Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmode-och-skönhet
Läst 3445 ggr
[jusefinnn]
0

vilken längd är okey??

Hur lång är det okej för en tjej att vara? Vad tycker ni är snyggt? med klackar och utan.. Jag blir närmare 180 i mina klackar, och vet inte om jag "vågar" använda dom när jag är med dom jag umgås med, för de är kring 170 om inte änns kortare.. Jag är själv 170, men klackarna är 10-15cm höga.. :)

visste inte vilken grupp :P

Lavèn
1

Jag tycker det är fint med alla längder! :3
Tycker du ska ha högklackat ibland om du vill och känner dig fin i det :D

Kram Nora medarbetare på lantdjur och Barnens  🙂

oh-la
3

jag är runt 177-178 lång och brukar gå i runt 10-12 cm klack på jobbet. älskar det och tycker inte att det är konstigt. tycker det är snyggt med långa tjejer :)

Jojaton
1

Känner du dig snygg och bekväm i klackar - använd det! Jag har samma "problem", är 170 och min bästa kompis är ca 163-165, så blir ju rätt mycket längre om jag har höga klackar (tycker att taxklackar är det fulaste som finns) 

Har klackar ibland, vid speciella tillfällen, men känner mig inte bekväm i det till vardags eftersom det inte passar till min vardagliga stil.

Johanna - Instagram

[jusefinnn]
1

#3 vad är taxklackar??? haha xD

Jojaton
0

#4 Haha, klackar som är under 5-6 cm brukar jag kalla taxklackar, men ja. Det är klackar som inte är höga alls, utan bara ett par cm. Ska det vara så ska det vara på riktigt - tycker jag 😉

Johanna - Instagram

[Tilde]
0

Alla längder är snygga! 😃

Jag blir 186 cm lång med mina högsta klackar (17 cm). Min sambo är "endast" 181 cm ungefär, så jag blir ju längre då. Men det stör inte mig! Skulle det störa en kille att jag är lång i klackskor så är det hans problem och inte mitt. 🚬

#4 Taxklackar är miniklackar: http://static3.devote.se/gallery/big/20110528/b8f64eacb3627a040e391f3c42df37ac.jpg Använder inte heller såna!

Afturelding
2

Jag blir 190 i mina högsta klackar jag :D Jag älskar att vara lång, och är 178 barfota :)

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Frosstis
0

Jag är 170 cm, blää hatar att vara så lång! Speciellt när jag är typ längst av mina kompisar, eller det är 1 tjej som är 1 cm längre än mig (hon tycker hon är jättekort för hon vill bli modell hehe) och min bästis är 5 cm kortare (jag växte om henne, i sexan var jag typ 5 cm kortare än henne..) och sen är mina andra kompisar korta, runt 160 cm typ.. :S Och sen är de flesta killarna också korta, ihhh :S Bara några som är längre än mig…

Frosstis
2

Juste, jag önskar innerligt att jag var 160-165 cm

TheGeneralIdea
0

#8 Jag är 169 och känner mig superkort :o Jag går iofs på en skolan med 90% killar och å känner man sig nog kortare än vad man är. Egentligen så är nog den längden ganska lagom för de flesta men det är såklart väldigt individuellt. :)

En kompis till mig är 176 cm och hon var osäker på sin längd väldigt länge. Sedan kom vi in i en fas där vi ville vara annorlunda (höll på med lolita, jrock etc) och idag är hon inte alls rädd för att ta på sig ett par höga klackar. Det finns inget sexigare än en säker kvinna!

[Tilde]
0

#10 Jag är också 169 cm och känner mig medellång :) Många tycker att jag har en perfekt längd då jag är så "medel", haha. Egentligen är vi ju över medellängd för kvinnor. xD

Jag hade en kompis (tjej) som är 182 cm! :) Hon hade inga problem med det, utan såg bara fördelar med att vara så lång!

Frosstis
1

Kan ni inte sätta er på mitt huvud och krympa mig lite? xD

TheGeneralIdea
11

#12 Nej, sträck på dig istället kära du och var stolt!

Frosstis
0

Känner mig bara stor och klumpig, så nää..

Smullis
3

Vilken är medellängden för kvinnor då? 🙂

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Jojaton
8

#14 Du "blir" bara ännu klumpigare och större om du försöker göra dig mindre.

Johanna - Instagram

Underbarn
0

Tycker det kan vara fint med långa tjejer men inte över 180. Har en vän som är strax över 180 och hon vågar inte använda klackar. SEN beror det på kroppsbyggnad tycker jag. Min vän är ex FRUKTANSVÄRT smal och då ser hon ännu längre ut. Men jag själv är 160 så jag använder gärna klackar på krogen x) #8 hur gammal är du? Det är inte så många färdigvuxna killar i Sverige som är under 170 :) mitt ex var 178 och han var bland de "normallånga mot de kortare" killarna i sin omgivning.

Fridaaaa
2

Alla är fina i alla längden. längden har ingen betydelse.

Jag personligen är 165 cm lång, lagom för min del, :) Alltså just för min kropp :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Hamsterlycka
0

Jag tycker jag är lite för lång, är kring 174cm…

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

Frosstis
0

14-15 år #17

Wanzel
0

Jag är väl runt någonstans runt 180cm. Tycker inte att man ska undvika klackar om man är lång om man själv trivs i det. Skit i att andra kanske tycker att du ser för lång ut, så länge du själv tycker att det ser fint ut!

Om jag inte hade bott på ett ställe som består av enbart backar, och samma sak vid min skola, så hade jag burit klackar betydligt oftare!

Cazzos
0

Jag håller med #21. Bara för att man är lång så ska man inte behöva undvika klackar, om man vill ha klackar men är rädd att bli "för lång".

