Hjälp!!!!
I fredags när jag satt och väntade på mina kompisar i skolan, kom det fram en kille från basgruppen och börja snacka med mig. Han frågade mig varför jag satt ensam och då sa jag att jag väntade på mina vänner. Sen frågade han om jag ville ha alkohol och jag sa nej. Sen frågade han om han fick bli min kompis och så sa jag ok visst (han hade typ kommit till Sverige för några veckor sen och jag tror inte att han hade så många vänner). Sen fick han mitt nummer (vet inte varför, det var jävligt dumt). och nu ringer han asmycket!
Jag tycker han är riktigt obehaglig och han kollar läskigt på mig. Sen när jag gick kollade alla hans vänner på mig läskigt. Jag vet inte riktigt hur gammal han är men han är äldre än mig i alla fall.
Jag har blockat hans nummer eftersom jag blir as creeped out av honom!
Jag vill INTE vara hans vän, men jag vet inte hur jag ska säga det utan att låta bitchig. Jag känner på mig att tisdag kommer bli hemskt (ledig imorgon).
Ps. han vet mitt förnamn och jag är den enda i vår årskurs som heter Klara, och då kan han hitta mitt hemnummer och allt!!
(Min text blev skitrörig men man fattar ändå)
Läskigt. Skulle vara lika rädd som du om det hände mig.
Går killen i din skola? Hur gammal är du? Du gör rätt som blockerar hans nummer om du känner dig obekväm runt honom. Han är kanske bara ute efter en vän, det vet man ju inte. Men ta inga onödiga risker typ som att träffa honom själv osv. 😉
- Medarbetare på Lockar ifokus.
https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!
Skit i om du låter Bitchig, säg till honom! Han verkar ju jävligt creepy O.o ….
går han i din skola? hur gammal är du då? men säg bara till honom skit fullständigt i om du låter bitchig eller inte! men jag säger bara träffa honom inte ensam där det inte finns mkt folk. ta med dig någon kompis om du måste. man vet aldrig vad det är för typ som du har kontakt med o.O kan ju vara värsta våldtäktsmannen…. men det får man ju inte hoppas, det kan ju lika gärna vara att han bara vill ha en kompis. om jag var i din sitts så skulle jag vara skiträdd
Håller med #3. Säg till en lärare på eran skola (om ni går in samma skola), läraren kanske kan hjälpa dig :)
HAHAHAHAHAHA…..