Träningsmotivation
Jag hade tänkt börja träna igen (styrketräning mest) då jag saknar mina magrutor jag hade när jag först träffade min sambo Mads..
Vill inte bli en sådan person som blir tjockare och tjockare ju längre in i relationen man kommer… haha. :P Men jag känner att jag har gått upp lite i vikt.
Behöver därför träningsmotivation! Gärna bilder på fitnesstjejer eller liknande, ni vet "såhär ska jag se ut!"-motivation! Inga allt för smala tjejer, eller fööör muskulösa. Helst utan silikonbröst också. 
Jag tänkte börja träna på måndag (sambon jobbar ju ändå så sent) och jag kör magövningar, armövningar, ryggövningar och benövningar. Vill också gärna ha tips på konditionsövningar, men där man slipper gå ut och jogga.
En del av min motivation är såklart att få en snyggare, mer hälsosam kropp, men också att få Mads att sluta kalla mig svag!
Bilder på kroppar ungefär som denna: http://jrobertwilliams.com/wp-content/uploads/2011/12/F-IMG_9215wm72-950x1341.jpg uppskattas! Även tips på olika träningsformer :)
Edit: OM jag ska börja jogga behöver jag verkligen motivation, för jag tycker det är sugtråkigt. :/
Kanske blev små bilder.. Men aja ;)
![]()
![]()
Btw; det är såå mycket enklare att jogga på band än utomhus! Ute kan jag bara springa någon minut på typ 7:an, men på gymmet kunde jag springa 30 min på 10:an! :) Och det typ rensar tankarna att springa, om man har musik och sådant.
#2 Den första magen var ju supersnygg! Ungefär så hade jag förut, men sen började jag äta lite för onyttigt xD haha
#3 Jag har inget löpband och inget gym i närheten tyvärr :/ Kanske får börja jogga i skogen vi har här i närheten, men den är så guppig med massa backar och så. Vi får se, vore ju bra för kroppen i alla fall. :)
För typ 1 år sedan bestämde jag mig för att jag ville få magrutor, och jag gjorde massa övningar och sånt och jag gjorde säkert över 300 situps varje dag. Jag fick sjuuuuukt starka magmuskler, men dom syntes inte. Du kan ha hur stora magmuskler som helst nästan utan att dom syns igenom. Man måste få bort väldigt mycket fett för att man ska få magrutor, det är därför det är svårt för tjejer att få magrutor, vi har mer fett på magen än killar!
Men tillslut började jag att gå ut och jogga och när jag joggat 2/3 ggr i veckan i ca 1 månad så började jag få magrutor :) Då blev det extra motivation att fortsätta och då hållde jag på i 1 månad till, då fick jag väldigt synliga magrutor :) Om du tycker att det är tråkigt att jogga så, jogga med en kompis, ha bra musik i öronen, jogga i terräng där det omväxlas miljö under joggingturen, jogga med en hund (om du inte har en egen,låna en annans).
Det är också lättare att jogga inomhus på ett löpband, så om du inte har ett gym så kan du alltid köpa ett löpband :)
Om du behöver mer motivation att orka jogga så ha färgglada kläder, det hjälper väldigt mycket! Ta med pojkvännen också :D Och omväxla träningen lite 1 dag i veckan kan du göra intervaller, 1 dag kan du göra en jogging tur :) Och en gång i månaden sätter du upp ett mål, t.ex. om du gör intervaller på måndagen och joggingtur på torsdagen. Så att sista torsdagen varje månad har du ett mål, typ denna torsdag ska jag orka jogga 3 km i högfart. Nästa att du ska orka 5 km osv. :) hoppas du orkar lästa allt! LYCKA TILL, det är värt det!
Jag ska med komma igång och träna. Har fått kärlekshantag :(
Ska börja på gymmet imorgon.
Men jag är tvärtom, jag vill inte se fitness ut som tjejerna ni har på bilderna hehe jag vill mest gå ner lite och få bättre hälsa ^^, Jag vill inte ha synliga magrutor :P
Min sambo ska med komma igång och träna imorgon, och få tillbaka magrutorna han hade innan han var tvungen att sluta träna pga att vi slutade i skolan = knappt pengar.
Men nu ska vi komma igång båda! :D
Lycka till! :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#5 Jag har inte så mycket fett, väger ca 50 kg och är nästan 170 cm lång… Hade magrutor för ett halvår sedan ungefär, sen bara försvann dem…
Men det är sant, kvinnor har mer kroppsfett än män! Detta för att vi ska kunna bära och föda barn, like it or not. Jag har dock lagt på mig något kilo och det syns, tycker jag… eller snarare märks när jag tar på mig supertajta byxor xD
Åh, det verkar faktiskt väldigt bra att jogga! Jag har ju musik, så det borde jag ta med mig… Behöver också träna min kondition. Vad är bra kläder att ha på sig när man jobbar på vintern? :) Löpband är ganska dyrt, så det får vänta tills jag är rik i framtiden, haha.
