Att dricka
Jag är rätt ung, fyller 16 nu i veckan. Alla mina kompisar festar och dricker allt för ofta enligt min mening. Jag själv har aldrig testat alkohol och vet inte när jag tänker göra det heller. Det händer att jag följer med ibland men nu på senare tid har många börjat säga typ "alltså förlåt men nästa gång får inte de som dricker vara med.." framför mig och jag blir bara så irriterad. Nästan alla mina kompisar är 15 fortfarande och spelar så stora hela tiden. Vad är meningen med att förstöra hjärnan så tidigt? Oftast är det ingen fest heller, de träffas i skogen, super sig fulla och somnar på någon bänk. Jag bryr mig egentligen inte om dom super utan mig men de pratar ofta i skolan och ofta framför mig om "hur kul det var" som att jag BORDE vara avundsjuk, det gör mig bara så arg.
När började ni dricka? Vilken ålder tycker ni är lämplig?
- Medarbetare på Lockar ifokus.
https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!
Jag tycker du ska stå på dig, jag är också 16 och har heller aldrig druckit mer än någon pytteklunk från pappas öl typ. :P Enligt min mening ska man testa att dricka när man själv känner sig redo och inte för att några kompisar vill dra in en i det.
Så strunta i dem, de skadar sig själva bara och det är fult att försöka skada sina nära också…
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Jag fyller 15 om en månad och drack första gången när jag var 14 år. Festar ca en gång varannan månad därför att jag tycker det är som ett plus på kanten. (självklart har man roligt utan alkohol också!)
Jag skulle aldrig tvinga på mina vänner att dricka, jag anser att varje person väljer själv om de vill eller inte :)
Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.
Håller med #2! Onödigt att dricka och man ska verkligen inte göra det för att alla andra gör det. Jag har inte druckit, förutom cider där det knappt är någon alkohol och smakat lite av pappa. Jag tycker inte ens att det är gott, så jag ser verkligen ingen anledning att dricka. När är det lämpligt…hm… jag vet faktiskt inte. Över 18 tycker jag man ska vara i alla fall. Men jag tänker inte börja dricka förrens jag känner för det. ^^ vill inte bli en efterbliven alkis heller. :)
Drack enstaka cider eller lättöl när jag blev tillsammans med mitt ex, så var runt 16 år.
Men aldrig druckit mig full eller ens "lullig", för det finns ingen mening med det enligt mig. Sedan tål inte min mage sprit direkt heller.
Kan tillägga att jag fyller 23 år till hösten
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag är 20 i år, har aldrig varit packad och drack väl egentligen första gången när jag gick i trean på gymnasiet, så var 18-19 år. Har alkoholism i släkten och har aldrig riktigt förstått grejen med att supa sig full.
Bojkottar inte alkohol helt, tycker det kan vara trevligt med cider eller vin till maten, eller bara ta en öl med några kompisar, men jag kan ha precis lika roligt, om inte roligare, utan alkohol.
Johanna - Instagram
#6 👍 Precis vad jag tycker med 🙂
#8 Jadu, kan man undra.
Skönt att fler verkar tycka som jag! :)
- Medarbetare på Lockar ifokus.
https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!