POSTEN
Hej! Idag skulle jag posta ett paket jag köpt i posten. Paket jag köpte kostade 99 kr och den fick endast väga 2 kg men min vägde lite mer, 100-200 gram mer ungefär. Och dom sa att jag fick "chansa" om den går förbi. Och man kunde inte heller köpa frimärken och sätta på den för att betala dessa gram.. Vad tror ni kommer hända? Är dom noga med att väga alla paket? Tacksam för svar!! :)
Det värsta som kan hända är att du får en räkning från posten, om du skrivit avsändaradress. Har du inte gjort det får mottagaren betala skillnaden när paketet hämtas ut. OM de över huvudtaget bryr sig om mellanskillnaden :)
Jag tror de kan se förbi sånt faktiskt. Annars kanske det skickas tillbaka till avsändaren?
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
#1Jag var tvungen att skriva avsändare. :/#2jag hoppas inte på det! Isåfall har jag slösat 100 kr i onödan.. :(
Jag frågade posten förut vad som kan hända om man sätter på för lite frimärken, och det enda som kunde hända var att mottagaren fick betala de extra frimärkena. Kan ju också tillägga att posten är väldigt dåliga på att kontrollväga paket..
#4 jag hoppas dom inte kontroll väger mitt paket! Men mitt paket jag köpte hade inga frimärken, den kostade 99 och porto ingick. Jag kunde inte heller betala de extra 100-200 gramen med frimärken..:/
#5 I ditt fall, om de faktiskt kontrollväger och bestämmer sig för att vara "dumma" så skickas det nog tillbaka till dig. Men du behöver nog inte oroa dig. För 2kg hade du kunna välja atlernativet "skicka lätt" för 89kr, spårbart och allt. Lite billigare :) Ett bra sätt är att kolla skickaguiden på postens hemsida, över hur man skickar vissa saker billigast.
#6 jag hoppas på att dom inte är dumma!:) återgår på vad som händer.