Om du vill ha klackar på dig så har du det, embrace yourself! 😛

Thildalulu
0

Alla ni som är runt 170 och säger att ni är jääättelånga…Näe. Det är jättevanligt att vara 170.

Jag tycker att det är mycket sämre att vara kort, visst, man kan ändra på det lättare än om man är lång och vill bli kort. Men jag är 156/157, och det är inte så att man kan säga att jag bara kan ha klackskor för att bli längre. Då ser jag översmal ut och mina ben blir för långa, bara av typ 7cm klackar. Och dom längsta klackskorna jag har hittat var 17 cm, då blir jag max 174.

viktoria91
0

#9 Inte lätt att vara kort iheller ska du veta! ;)

[Tuulikki]
1

Håller med #24! Jag är 157 cm och det är inte heller alltid så kul :P Hade gärna tagit lite av din längd! Var stolt över dig själv och våga ha klackar :)

viktoria91
0

#25 Jag är hela 2,5 cm längre än dig och snart 22 år gammal.;P

[Tuulikki]
1

#26 haha jag fyller 18 i år men har inte växt sen jag var 11 :(

nlinds
0

jag är en kortis, 156 😃 Har dock inte mätt mig med mina längsta klackar men då skulle jag gissa på att jag blir runt 167 (tror dom är 11 cm) 🙂

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Lavèn
0

Jag är faktist 159 och stolt över min längd :3
Kommer nog inte bli längre fast lika glad är jag för det ;)

nlinds
0

#29 , hihi jag är också stolt över min längd :D Tycker att kortare tjejer är fint ^_^

Fridaaaa
1

Man klär sig i det man känner för oavsett längd :)
Och alla är fina oavsett längd, så längd har ingen betydelse alls :P

nlinds
2

#31 , min _personliga_ åsikt är att _jag_ tycker att korta tjejer är finast. Långa tjejer attraheras inte jag av.
Men jag har absolut inte sagt att det är något fel att vara lång, alla är perfekta som dom är :)

Fridaaaa
0

#32 Har inte sagt till någon enskild, utan rent allmänt, därav ingen siffra :)

nlinds
0

#33 trodde det mer var en "pik" mot mig. Sorry ^_^

Fridaaaa
0

#34 Nejdå :) Hade jag skrivit till dig, hade jag skrivit ditt namn eller siffran på ditt inlägg :)

Lavèn
0

men jag vet ju att min syster (ca 160 särert lite mer) ser ut och vara modell lång på fotton för hon har långa smala ben o så!
Såå på bild kan det vara jätte olika :3

Underbarn
0

#32 håller med :) #20 killar i den åldern brukar vara hemskt små då tycker jag ;) men sen när de blir runt 15-16 växer de skit fort tycker jag xD sen Är de små igen tills de blir typ 18. Haha #36 precis. Många filmstjärnor är väldigt korta. Typ 155-165 är inte ovanligt alls. Titta på Shakira och Eva longoria och massa fler, Tom Cruise är inte så lång han heller ;) Jag har långa ben mot min kropp, trots 159. Och ibland har jag lika långa ben som de längre tjejerna på 165-170 nästan.

Hamsterlycka
0

Jag är ju som jag sa 174cm, och går alltid i sockar på skolan medans nästan alla andra har skor. Jag har bara vänner som är kortare än mig, och eftersom jag är så pass smal så ser det ut som att jag är typ 2 meter i klackar.

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

Nwmo
0

På en tjej, typ 180? :)

- Emil

[Lewwi]
0

#39 Oj jäklar! 180 är det inte många tjejer som är. Inte ens 5% av sveriges kvinnor är så långa..

Nwmo
0

#40 Menar som "max-höjd". Minimum: typ 165? (DETTA ÄR VAD JAG TYCKER)

- Emil

BettaSplendens
0

Jag är nästan 160 cm.. Tycker det är jobbigt faktiskt.. Vill bli minst 170.. Dock har jag precis börjat få min växtkurva så hoppas att jag börjar växa ordentligt nu! :D (har varit väldigt sen med den haha)

[Lewwi]
0

#41 Då förstår jag🙂

nadilda
0

#42 Våga inte växa om mig Asse😉

BettaSplendens
0

#44 Vi får väl se haha ;)

Smullis
2

Jag är 166 och är väl nöjd tror jag..? :P

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

[rumelle]
0

Jag tycker det är fint att vara liten, hade jättegärna varit det! Istället får jag stå ut med att vara 182cm. Känns trist att folk alltid påpekar att "men du behöver ju inte klackar" när jag har högklackat på mig, älskar nämligen klackar! Känns bra att jag iaf har en kille som är över 195cm lång. :)

Revolt
0

Jag är kortis :( typ 156. Däremot ser jag faktiskt längre ut om jag inte står bredvid någon som är lång (a) Nej men jag är ganska smal så ja därför ser mina ben ganska långa ut :)

~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥

LLLINN
0

Jag är 173-174 och avskyr det.. Inte så att jag cider att det är fult att vara lång, men jag tycker det är otroligt antändande att vara längre än sin kille, så typ 50% av alla killar jag träffat går ju bort som potentiella partners.

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

sunnys
0

#40 vet många tjejer som är ca 180 cm, inte ens 5 % av Sveriges kvinnor låter lite väl lite(kanske jag som är ute och cyklar nu) vart kommer den statistiken i från?😮 Jag har själv alltid haft komplex för mina 175 cm, men har alltid fått beröm för min längd så det har ju ökat självkänslan. Dock tycker jag att det är snyggt med tjejer som är långa, även om jag själv aldrig känt mig bekväm i det. Men jag tycker absolut du ska ha klackar om du känner för det :)