Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettsport-och-aktiviteter
Läst 5188 ggr
Gerro
0

Hur får man snygg mage?

Hejsan.

Jag har väldigt dåligt samvete, och det är tackvare min mage. Såfort som det är bad så kommer jag med massa ursäkter att jag inte kan. Men nu undrar jag.

Hur får man en snygg mage?
Vad ska man göra för övningar? (Gärna övningar som man kan göra inne.)

Väldigt tacksam för svar!

Fridaaaa
1

Alla är fina på sina vis, du behöver ej ha dåligt samvete när du ska bada osv.
Man behöver ej ha plattmage, vältränad mage osv :)

Hmm… När man tränar, så är det bra med varierad träning, ej bara för magen.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Silverlight
1

Springa, äta mindre godis och dricka mindre dricka. Går själv på den "dieten" och äter lite frukt och kanske lite nötter istället för godis. Sedan springer jag ca. 6 km några gånger i veckan. Rider även några dagar i veckan. Det var mina tips :)

Mvh Jennifer, Melker, Milton & Skipper ❤

22/4-13  JUSTIN BIEBER Hjärta 

If you can´t be the things you want, learn to be the things you´re not...

Medarbetare på sajten: Justin Bieber ifokus.Glad

Cazzos
0

Har du skrivit på Träning iFokus? 🙂

Silverlight
0

Håller med #1. Du behöver inte ha dåligt samvete! Du är jättefin, alla är fina! :)

Fridaaaa
1

#2 Man kan ha snygg mage och ändå äta godis och dricka läsk. Bara man gör det med måtta och ej varje dag så :)

Silverlight
0

Ja, såklart man kan! Alla tränar ju och äter olika och ville bara dela med mig om hur JAG tränar och äter. Men mina tips är att springa och kanske dra ner lite på sötsaker :)

Fridaaaa
0

#6 Ja dra ner på sötsakerna är alltid bra :D
Jag t.ex försöker hålla mig till fre-lör och då begränsat  :D

Gerro
0

Tack, jag har alltid haft dåligt självförtroende (Menade det, inte samvete haha ^^')
Har varit mobbad ett bra tag (Jag har vänner, men har även folk som mobbar..)

Några tips? :)

Tack så mycket Jennifer! :)

Asså jag var rädd att jag hade fått ätstörningar ett tag.. Jag åt typ ingenting, drack typ bara. Var så i typ två veckor, men äter bättre nu. Men inte alls lika mycket som förr :/

Och finns det något att göra åt tjocka vader haha? ^^

Silverlight
0

Springa är väl det allra bästa. Tränar både mage och ben :)

Gerro
0

Oj nu kom det svar haha!

Nä :P

Tack! :)

#5,6,7

HAHAHA, ja det är något jag behöver tänka på ;)
Vardagslyx jao.. Haha

Silverlight
0

Var nöjd med dig själv! Jag försöker också få snyggare mage men är ändå nöjd med mig själv. Ang. mobbningen (usch, hatar ordet. Det värsta som finns) tycker jag att du ska stå på sig och säga emot. Eller bara skita i de. Så gör jag när nån säger nått fult till mig, ignorerar. Tänk på att det inte alls är så. Du är jättefin som du är! Jag äter ordentligt med mat (frukost, lunch, mellis, middag och ibland kvällsfika) och äter inte så mycket sötsaker istället. Det är bättre att träna och äta en att inte äta alls. :)

Fridaaaa
1

#8 Ok trist att du blivit mobbad :( Kanske är så att du behöver bygga upp ditt självförtroende också? Mycket hänger oftast på det också :)
Och du växer = får former, inget fel med det :)

Kan tyvärr ej mycket om hemmaträning, och antar att du ej är så gammal, så du ska ej hårdträna direkt heller :)

Äta regelbundet (frukost, mellis,lunch,mellis, middag) är viktigt :)
Det är inte mycket på t.ex mellis men bara man får i sig något. Så ca var 3-4 timme bör man äta, :)

Gerro
2

Det är just det.. Att jag vågar inte säga emot eftersom att dom är mycket 'tuffare' än mig.. Vet att jag kommer att bryta ihop då..
Och när jag ignorerar dom (eller försöker iaf) så tänker jag bara på vad dom säger.. Jag är som en slagpåse.. Jag klarar inte av hur många slag som helst, tillslut kommer jag att brista ut i tårar..
Och allt har bara varit värre nu efter att Tindra har försvunnit..

Sant, vet dock inte varför jag inte äter lika mycket längre :/
Orkar helt enkelt inte lika mycket mat..

Fridaaaa
0

#13 Pratat med kurator och vuxen om det?

Silverlight
0

Att du inte orkar mer mat kan du ju inte rå för. Det är ju bra att du äter så du blir mätt iaf. Och regelbundet :)

PiganX
2

"Hur får man en snygg mage?" 

Ja det beror ju givetvis på vad man tycker är en snygg mage.

Gerro
0

Jo det skulle jag verkligen behöva.. Vet dock inte hur.. :(
Men man växer la bara 4 år efter att man har fått den första mensen va? Fick min när jag var 10, är snart 15 så ja..

