Han var inte speciell.
Jag trodde att jag hade hittat en kille som faktiskt var speciell, som var annorlunda. Problemet var att jag fick ett fylle sms inatt där det stod: Hej snygging, är trött på att vara oskuld, så undrar om du vill hjälpa mig med det?
Hur hade ni tänkt om ni fick detta från en person som dock hade rökt på och druckit, men från egna erfarenheten skriver man som man känner då. Så jag antar att detta was it liksom..
Jag skulle inte vilja ha någon som röker på eller dricker ändå.. Men om det skulle hända och jag fick ett sms ifrån han som du, då skulle jag nog bli fett arg.
Kanske det bara var att han var full och kåt?
Man blir inte riktigt sig själv när man är full, men det är sant, han kanske inte är något att ha..
#1 - Ja troligtvis var han full och kåt, men känns som att han bara vill bli av med oskulden liksom. Speciellt när han en gång irl sa att han hatade att vara oskuld, och sen efter smset. Jag har själv skrivit sms när jag inte var nykter, och dagen efter insåg man verkligen att man sa/skrev exakt som man tyckte samt tänkte. Så är mest därför jag tror att det är det enda han tänker på elr så.
Jag tycker att du ska prata med honom om smset och berätta för honom hur du tänker angående det :)
Glad blir man nog inte… men hellre att han skriver det till dig än någon annan. 😛 Fast det kan ju också ha varit en kompis som drev och skickade smset. Man vet ju aldrig. Prata med honom om det och säg till honom om du inte är intresserad av sex, så kanske han slutar hålla på sådär.
Skit i honom.
Personer som röker på hör hemma i dikena.
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
#3 - Pratade lite smått med honom om det, och han sa att han inte bara är ute efter ligg, men vet inte riktigt..
#4 - Alltså jag har inget emot att ligga med folk osv då jag själv inte är oskuld, men känns bara så svårt att hitta seriösa killar när man har oturen att bara hitta oseriösa som vill ha ett kk typ. Sen pratade jag med honom lite om det, och det var han som skrev det..
#5 - Får se hur jag gör, ska träffa honom imorgon så får se hur han är då :)
#6 - Har man det tufft tappar man kontrollen vid vissa tillfällen, varit med om detsamma och jag tycker att han är stark att ens finnas här idag, om man tänker på alla bekymmer han har haft. Jag röker dock inte på längre, valde att ta tag i det och gå till en psykolog istället.
#7 Om man har haft problem innan med samma sak, i det här fallet droger så är det inte så smart att skaffa en kille som håller på med det då han lätt kan dra ned en i skiten igen. Det finns många fina killar där ute.
#8 - Mjo i och för sig..
#7 Att man har det tufft är ingen orsak till att ta till med droger. Jag hade en jäkligt tuff period då allt verkligen var botten. Men jag började varken dricka, röka eller knarka för det.
Nej, jag hade hållt mig undan från en sån kille tills han varit ren ett bra tag. Risken finns ju att du också dras med, speciellt eftersom du själv har varit missbrukare tidigare.
#10 - I mitt fall var det iaf det. Utan mina problem hade jag varken börjat dricka eller röka på. I det läget kändes det som att det bara fanns två alternativ, försvinna eller få slut på lidandet.
Men ja ni har rätt, jag vill inte komma på samma bana som tidigare.
Kanske borde jag prata med honom om det och fråga om han har tänkt på att sluta eller liknande?
#6 Tycker faktiskt att din kommentar är rätt dum. Man får självklart tycka att det är någonting dumt att göra, men att säga att folk som gör det hör hemma i diket är enligt mig inte okej.
Jag vet folk som håller på med sådant, som är helt underbara människor, och som faktiskt har kontroll över det. Hör dessa människor också hemma i diket tycker du?
Men för att hålla mig till trådens ämne: Prata med honom! Berätta hur du reagerade, och se vad han säger om det. Kan ju vara så att han var full och kåt, som du själv sa, och så ville han liksom berätta det, men det blev lite dumt bara.
/Jennifer
♥ http://jennuts.blogspot.se ♥
#12 Jag står fast vid det jag sa. De människor brukar oftast förstöra andras liv även om de har kontroll över det, de gör de till större idioter bara.
#13 Visst finns det tyvärr många som inte har kontroll över det, som i sin tur kan förstöra för andra. Men det gäller verkligen inte alla.
Förstår fullt ut om man inte gillar att någon röker på, speciellt när det går för långt. Tycker bara att din kommentar var väldigt dum, då det finns en del som "sköter det", varför hör dessa hem i diket? När de inte förstör för någon (än möjligtvis för sig själva/sin hälsa)?
Men men. Ska inte fortsätta babbla om detta, då det inte är trådens syfte.
/Jennifer
♥ http://jennuts.blogspot.se ♥
#14 Jag förstår att du tycker den var dum då de hellre skall få hjälp. Det kan jag köpa, men då gör dom det för nöjets skull vilket leder till stora problem sedan som kan förstöra andras liv.
Ville bara svara och tänker inte heller fortsätta diskutera nu 🙂
Bara för att man röker på betyder inte det att man hör hemma i diket. Finns faktiskt väldigt många som gör det pga att dom mår dåligt, inte för att det är en rolig grej liksom. & även om du, #15 inte kommer fortsätta diskutera vill jag fortfarande försvara oss som har rökt eller röker.
Saken är den att bara för att man tar droger betyder inte det att man är en dålig människa. Det är nämligen dåliga människor som har fått en själv att må som man gör. Det är alltså inte vi, utan dom, som är dåliga människor. Att jag säger vi är rätt tydligt, jag är en av idioterna som inte hade något annat val. När man mår riktigt dåligt, när man mår så dåligt att man inte vill leva längre och när man blir riktigt deprimerad, så väljer många att bli av med skiten för en liten stund. Bara få några minuter i lugn och ro, utan alla problem liksom. Jag tycker att det är rätt tragiskt att det går så långt för vissa och jag är glad att jag lämnade allt sådant bakom mig, men det blir inte bättre när folk direkt antar att dom som röker på inte är något att ha eller inte har något liv. Right, man har troligtvis inget liv, man mår så dåligt att man inte vill tänka tanken på att man kommer ha det ett helvete ytterligare 50 år.
Bara min åsikt, och jag tycker att man borde tänka steget längre och fråga sig själv varför personerna tar droger. Inte varför dom inte placerar sig i ett dike eller lägger ner.
Hur som helst så tackar jag för alla svar, ringde upp honom och fick det förklarat att det var hans vän som skrev allt och att hans batteri dog så att han inte kunde förklara sig eller så. Alltså är allt löst mellan oss och jag kommer fortsätta att träffa honom även om han röker på.
#16 Varför dom tar droger? För att det är roligt eller för att man anser att svenssonlivet är för deprimerande.