kan dessutom avaktivera detta? Man måste inte trycka kod vid omstart men det är rekommenderat ifall dn hamnar i fel händer. Jag har även kod för att ens komma in i luren men det måste man ju inte heller ha. Jag har mina 4 sista siffror som kod och det glömmer man ju aldrig! Min lur har hållit 1.5 år utan en skada. Den blev stulen dock så nu har jag en ny. Då har jag ändå haft många olika mobiler / förr hade jag inte varit nå ledsen och bara köpt en ny mobil av annan modell. Nu blev jag helt krossad och köpte en exakt lika :) Tappat min i olika vinklar. Hörnen, platt ner, på grus, sten, kakel osv. Ramlat från mina byxor när jag klivit ur bilen. Fått vatten över sig. Sås i högtalaren haha. Ja du den är lika fräsch och hel ändå. Jag har inget skydd alls på den!!!
Just nu har jag haft min iphone i 4 år nu ._. Den börjar gå på sin sista vers XD Men den har faktiskt tjänat mig väldigt bra tills den började få internet problem och nu så måste jag återställa nätverksinställningar var femte minut typ… Jag har tappat den flera gånger ._. Första gången var när jag sprang till bilden den sprack i flera bitar ._. Men som tur bytte vi glaset och nu har den bara en liiiiten spricka som tur inte täcker displayen och kanske några repor här och där men den håller iallafall!
#24 varför säga det då när du inte vet?
#41 För att jag hade kollat på kompisars telefoner 🙂 Alltså testat på lite grann, men var inte så imponerad då, men sedan när man vände sig, så fick man en helt annat bild av det.
Därför kunde jag säga det, för att jag hade testat på dem😉

Kan också känna att det är ganska löjligt att inte gilla Iphone. Ja de är dyrare och är inte nödvändigtvis bättre än vissa andra märken. Fast det många glömmer är ju att man betalar ju för märket också, precis som med kläder.
Acne kläder behöver nödvändigtvis vara bättre än tex HMs kläder men ändå betalar man mer för Acne kläderna. Det är så inom det mesta, Skrillex är inte alltid bättre än en någon anna dubstep artist, osv.
De är ju rykten runt ett namn eller märke. Man kan tycka att en artist antigen är skit bra eller överskattad, likadant med Apple - Android.
#43 Tur att det finns så många olika märken på telefonerna, och även kläder och annat, så att det finns något för alla 😃

#43 Löjligt att inte gilla iPhone? Ok då tycker jag att et är löjligt att gilla rosa, att inte gilla hästar osv osv. Låt folk tycka vad dom vill. Ingen är löjlig för att man tycker annorlunda. I många sammanhang kan såna kommentarer klassas som mobbning faktiskt.
Jag köper nästan enbart kläder/skor av vissa märken för att jag märkt att dom håller längre. Men jag skulle aldrig betala 5-6000 för en telefon när en mycket billigare är precis lika bra. Det beror helt på tycke och smak inte huruvida man är löjlig eller inte.
Jag tycker fortfarande man nte ska skriva att en mobil är dålig när man inte testat den själv än. :) men jag tycker så.

#46 Min sambo hade iPhone innan så jag vet hur dom är.
#47 sa det inte till dig, varför så arg?

# 45 Tja, jag menade ju snarare att det är löjligt att inte gilla den endast för man bestämt sig för att inte gilla den. Klart alla har olika smak.
Du behöver inte läsa det som mobbning utan snarare läsa det hur vanligt som helst? Tänka efter lite, vad kan jag menat med det istället för att ta illa åt dig. Det är viktigt att tänka en extra gång på vad skrivaren kan ha menat innan man gör en egen tolkning utav det.
jag tycker iphone är en rätt så snygg mobil . Dock har ju alla något minus

#48 Arg?
#49 Jag tar inte illa vid mig ett dugg men jag gillar inte när folk verkar anse att alla ska tycka som dom. Och om nån nu säger sig ogilla en viss sak bara för att, så varför bry sig? Låt dom göra det då. Måste man ha en bra anledning till allt? Dessutom måste man tillåta att folk kan ändra åsikt.
#51 ja, arg!! Du låter sur när du skriver ._.

#52 Så vitt jag vet hörs det ingenting när jag skriver.
#53 men gud! ._.

# 51 tror inte alls vi pratar om samma sak. Klart man får ändra åsikter och tycka vad man vill.
Vad jag menade var att man inte borde ogilla bara för att och förstå varför de kostar mer, och inte bara bestämma sig för att inte gilla Iphone för lite rykten man har hört. Självklart kan man ju ändra sina åsikter och helt enkelt bara inte tycka om dem.
Och för mig, så måste man faktiskt ha en bra anledning till varför man tycker som man tycker. Att hata iphone utan anledning är som att hata bögar utan anledning. Tycker det är så sjukt onödigt att hata bara för att hata. Så jo, anledningar måste man ha, och jag tycker också man borde kunna argumentera för vad man tycker.
#46 Nej det håller jag med om, att vet man inget om mobilen, utan bara hört/läst "rykten", så tycker inte jag heller att man ska säga att det är skittelefon 🙂
#55 Bra skrivet!
Och hata är ett väldigt starkt ord med 😛
Förstår inte hur folk kan bli så provocerade av mobiler och olika mobilmärken.
Spelar det någon större roll för er ifall någon har en iPhone eller en Android? Det viktigaste är väl att man är nöjd själv.
Och priset spelar ingen roll för er heller, inte direkt ni som betalar.
/Dålig_svenska_99#1
#57 Vem säger att ingen här betalat sin mobil?
Jag har t.ex gjort det med min iphone, via abonemang men betalar förhöjd avgift på 100kr/månad, betydligt billigare än att köpa den direkt 😛
Man kan ju ha sparat ihop via sommarjobb, födelsedagar eller vad som 😛
#58 Jag syftade på att vissa i den här tråden klagade på att iPhone var onödigt dyra och då konstaterade jag att de inte behöver betala priset för en iPhone ifall man tyckte att det var onödigt.
Jag köpte min iPhone själv så jo jag vet hur det är att samla pengar.
#59 Jo precis och sedan beror det ju på vad man jämför med också, alltså priset, vad man får osv med 🙂
Tycker många olika märken av mobiler idag är dyra 😮
Fast iPhone är mer unik i sig än Samsung Sony ericsson osv för IPhone är de enda med IOS av Apple. Där av att de kan ta högt pris. Jag gillar IOS skarpt. Android har jag inte haft men min syster har (hon har nu IOS) och min pojkvän har. Tycker inte om de alls. Det är ju massa mobiler som har Android men bara en som har IOS. Dessutom är Apples produkter i särklass snyggast och har en stilren enkel design. De känns inta plastiga som andra gör. Jag har inget att klaga på hos Apple. Inte ens priset för det är dsm som vissa Samsung