Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: övrigt
Läst 5993 ggr
[tösen,cesse, malte]
1

funderar på att börja snusa nästa år

hej jag funderar på att börja snusa nästa år då jag är 18. Jag är bara 16 nu men fyller 17 i sommar. vill  då snusa men  är nikotin fritt bättre en vanligt snus ? jag vill just börja med nikotin fritt då vill inte bli beronde   av nikotin snus så vill just därför börja med nikoton fritt .

jag vill börja är redan bästemd nu !

Nwmo
38

Vem väljer ens att börja röka/snusa..?

- Emil

Jesperlinden97
9

Såklart nikotinfritt är bättre, det är ju nikotinfritt 😎

You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus. 

[Blodpudding]
34

Varför i hela fridens dagar vill du börja med att snusa? Det här måste vara ett av de underligaste inlägg jag någonsin läst.

[MikeW]
31

Att välja att börja snusa eller röka är bara så fucking dumt. Inte för att vara taskig men du måste ha något fel på din hjärna om du har bestämt dig att börja snusa, av ingen anledning alls.

Du förstör din kropp och du slösar jädra massa pengar samtidigt. Vem fan vill det? Vill du börja bara för det är coolt eller?
För då kan jag säga att människor som snusar är inte coola, det är faktiskt skit äckligt att se någon gå runt med snus i käften, och ingen vill heller kyssa någon som har snus i munnen, är bara fett äckligt.

Vill du ha ett otroligt bra tips?
BÖRJA INTE

[Tilde]
16

Håller med #1 och #3 - Varför skulle du VILJA snusa? Det var bland det dummaste jag har hört - jag syftar på idén, inte att du är dum.

1. Snus är äckligt, stinker och ser extremt oattraktivt ut! 2. Snus förstör din läpp och ditt tandkött då det är frätande! 3. Det är beroendeframkallande! 4. Det är förbjudet att sälja i många länder av en anledning!

Nwmo
4

Ska du göra det för uppmärksamhet elller för att du vill det?

- Emil

Fridaaaa
13

Varför börja ens?

Det är ofräscht, kostar mycket, inte nyttigt osv. Nej finns inget positivt med det alls 😮
Och det är inte "coolt" heller, vissa snusar pga det.

Nej 100000gånger bättre att inte börja med varken snus eller rökning.

Men "måste" man är nikotinfria mycket bättre.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Lewwi]
27

I don't wanna live on this planet anymore..

Nwmo
15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

- Emil

[Lewwi]
4

#9 haha, precis😃

[tösen,cesse, malte]
0

jag vill det bara rent allmänt utan anledning🙂

[MikeW]
9

#11 Gör det inte

Fridaaaa
4

#11 Fast man gör ju saker av en anledning 🙂 
Av vilken anledning vill du börja?

Nwmo
8

#11 Du verkar bara söka uppmärkshet.

- Emil

Fridaaaa
2

#14 Onödig kommentar anser jag, när du inte känner TS

[tösen,cesse, malte]
2

okej min far gör det. nummer 13🙂

14 nej vill inte ha uppmärksamhet

Fridaaaa
7

#16 Fast det är ju ingen anledning bara för att din pappa gör det.

Nej snusa är bara dumt att börja med. Dyrt, onyttigt, ofräscht osv. Finns inte en enda positivt med det alls.

[tösen,cesse, malte]
0

okej 

har dock på mej ett tag och tänka på det

Hamsterlycka
7

Varför ens fundera på det? Min pappa snusar och jag tycker det är så vidrigt…. det luktar ofattbart äckligt och du får extremt dåliga tänder och överläppen blir alldeles indragen. Inte fräscht nånstans.

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

[MikeW]
3

Behöver man ens tänka på saken?

Varför vill du förlora massa pengar på något som, förstör dina tänder, luktar skit, gör dig otroligt oattraktiv, förstör ditt tandkött och din läpp, bara för att du har lust?!

Hur tänker du? Gör det inte! Det är ingenting man ens ska behöva tänka över, det finns ingenting positivt alls med det så varför göra det?

[MiniPim]
5

Eh, när du vet att det är farligt, varför ens börja..?