Okej tack!

Gerro
0

Njaa.. Mina enligt mina erfarenheter så blir det bara värre tyvärr..

En smal mage med svaga magrutor skulle min drömmage se ut ^^

Fridaaaa
0

#17 Det med första mensen kan man ej gå på :) Det stämmer ej.
Men, du kommer fortfarande växa på dig, förmodligen få mer former osv (vet inte hur pass långt du är i puberteten och utvecklingen), men olika sporter är alltid bra som tex. ridning, boxning ect :)

#18 Värre? Då gör de ej sitt jobb. Då hade jag talat med andra, för mobbning får ej förekomma och något ska göras, det är deras skyldighet.

Gerro
0

Jag rider lite då & då, när jag får chansen :)

Fridaaaa
0

#20 Det är bra träning, om man gör olika övningar osv :D

Frosstis
0

Plankan!! :D Det är superbra^^ Och medan du tränar, passa på att göra ett par 50 squats så får du en snygg röv ;)

Eldlilja
0

Ååh, ridning alltså. Jag rider många gånger i veckan och har gjort det flera år. Om jag får säga det själv så har det gett mig en riktigt snygg kropp 😃! Både styrka, kondition och awesomeness. YEAH!

Gerro
0

Tack Paulina! :D
Och vad i hela friden är squats för något? XD

Frosstis
0

#23 Avundsjuk ;(;( Jag får bara rida en gång i veckan :(

Eldlilja
2

Vill bara påpeka att jag tycker att alla är fina, oavsett form på magen och kroppen. Ville bara säga att jag anser ridning vara en bra träningsform då den är så mångsidig (då inklusive allt jobb i stallet :)).

#25: Uff, den är sur den. Men en gång i veckan är en mer än ingen gång :)!

Frosstis
0

#26 Sant det ^^ Men jag älskar att rida och vill gärna rida varje eller varannan dag :D

Dock så har min bästis häst- och hon rider varje dag, men hon är inte sådär smal? Och en tjej i stallet är ganska stor (ganska/väldigt) och hon rider varje dag, men hon blir ju heller inte smal.. det kanske bara är så för vissa personer?

Fridaaaa
3

Att vara smal, betyder ej att man är vältränad osv för det :)

All träning varierar från person till person men även vilken slags kroppstyp man har, arv osv :)

Viktigast är att man rör på sig regelbundet, och har bra/hyfsad kost, alltså lever relativt hälsosamt eller hälsosamt, ej vilken kroppsform man har :D

Thildalulu
3

#16 Ölmage, aw yeah.

Arinya
1

Orkade inte läsa alla kommentarer men det viktigaste att veta är att det inte går att punkförbränna endast magen…du måste träna hela kroppen!

Jag har då läst att du ska inte äta till du blir proppmätt, du ska äta tills du inte känner hunger längre. (Äter du tills du blir proppmätt varje gång blir magsäcken sakta men säkert större och du orkar mer vilket även gör att du stoppar i dig mer mat än du hade behövt).

Innan du äter ska du dricka ett glasvatten då man ofta inte är sugen på mat utan man helt enkelt är törstig.

Du bör äta var fjärde timme ungefär och då som sagt inte äta dig proppmätt.

Plankan är en väldigt bra övning för att få slank mage men du kan givetvis inte bara göra den för då händer de inget. Styrketränar du ökar du förbränningen och du ska inte oroa dig för att få värsta magmusklerna m.m för så mycket ska du inte styrketräna.

Eldlilja
1

#28: 👍

Gerro
0

Paulina, jag rider tpy en gång i månaden hahaha XD
Så var lycklig för guds skull! ;)

Tack så mycket! :)

Hittade den här videon:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=xWdgFQtNEYM
Har funderat på om jag ska göra dom övningarna några gånger i veckan kanske?

batong_elvis
3

Som #30 skrev så kan man inte träna endast en viss del på kroppen. Men om du vill få slankare bål så är det väldigt bra träning att PowerWalka, springa, simma (man kan dessutom få riktigt snygg rumpa av det också). Men sedan är ju vanliga övningar som situps, upphopp, armhävningar, planka, rygglyft mm. Listan kan göras lång. Men de flesta övningar där man tränar med sin egen kroppvikt är övningar där man spänner hela kroppen och på så sätt, vissa tar ju bättre på vissa ställen än andra.

Om du har iPhone finns det massor med appar med övningar om du vill ha inspiration. Både betal och gratis appar. 

Sedan äta efter dina behov, t. ex. mer grönt än kolhydrater mm. försöka undvika snabba kolhydrater (socker, mjöl, godis) och mättat fett.

Simon Lindbäck
SimonLindback.se

Gerro
0

Okej tack! :)

Fridaaaa
1

#32 Ja kan man göra men du ska ej bara göra magövningar utan behöver jobba igenom kroppen :D

JuTsu
0

Ät inte kolhydrater, särskilt mycket iaf. Sedan är det varierad träning, kodition och styrka.

Hoppa hopprep kanske du kan göra inomhus ifall du just ville vara inne, men annars så skull yoga nog vara bra. Eller vanliga situps, tills det "gör ont", plankan, rygglyft, statisk benträning (90 grader), och allt annat.