Jättebra tips! Ska göra ett träningsschema!
Nu är jag nästan taggad inför att springa! Även om vädret suger, haha. Tack så mycket för din historia och dina tips!
Här är en bild som verkligen inspirerar mig:

#6 Lycka till du med! :D Jag är naturligt väldigt smal och då tycker jag att det är bättre att se lite muskulös ut än att se ut som om jag bara är smal och svag, hehe. :)
När jag har fått bättre kondis ska jag börja träna med sambon! Han har inte tid att träna nu när han jobbar så mycket, men på helgerna kan vi ju alltid springa ihop!
På måndag, då jäklar ska jag ut och springa! Snälla snälla snälla ni, håll mig motiverad, annars kommer jag inte att "orka" springa på måndag! 
#7 Jag tycker hon till vänster i snyggast xD Den kroppen hade jag velat ha fast henne till högers rumpa på den till vänster ^^,
Goddamn it! Jag glömde helt bort att jag inte har några löpskor!! :( Får ta med några från Sverige när jag är där, men vad för konditionsträning kan man göra inomhus då?
#7 Det är bra att du inte har så mycket fett, då går det snabbare! :) Om du hade magrutor för ett halvår sedan så är det nog bara att du springer ca 2 ggr i veckan och gör 50 situps när du vaknar och 50 när du går och lägger dig!
När jag springer på vintern, har jag på mig ett par bra löparskor, fodrade löpartights, underställströja, funktionsjacka (jättejättetunn jacka som skyddar mot vind och sånt), fingervantar och pannband! Om du inte har t.ex fodrade tights så kan du ju ta underställsbyxor med ett par vanliga träningstights över :) Det kan vara bra att ha någonting man kan dra upp över kinderna också om det är kallt.
#11 Det är inte säkert att enbart dt hjälper, även om man haft magrutor innan :)
Och när man tränar bör man träna mer än vissa muskelgrupper ^^,
#11 Hmm tror inte jag har träningstights :/ Får kolla när jag är i Sverige vad jag har där. En sån jacka har jag i alla fall, samt pannband ;) Ska leta skor i Sverige, för jag har verkligen inga idrottsskor här i Danmark! 
Jag tänkte träna tre gånger i veckan (förhoppningsvis orkar jag det, haha) och jag tänkte då börja med situps och armträning med vikter. Efter det ska jag ut och löpa - min sambo sa att man bygger muskler snabbare om man tränar och sedan löper, så jag kör på det. :)
Behöver dock fortfarande tips på inomhusträning!
#12 Varför skulle det inte hjälpa? Beror ju på hur lång period hon gör det över. Ja, det är klart att man ska. Men jag gav henne bara tips för magen nu.
Ett till tips som gör det lite roligare att springa är t.ex. att du sätter upp mål att "dit ska jag orka!" om du springer på en väg du känner till väl så kan du tänka att "jag ska orka till det blå huset" eller "jag ska orka till den vägskylten" eller "jag ska springa till bäcken, sen får jag vila".
Ett tips till intervallträningen är att du kör tex 2 lycktstolpar maxfart, 1 lycktstople gång. Eller första lycktstolpen jogging, andra lycktstolpen lite snabbare, tredje och fjärde lycktstolpen maxfart, femte lycktstolpen gång.
När du fått upp konditionen och gjorde detta i nån vecka så kommer du tycka att det är roligt att springa, det är jag nästan säker på! :D
#13, Det han säger stämmer :) Inomhusträning kan vara t.ex. cyckling, löpband (du kanske kan låna någon bekants träningsredskap), annars kan du ju göra armhävningar, situps, sneda situps, lyfta vikter på olika sätt.
Sök på google, det finns mycket tips man kan hitta där!
#14 Tack för alla tips! :D Ja det sa min syster också, att hon ogillade det i början, men efter några veckor börjar hjärnan bilda endorfiner när man tränar så då blir det kul 
innebandybitchen, jäklar vad bra du är!! Jag har alltid sättit upp mål att liksom "nu ska jag bli smal" osv, men liksom det blir aldrig av.. :( Avundar er som faktiskt tar tag i sakerna!
Här sitter jag och äter godis och drömmer om att bli smal.. xD Men jag ska ha som nyårslöfte att blir smalare, gå ner i vikt och få mer muskler! Imorgon eller på måndag ska jag börja göra situps, tack för motivationen :D ♥
#14 Därför att varierad träning är bäst.
