Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: måste-skriva-av-mig
Läst 1066 ggr
[Malleh]
0

Lämnad av vän när jag behöver henne som mest?

Vet inte riktigt hur jag ska börja det här men,

jag och min bästavän har alltid hållit ihop. Det har alltid varit vi mot världen liksom. Vi träffades väldigt mycket förut och vi har alltid haft sjukt kul ihop. För ungefär 3 månader sedan blev jag sjuk, dock inget som vi trodde var allvarligt. Jag höll det lite för mig själv eftersom jag trodde att det skulle bli bättre, och hon säger bara "okej" om hon fågar vad jag är för sjuk. Men jag blev aldrig bättre, jag blev sämre. Jag har ont i hela kroppen, ont i huvudet, mår illa, hög feber osv. Jag har berättat för henne hur det är, men hon bryr sig inte. Hon vet att jag har det jobbigt i familjen, och att jag bara har henne som närmaste vän och som jag kan berätta allt för. Nu börjar hon blekna bort för mig, hon håller sig till sina nya bästavänner. Jag är sällan i skolan nu för tiden, eftersom jag verkligen inte har någon kraft alls.

För någon dag sedan tog jag tag i problemet och frågade vad det är med henne. Hon blir sur på mig för att jag är sjuk, även fast jag inte kan göra nånting åt det. Vi har varit till en läkare men dem hittar inget, så vi ska återkomma snart igen. Hon började bråka med mig och sa åt mig att överdosera. Gav mig tips på vad och hur jag skulle göra det. Även fast jag inte sagt att jag skulle göra det, utan det var hon som ville att jag skulle göra det!

Jag vet verkligen inte vad jag ska göra, jag mår sämst och hon lämnar mig när jag behöver henne som mest. Hon bryr sig inte om hur dåligt jag mår. Börjar hon tjafsa om något och allt är hennes fel, slutar det alltid med att jag ska säga förlåt. För att hon vill det.

Hoppas ni förstår vad jag menar, behöver eran hjälp nu!

[fiskenn]
0

usch vad jobbigt det låter.  men jag förstår inte riktigt varför hon är sur på dig för att du är sjuk. det är ju inget som du kan rå för. om hon är sur på dig för den orsaken så tycker jag personligen att hon inte är en riktig vän!! jag förstår om det är din enda närmaste bästa vän men jag lovar dig att du kommer hitta någon mkt bättre än henne. du får gärna skriva privatmail till mig så kan vi skriva mer om du behöver prata 🙂 du kan även försöka att prata med henne bara ni 2 och förklara för henne hur du känner. varför hon är sur på dig osv.

[Blodpudding]
2

Har de kollat körtelfeber?

Annars kan du trösta dig med att du nu slipper den där "vännen".

Eldlilja
0

Det låter fruktansvärt. Men försök att trösta dig med att du inte behöver umgås med en sådan "vän". Jag vet själv hur svårt det är att känna att man står ensam, har varit med om det, men det är inte värt det för en person som beter sig som hon. Och det där med att överdosera… INGEN vän beter sig så. Ingen. Då är hon inget att ha. Jag vet att det är så väldigt lätt att säga så för en utomstående, och jag vet att jag inte har insikt i allt som hänt mellan er, men själv skulle jag inte känt att det varit värt att hålla kontakten med en sådan person.

Sen är det alltid värt att tänka två gånger på varför hon beter sig som hon gör. Kanske mår hon också dåligt av andra orsaker? Det är ingen ursäkt för hennes beteende, men kanske en förklaring, och genom kommunikation kanske ni kan lösa det hela. Men jag vet inte, det är som sagt svårt att säga så här över internet…

[Malleh]
0

Jag har andra vänner som står mig väldigt nära också, jag pratade med en av dom och frågade vad hon tyckte att jag skulle göra. Óch ja, hon tyckte också att hon inte var någon vän att ha kvar.

Jag pratade också med en av hennes vänner och frågade om mådde dåligt över något, eller om det hade hänt nått. Men det verkar inte vara något som skulle vara "fel".

dermot
0

Jag förstår precis hur du känner dig och lider med dig. 🌺

Har nämligen varit med om nästan samma sak - flera gånger! Fick för ett år sedan min diagnos men innan dess så led jag 5 år av huvud- och ryggvärk och verkligen INGEN brydde sig ett skit eller trodde på mig, förutom ibland men då var det sådär "Hur är det?" eller "Okej" man fick till svar. 
Men just att man aldrig riktigt blev betrodd, rätt hemskt…

Ingen var dock taskig nog att be mig ta en överdos! Låter fruktansvärt, hur kan man säga så? Även om det var i "stundens hetta" borde hon åtminstone bett om ursäkt efteråt. 

Jag hoppas ni hittar felet, håller tummarna för dig. Kram 🤗

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[Malleh]
0

Hon har inte sagt förlåt ännu, och verkar tycka att allt är som vanligt. Rätt drygt :/ Vet precis hur du känner, hemskt !

[tösen,cesse, malte]
0

synd om dej och sen detta mitt i allt ! skulle aldrig rata dej för du är sjuk det är inget som du kan hjälpa. Hon är dum som beter sig så mot dej. Tänk om hon var så sjuk då skulle du ju inte rata henne så. Jag stötar dej lovar ! jag håller både tummar och djuren tassar för dej. 10  styrke kramar i från mej 🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