Hamsterlycka
1

Tänkte ta och ta mig lite tid att faktiskt svara med lite svar som hon frågade om. 😉

**Hur får man en snygg mage?
**- "Snygg mage", antar att du då menar vältränad, platt? Träna, ät mindre socker (fett gör inte så mycket, det är socker man går upp i vikt på.) Undvik så mycket du kan läsk och väldigt söta saker.
**Vad ska man göra för övningar? (Gärna övningar som man kan göra inne.)
**- Situps, springa några km utomhus (nu är det ju så himla fint väder!), armhävningar, benlyft (lägg dig ner helt platt på rygg och håll benen helt sträckta medans du drar dem upp i ca 90grader, upprepa några gånger och gör fler och fler alltefter du orkar fler), sitta i 90grader (skitjobbigt, men riktigt bra för magen!).
Angående låren så är nog springa ett väldigt bra alternativ. 👍

Hoppas du fick lite tips!

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

Gerro
0

Tack så jätte mycket! 😃

Revolt
0

Jag tipsar om att rida (y) man tränar ju stora delar av kroppen och speciellt snygg mage och rumpa! Har just sålt min häst så nu rider jag inte medans jag letar efter en ny häst, och jag märker redan hur jag "slappar" till mig. Så börja rid ;)

~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥

Gerro
0

#39 Problemet är ju att det är så sjukt dyrt att rida, pch det är ju inte billigare att ha egen häst :/

LLLINN
0

#39 önskar jag hade tid, var tvungen att sluta rida P.g.a tidsbrist :(. Men jag håller med, suverän träning!

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

[Majbot]
0

Ut och spring i intervaller, hoppa hopprep, träna med Hiit i princip. Intervallträning i kombination med bra kost är den snabbaste vägen till en tight mage.

[rocklover]
6

1.ta tag i magen

2.säg "det här var en snygg mage"

3.klar!

Gerro
0

Lol.. Har testat det men det går inte så bra ;)

Revolt
0

Ja det är tyvärr jättedyrt att rida :( Och som du skrev mycket dyrare att ha egen häst..Får man chansen ska man testa iaf, för det är SÅ kul och läst man även utvecklar förmågor som att ta ansvar och bli självständig :)

Men det är ju tyvärr inte alla som har råd.. :/

~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥

Gerro
0

Jag har haft egen häst, dock för många år sedan. Och som jag sa tidigare så rider jag lite då & då, när jag får chansen :)

[Siffran2]
0

Det är säkert redan något som skrivit detta, men situps. :) Jag gör flera varje morgon och varje kväll hemma. :) Jag har ganska platt mage och vältränad, men fortsätter ändå! Det hjälper mycket! :)

[rocklover]
0

#47 nsitups hjälper inte så mkt XD olika magövningar är nog bättre ☝️

[Majbot]
1

Situps i sig är rätt ineffektiv eftersom den hjälper dig inte att bränna fett så att magen faktiskt syns. Fler muskelgrupper som jobbar = mer energi som förbränns.

Wellcraft
0

Jag har magrutor och en platt mage, som jag är nöjd över. Så här har jag gjort:
Jag unviker snabba kolhydrater, vitt bröd (bröd överhuvudtaget egentligen), potatis, ris, pasta.

Men även godis, chips och läsk. Dricker saft på helgerna och blir jag sötsugen äter jag popcorn eller speciella diet bars, skitgoda chokladkakor som är mättande med låg kalorihalt.

Äter även bra med fett! Då pratar vi inte chips utan bra fett såsom kött, smör m.m.
Frukt undviker jag då det innehåller mycket socker, äter dock en frukt innan träning för energipåfyllning. Ät mycket grönsaker och drick mycket vatten, sov även ordentligt.
Tränar gör jag var dag, minst en timme.
Jag rider, cyklar, power-walkar, springer, styrketränar (hemmagym) och dansar, att variera träningen är viktigt för att inte bli uttråkad.

Ha även ett uppsatt mål du kan sträva efter en aning, men kom ihåg att din kropp är din kropp och kan aldrig bli identisk någon annan (:

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

[Siffran2]
1

#48 Det beror helt på hur man tänker på det, och HUR man gör situpsen. :) Tyvärr kan jag inte alls hålla med dig då jag har vältränad mage med magrutor efter jag började med situps. Innan hade jag inte det. :) Gör ingen annan magövning över huvud taget. :)

[MikeW]
5

Eller istället för att träna bort den så kan du börja älska dig själv för vem du är, säg att du är vacker, fin, underbar så kommer du känna dig som det efter ett tag.

Då slipper du övningar, du är redan vacker. Utseende betyder faktiskt inte skit.

Kvinnor ska ha lite "mer" på deras kropp! kvinnor ska inte vara modell smala, det är inte bra. Era kroppar är byggda för att kunna hålla två liv!

Kvinnor är vackra, alla är vackra, oavsett hur stor eller liten din mage är.

Gerro
0

Tack så jätte mycket! :D

Riktigt fint sagt Mikael! :')
Har tyvärr dåligt självförtroende.. Måste träna lite på det ;)