Och när man tränar, kan man inte punkförbränna eller så, utan man behöver träna igenom kroppen liksom :)
Min sambo tränade på gym innan, så jag har lärt mig en del :)
Och enbart situps och joggning hjälper inte i längden, sedan kommer kroppen vänja sig, och då behöver man öka antalet situps osv titt som tätt :) Det är en myt att det är bra att träna mycket situps, annan träning som tränar magen är med viktig om man vill bilda magmuskler :)
#18 Situps bygger magmuskler och det brukar räcka till en början. Jag sa inte att hon enbart skulle göra situps och jogga. Det var ett tips på några saker han kunde göra. Som du ser i #15 så skrev jag andra saker hon kunde göra. Hon skrev ju i sitt inlägg att hon skulle göra massa annan träning också. Så då utgick jag ifrån att hon tänkte göra det även fast jag sa att hon skulle jogga och göra situps också? :)
#19 så varierat som möjligt är bäst ^^,
Ja jogga och situps är bra också, kombinerat då med annat :)
Jag ska börja träna på gym imorgon, se hur det går hehe ^^,
Sedan är ju kosten lika viktig den :D
Jag kommer att finna min träningsmotivation genom att belöna mig själv genom olika saker, När jag har gått ner ett visst antal kilo, kommer jag göra en sak och klarar jag en viss sak på gymmet, blir det annan belöning :P
Jag kör på stt hoppa hopprep som kondition inomhus. Jag känner inte för att gå ut och springa. :)
#21 , Ja att hoppa hopprep är asbra kondition, du kan ju köra det som kondition, och armhävningar, situps, lyfta vikter och sånna övningar som styrketräning! :) Om du har längdskidor så kan du ju åka det, det är bra kondition och även styrka det!
Kolla på aldrig mera fet på tv3. AS mkt motivation!
#23 Dock går de ju ner på fel sätt första tiden tyvärr :(
Men ja det är bra motivation och inspiration om man ska gå ner i vikt :)
#24 Jo det är sant!
#34 Vart hittar du alla bilder? :)
Nali, vart hittar du bilderna? :)
#36 Följer en facebook grupp som heter ''vi som älskar känslan efter en hård tränng!'' de lägger ofta upp inspirerande foton och väldigt bra kost och träningstips :)
#40, Okej :)
#23 Alltså jag är ju verkligen inte tjock och vill inte träna för att gå ner i vikt, utan för att bygga muskler. 
Jag kallar dock inte dem inspirerande till hård träning faktiskt hehe
Jag tycker det blir "för mycket" med de musklerna till träning hehe:P
#40 Har de andra bilder som inspirerar till hård träning? Tänkte, eftersom dessa är enbart fitness :P
#44 Hård träning är inte för mig nödvändigtvis fitness kroppar, man kan hårdträna ändå, för att vara hälsosam och ha bra kondition :D
#44 & #46 Var mer inspirerande bilder för mig ^^,
Jag tycker det är superinspirerande med fitnessbilder (på tjejer, fast texten är också bra på killbilderna)! Jag är fortfarande taggad att träna imorgon, trots att jag var jättedålig igår kväll. Det hjälper att se bilder på sin "drömkropp". 
#53 Lycka till! :D
Jag skulle tränat idag men blir inte av :( Så blir imorgon eller tisdag :D
#54 Tackar
Jag ska skriva träningsdagbok och tränar jag inte på dagen jag skulle måste det vara en väldigt bra anledning till det. Ska inte göra som jag brukar, "äh, orkar inte idag".
#55 Ja jag hade med tänkt att göra det. Och sedan ska jag mäta mage, lår/höfter också, plus väga mig. Jag ska gå ner lite plus få lite muskler :D Så ja det är bra att föra dagbok. :D
Såhär ser mitt träningschema ut hittills (efter varje pass ska jag stretcha och vid de övningar jag inte kan namnet på har jag bara skrivit vad man gör xD):
December
Måndag 17
Styrketräning mage
Upphopp
Stepups
Tisdag 18
Squats
Hopprep
Benövning ligga på sidan
Onsdag 19
Torsdag 20
Boxning eller annan armövning
Armträning med vikter
Hopp-byt-ben
Fredag 21
Situps
Stepups
Crunches (situps med böjda ben)
Lördag 22
Stolen
Armhävningar
Hopprep
Söndag 23
Reser till Sverige
Måndag 24
Julafton
Tisdag 25
Jogga xkm
Situps
Onsdag 26
Jogga xkm snabbare
Armhävningar
Torsdag 27
Jogga xkm ännu snabbare
Stepups
Fredag 28
Situps
Lördag 29
Tillbaka till Danmark
Söndag 30
Måndag 31
Nyårsafton
Haha lite väl ambitiös, men vi får se hur det går
Slänger säkert in andra övningar när jag väl är igång också.
grävde lite i arkivet, men Tilde, hur gick det? :3
Ja, vill med veta!
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
#58 Har inte kunnat träna sen mitt nyckelben blev svullet (det är ömt så jag får ont i axeln), så tyvärr går det inge vidare :( Men jag ska till läkaren igen på måndag och får förhoppningsvis en remiss till sjukhuset för att röntga..