Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmode-och-skönhet
Läst 2583 ggr
[tösen,cesse, malte]
0

Har köpt skolavslutnings kläder

Synd nog får man inte bara ha shorts utan måste även ha legins . Detta köpte jag En svart kofta Ett par svarta legins En svart tröja Och kläma med blomma på . Hittade inga lämpliga shorts så får ta dom jag hemma men gör inget ☺ Låter det bra ?

Wezza
3

Varför skulle du inte få ha bara shorts?

Medarbetare på Hundparkour.ifokus

[tösen,cesse, malte]
0

Fröken sa det för att vi ska vara i en kyrka . Har inget val tyvärr orkar inte bråka med henne :-/

Fridaaaa
1

#2 Spelar ingen roll vad du har för kläder i kyrkan, helt klart får man ha shorts

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[tösen,cesse, malte]
0

Ja jag vet det men orkar inte bråka som tur är det sista gången med skolavslutning sen är det bara studenten och ball . Om fyra år

Jesperlinden97
5

Men hallå xD Om din fröken nu vore religiös, så borde hon veta att Gud gav oss en fri vilja… (Nu vet jag ju inte om hon är det eller ej)

You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus

[tösen,cesse, malte]
0

jo hon tror på gud 🙂 ja håller med dej nummer5

deleteduser
22

Gud vilken tråkig kyrka (eller lärare?) som inte tillåter shorts!

I vår kyrka får vi ha vad vi vill, våran präst brukar säga att vi kan ta på oss sumodräkter och rulla runt på golvet hela gudstjänsten om vi blir lyckliga av det 😎

[tösen,cesse, malte]
0

haha rolig präst🙂 får ha men måste ha legins som jag inte gillar så mycket🙂

Jesperlinden97
2

#8 Tycker du ska ta på dig shorts, YOLO typ…  
Vad ska hon göra liksom? xD

You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus

deleteduser
4

(#9) Haha precis, tror knappast hon kommer tvinga på dig ett par leggins. Dessutom kommer du inte träffa henne på hela sommaren, hon har hunnit glömma det till hösten 😉

BettaSplendens
8

Om jag vart du skulle jag tagit på mig shorts bara för att 😇

[tösen,cesse, malte]
3

har nästan lust me det bara för att😃 

ja kommer ju aldrig se henne mer så för slutar 9 nu

Juliaskaniner
1

Kör på shorts, YOLO ;)
posta bild så vi får se :)

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

[tösen,cesse, malte]
0

okej ska ta framm kläderna och posta en bild🙂

Sweelin
1

Om hon tvingar på dig andra kläder så kan du anmäla henne. Så ha shorts du 🙂 Du kan ju även tillägga till henne att hon inte har någon rätt att bestämma vad du ska ha på dig.

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

[tösen,cesse, malte]
0

Kunde inte ladda upp bilden just nu tyvärr försöker senare :-)

Michaela-N
4

Nej, i en kyrka har man inte stora urringningar eller korta shorts.

Det spelar ingen roll om du eller din lärare inte är religiösa. Är ni i en kyrka ska ni respektera de regler som finns för att besöka kyrkan. Tänk på att det är en helig plats!
Det är respektlöst mot de troende att klä sig utmanande i kyrkor. Punkt.

Fridaaaa
9

#17 Finns ingen lag att man inte får ha det.
Och finns olika synpunkter ang det, om man bör ha det eller inte. 
Jag anser inte heller att man ska gå utmanade, men urringning är inte = utmanande, beroende på hur urringat man har det.

Michaela-N
2

#18 Det spelar faktiskt ingen roll. Kyrkor har ordningsregler, och de får ha sina ordningsregler även om ingen lag styrker dem.

På samma vis får du förbjuda människor med korta shorts och urringningar att beträda ditt egna hem, även fast det inte finns en lag som förbjuder dem att beträda hus klädda i utmanande kläder.

Det spelar inte heller någon roll vilken synpunkt du har angående klädsel i kyrkor. Jag tycker egentligen att man borde få gå klädd i urringat så länge det inte är stötande, men kyrkans ordningsregler säger något annat och det respekterar jag när jag går på gudstjänster eller skolavslutningsfirande. Det är en respektfråga.

Fridaaaa
2

#19 Beror på enskild kyrka i så fall.
För våran kyrka här och den kyrkan jag var i på högstadiet, hade ingen sådan ordningsregel att man inte fick ha det i alla fall, även fast det kanske inte är så lämpligt.

Du kan förbjuda folk att gå in i ditt hus ja. Det kan du göra av vilken anledning som helst 🙂

Men som jag skrev, anser inte att det är lämpligt heller med riktigt korta shorts och djup urringning, varken i kyrka eller rent allmänt faktiskt, men det är enbart mitt egna tycke och smak 🙂 Och då inte i kyrka heller nej

[Tuulikki]
4

#18 Kanske ingen lag, men med respekt och sunt förnuft kommer man långt.

TS, jag tycker så klart att du ska få klä sig precis som du vill och att läraren inte har någonting att säga till om, ville bara flika in att det inte behövs lagar och regler för att man ska kunna fungera i samhället utan att göra någon upprörd eller så. Du kommer säkert vara jättefin på skolavslutningen, med eller utan leggings spelar ingen roll🙂

Fridaaaa
2

#21 Läs vad jag skrev 😉
Jag inte anser att man ska gå i kortkort och djupa urringningar i kyrka.
Men lätt urringning tycker jag är OK och lite längre shorts 🙂

[Tuulikki]
4

#22 Läs vad jag skrev då. Jag sa ingenting om någon slags klädsel i kyrkan och blandade inte in din åsikt någonstans. Jag tog ställning till första meningen i din kommentar, ingenting annat.

Fridaaaa
1

#23 Läste vad du skrev till mig ja.🙂
Och det är bara ren fakta, något fel att skriva ut det eller? 
Läser man hela jag skrev, så ser man att det handlar om sunt förnuft också 🙂 (jag läser det jag skrev så i alla fall, och som vanligt på nätet, kan man läsa olika texter olika och det kan lätt bli missuppfattningar), men var så jag menade med det i alla fall.

Sunt förnuft behövs överallt 😃

Sweelin
5

Då kanske man ska sluta tvinga ungdomar att gå i kyrkan på avslutningarna då? Jag skulle kunna gå naken dit för att visa upp den skapelsen som gud har gjort, alltså mig.

Fridaaaa
0

#25 Jag tycker att det är mycket fint att vara i kyrkan på skolavslutningen. Hade vi enbart på högstadiet, på låg&mellan var vi i en byggdegård och på gymnasiet var vi på skolan bara🙂

Sweelin
3

#26 Då ska man väl också få ha skolavslutningskläder? Shorts hör till sommaren. 

Jag hatade att gå i kyrkan och vi hade aldrig hört om klädesregler. Vi gick i kjolar, klänningar, shorts och linnen.

Fridaaaa
0

#27 Ja jag har aldrig varit med om en skola som har bestämt vad elever får ha och inte ha på skolavslutning. Första gången jag hör om det. Vi har alltid fått ha det vi vill ha 🙂

Sweelin
0

#28 Nej precis så det är något den här läraren har fått för dig. Präster brukar vara väldigt förstående och snälla mot barn.

Fridaaaa
0

#29 Ja jag tror med att det är något den där läraren fått för sig bara, lite trist dock för TS och de andra som har den läraren bara.

[tösen,cesse, malte]
0

håller med dej frida 🙂