Jessicahagstrom94
2

… Tänk inte på det ens & gör det absolut inte. Snälla. 

Snus och rökning borde inte ens existera.

BettaSplendens
3

Vill du verkligen att ditt tandkött ska se ut så här så fine..HÄR då haha

HejPåDig
5

Tufft ;)

[rocklover]
5

tycker att det är extremt oattraktivt när en tjej snusar O.o

Nwmo
4

#25 Tycker jag med, usch. :p

- Emil

Fridaaaa
3

#25 Oattraktivt med killar med som snusar i mina ögon 😛
Men även både killar& tjejer som röker tycker jag med är oattraktivt plus att det stinker 😛

[fiskenn]
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

kanske var samma bild som #23 länkade. men länken funkade inte så kunde inte kolla.

#0 men vill du verkligen att ditt tankött ska se ut såhär när du bli äldre eller??? gör som du vill, ditt val. men jag ser inte anledningen till att ens börja snusa. detta inlägget var nog det konstigaste jag läst här på sidan hahah xD

Nwmo
9

Om du får såna tänder som den bilden så kommer inte ens en luffare kyssa dig :P Snusa inte.

- Emil

BunnyHope
6

#28 Stackars tandläkare! 😂

Du är saknad…
Edward 31/8-11 5/7-12

[tösen,cesse, malte]
4

Vet dock inte om jag har råd mina djur kostar och måste även ha pengar till hygien artiklar och kläder som jag har lite av tror jag hoppar snusa och röka saken bilden fick mej att ändra mej så ska inte snusa ☺

Fridaaaa
4

#31 Du har fortfarande inte förklarat varför du ville börja eftersom det inte finns något positivt ed det?

[tösen,cesse, malte]
2

Vet inte varför ? Jag ville nummer 32

[rocklover]
1

#33 lite OT, men isället för att säga "nummer 32" så kan du trycka på knappen "Shift" och "3" ._.

[tösen,cesse, malte]
0

Okej tack för att du förklarade 34 dock just nu har jag mobilen .

Fridaaaa
2

#33 "jag vill"? Det är igentligen ingen anledning, ingen motivering direkt. Det ger absolut ingen förklaring eller svar på frågan.

#35 Det går att göra det även på mobilen 😉 Inte just trycka"shift" men att lägga till den symbolen

[fiskenn]
0

#31 vad bra att du ändrade dig, för sådant tandkött vill man ju inte ha! hahah

[tösen,cesse, malte]
0

nej 🙂

Imasy
4

TS, du kan ju fråga din pappa då om inte han ångrar att han började snusa en gång i tiden?

Som fd rökare i många år kan jag säga att jag önskar att det fanns någon då som talade mig till rätta. 

Det är dyrt, det förstör kroppen och det är en himla negativ stress att titta i ciggpaketet och inse att man måste skynda sig till affären för att handla nya innan de stänger etc.

Många arbetsplatser tillåter inte heller rökning/snusning, främst kommunala/vården.

Och när du väl skapat ett beroende, som går rasande fort, så kommer du få ett rent ut sagt överjävligt helvete att sluta.

Det är inte enbart abstinensen jag pratar om, utan beroendet skapar vanor som jag tror är jobbigare att bryta än själva abstinensen. Som t.ex. att man röker/snusar efter att man ätit mat, det blir en social grej över en kopp kaffe, avslappnande på lunchrasten osv.

Så vad du än gör, tänk för bövelen om och gör rätt :)

Cazzos
1

Jag förstår inte varför så många predikar om nackdelarna med snus..

Jag menar inte att det finns några fördelar förutom att man slipper botox men ändå, svara bara på TS fråga herregud.

TS, vill du inte bli nikotinberoende så tar du nikotinfritt snus, enklare än så är det inte? 🙂

[Lewwi]
5

#40 Man ska inte skriva helt OT nej, men jag tror att TS kommer uppskatta att vi övertalade henne om några år när hon förstår hur dåligt det egentligen är med snus🙂

Fridaaaa
4

#40 Vi gör bara TS en stor stor tjänst.🙂

Cazzos
5

#41 Absolut, det håller jag med dig om, men hon får ju ändå skylla sig själv lite om hon själv väljer, t.o.m. planerar att göra något, som i framtiden resulterar i något mindre trevligt.

