Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettsex-och-samlevnad
Läst 4716 ggr
[eellina]
0

hjälp fort!!!!

tog mitt p-piller som vanligt igår vid 4-5 tiden, och på kvällen vid typ halv 8 tiden och 9 tiden fick jag diarré (åt kinamat samma förmiddag så beror antagligen på det) och undrar om p-pillret hann tas upp? jag och min kille hade sex på kvällen vid typ 12 tiden men han kom inte i mig. Jag tänkte inte på då att diarrén kan påverka p-pillrens effekt utan jag kom på det först nu! tog dagens p-piller så fort som möjligt och är nu sjukt orolig att jag ska vara gravid! Hur stor är risken att jag är det??

[eellina]
0

Ber er om snabba svar tack! :(

Nwmo
0

Han kan ju ha fått en försats. (Om man nu säger så).

- Emil

JohannaEkroth
0

Det borde vara smält och upptaget av kroppen senast efter 2-4 timmar, så det borde inte vara någon fara.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Afturelding
2

Ganska liten, men det kan finnas. Fortsätt ta dem som vanligt nu, och ta ett graviditetstest om någon vecka så vet du säkert :) Ta det bara lugnt så löser det sig på ett eller annat sätt. Man kan stressa fram graviditetssymptom om man har otur.

Och använd kondom den närmaste veckan, så ska ni vara säkra.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

JohannaEkroth
0

Kopierade detta ur ett svar från ett svar från en ungdomsmottagning: "Det brukar heta att om man kräks eller bajsar ut pillret inom fyra timmar efter man tog det, så kan man inte längre lita på skyddet för den månaden."

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Afturelding
0

#5 Oj, det var länge! Men det kanske gäller kombinerade? När jag åt Cerazette så stod det i bipacksedeln att skyddet inte var fullgott en vecka bara.

TS, läs bipacksedeln för just dina iller. Det borde stå i den hur länge man behöver komplettera med kondom där.

/Rebecca

[eellina]
0

Kan jag åka in imorgon och köpa ett dagen efter piller?

Afturelding
0

#7 Kan kan du ju, och hjälper det dig att koppla av så tycker jag att du ska göra det. 72 timmar är gränsen för hur långt efter det bör tas (även om det såklart är bäst att göra det så tidigt som möjligt), men det faller du ju inom.

Men glöm som sagt inte att läsa bipacksedeln och komplettera med kondom så länge som det står där.

/Rebecca

[eellina]
0

Okej tack så jätte mycket för svaren!!