Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettsex-och-samlevnad
Läst 2276 ggr
Nwmo
44

(X) Tjejer, läs.

Ett litet men, viktigt meddelande för unga! Det är lätt att bli utnyttjad, jag känner till flera som har blivit utnyttjade. (Sexuellt) Så, ha helst INTE sex med en kille om ni bara har vart ihop i nån vecka. Hatar bara att se när tjejer i min ålder blir utnyttjade. :/ Om du misstänker att han är oseriös med ert förhållande och frågar om sex ganska ofta, "end it". Det är inte värt det, om inte du är med på det då! :) (Medarbetare får gärna ta bort detta, ville bara hjälpa till.)

- Emil

Gaiezza
8

Ja säger direkt att man inte mäker som tjej direkt om en kille bara är ute efter att få ligga. Man blir kär, blind och tänker inte. Så att säga att vi ska tänka efter är ganska svårt. JAg har precis blivit utnyttjad av en kille som jag verkligen ÄLSKADE, inget man vill uppleva. Det har krossat mig så hårt, och jag har faktiskt tappat tilliten till många killar då jag vet och har hört att detta händer ofta. (Jag säger inte alla, men många) (Kopierade denna från mitt inlägg på Kvinna ifokus)

Bacon, svaret är bacon. 

Wanzel
3

Det är viktigt att tänka en extra gång! Det finns ju en del tecken på om någon enbart är ute efter sex, som te.x att fråga om det gång på gång.

Sedan behöver inte alltid tiden man varit tillsammans spela någon roll! Jag hade sex efter att ha varit tillsammans i inte ens en hel vecka, och på fredag har vi varit tillsammans i 6 månader. 🙂

Men tyvärr är ju vissa bra på att få det att "se ut" som att de är ute efter något seriöst. Det handlar väl om att man ska lita på personen, och ibland tar det längre tid, ibland kortare. Men ibland behöver man kanske tänka en extra gång, men även då kan det tyvärr gå fel.

Revolt
6

Om man visste innan att man kommer bli utnyttjad så skulle man ju skita i han, men håller med om att det är lite skumt om man vill ha sex efter att ha "hållt på" i en vecka..dock ser man nog inte det alltid så klart om man är kär osv. som Gaiezza skrev.

Gulligt av dig att "påminna" oss iaf :)

~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥

Fridaaaa
3

Ja man ska tänka sig för både en och två gånger.
Sedan beror det på, när man väljer att ha sex med personen i fråga första gången, hur lång tid det tar. Man kan ju t.ex ha känt personen länge, innan man blivit tillsammas osv 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[MiniPim]
7

Jag tänker ofta innan jag gör saker

Nwmo
3

#5 Duktigt! :)

- Emil

[MiniPim]
2

#6 hahahah bara för det skrev jag en otroligt korkad sak nu

Blodfot
1

mitt råd: våga säga nej! Min vän ville ha och jag jag vågade inte säga nej (var 10) och vill inte att andra ska uppleva det jag gjorde! så säg nej!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Nwmo
0

#8 Synd.. Hur gammal var din "kompis"?

- Emil

Blodfot
0

10, samma som mig det värsta är att jag klandrar mig själv fortfarande om det…. Låt INGEN utnyttja dig! våga säga nej!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Nwmo
0

#10 Vaa..? Asså, var ni kille och tjej..? :/

- Emil

Blodfot
0

#11 japp kille tjej

[Tilde]
8

Jag märker direkt. Har som regel att inte dejta killar som kysser på första träffen :) Man blir inte kär PANG-BOOM och vill killen ändå kyssas så vet jag ju att han är ute efter något fysiskt snarare än ett förhållande.

Nwmo
0

#12 Hur gammal är du nu? :/

- Emil

Blodfot
0

#!4 är 15, fyller 16b och börjar nu förstå att det inte är mitt fel

Nwmo
0

Puff :D

- Emil

Nwmo
0

Puff :3

- Emil

Gurky
6

Min erfarenhet säger att majoriteten av killarna är svin. Man skäms för att vara kille pga dom.