Personligen så tycker jag inte att andra ska behöva övertala en annan person för något som denne själv väljer. Visst kan man informera och varna, men man behöver inte övertala 🙂

[rumelle]
1

Nikotinfritt snus innehåller ofta majsstärkelse vilket i stort sett kan liknas med socker och ger stor risk för karies!!!

[cookies]
0

Börja med KickUp TS :)

www.kickup.se

Nikotinfritt "snus" som innehåller mer vitaminer och så, lite som energidryck i snus form. Smakar dock inte jättemycket som snus men om du inte är van borde det vara susen :)

[tösen,cesse, malte]
0

Okej ☺ ja det skulle ju vara ett alternativ i sådana fall nästa år . Synd att tiden går så j… Sakta men snart 17 så och dricker gärna energi dryck så det funkar jätte bra med sådant snus ☺ Nummer 45

[cookies]
0

#46 Testa det istället för vanligt, mycket bättre :)

[tösen,cesse, malte]
0

ja vilken ålders gräns har de ?  nummer 47

[MikeW]
0

..Varför skriver du typ "nummer 47, nummer 45" och grejer? I dun getit..

Cazzos
0

#49 Istället för att göra hashtag och nummer? Alla gör på olika sätt 🙂

[MikeW]
0

#50 okej… men vad betyder det ens? xP Varför göra ett hashtag och sen ett nummer?

Jag är dum jag vet 🤪 x)

Cazzos
4

#51 Du gör ju det hela tiden 😛

Många börjar med hashtag och kommentarens nummer för att prata direkt till den som skrev den specifika kommentaren. Simple as that 🤪

Det borde väl du begripa med tanke på att du gör det själv 😉

[MikeW]
0

aha lol …men det skriver man ju i början av all text.. h*n skriver ju det i slutet av allt.. trodde h*n menade något helt annat, men som sakt: Jag e dum :3

[cookies]
0

MikeW: # (hashtag) brukar man använda som "nr" alltså ordet (eller förkortningen) "nr". Så istället för att skriva nr95 så skriver man #95, man känner direkt igen det och det krockar inte med initialer eller så. :)

[cookies]
0

#48 Eftersom det inte innehåller nikotin eller tobak är det ingen åldersgräns, dock eftersom det påminner om snus sätter de flesta butiker åldersgräns på det.

(citerat från deras hemsida under FAQ)

"FINNS DET NÅGON ÅLDERSGRÄNS PÅ KICKUP/REAL WHITE?

Svar: 
Kickup/Real White är ingen tobaksprodukt och innehåller varken nikotin eller tobak. Därmed har produkten inte någon åldergräns. Eftersom bruket av Kickup/Real White påminner om snusbruket betraktar vi Kickup/Real White som en vuxenvara och rekommenderar en åldersgräns på 18 år."

Hamsterlycka
5

Vänta, stopp i backarna nu. Varför tipsar ni om snus? Varför i hela världen? Hon hade ju redan skrivit att hon bestämt sig för att inte göra det, suuuuperbra. Vad är det för hjälp då att sen ge massa tips på olika snussorter? Vissa människor alltså….

[tösen,cesse, malte]
2

jag ska inte börja energi dryck räcker väl

[cookies]
2

#56 Vad föredrar du, om att någon tipsar om snus som inte innehåller nikotin eller tobak och upplyser bra "bra" (om man jämför) snus än att TS bara går och böjar med snus med nikotin eller tobak i?

Hamsterlycka
3

#58 Man behöver inte tipsa om nått alls, och hon hade ändå redan fått det tipset. Men varför ens ge tips? Räcker med att förklara hur vidrigt snus är i överlag och visa bilder på hur tänderna blir, t.ex.

Spruca
3

Börja med tuggummi istället ;)

Spruca

[MikeW]
0

Lulz, håller med #60 xP

[cookies]
0

#59 Var glad att det inte är du som ska snusa