Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: måste-skriva-av-mig
Läst 602 ggr
[tösen,cesse, malte]
0

Mamma är nästan mobilbronde

Nu det senaste har mamma suttit jätte mycket vid mobilen och säger till henne att hon är mobil bronde men hon lyssnar Inte hur ska jag få henne att förstå att hon är mobil bronde hon sitter ofta ofta så mycket brukar hon inte sitta när hon hade iPhonen som jag har nu ! Är orolig för henne :(

[Tilde]
0

Du menar beroende… Det är väldigt svårt för folk med ett beroende att förstå att de har ett problem. Be din mamma räkna minuter/timmar då hon inte håller på med sin mobil under en dag. Då kanske hon tänker på hur mycket hon faktiskt sitter med mobilen.

[tösen,cesse, malte]
0

Ja men hon kommer bara bli sur på mej =(

[tösen,cesse, malte]
0

Hon smsar inte utan laddar ner tappar skulle inte get henne min Samsung =-\ för när hon hade min iphone så kunde hon inte ladda ner tappar själv det är lättare att bli bronde med en android för där behöver man inget lösen för och kunna hämta appar

PiganX
0

Tycker du att detta "beroende" på något sätt skadar henne, eller er relation?

[tösen,cesse, malte]
0

Typ men är orolig att mobilen går först och att hon tar den först vill bara slänga bort den eller gömma den

PiganX
0

Så länge hon bryr sig om sin familj, sköter jobbet och tar hand om sig själv så ser jag inga problem med att hon håller på mycket med mobilen. Det gör jag med, och mina föräldrar också. 

Men kan hon inte sköta resten av sakerna i sitt liv så förstår jag dig.