Blodgivare
Fick häromdagen en tid för blodgivning. Är det fler här som är det eller funderar på att bli? Varför/Varför inte? 🙂
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Hade gärna gjort det om jag varit tre år äldre. Ger gärna blod i framtiden så fort jag har åldern inne.
Jag skulle gärna ge blod när jag är äldre. 🙂
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
Jag är inte det, jag är väldigt nålrädd, så hade inte fixat det tyvärr, men hade annars varit det 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag hade velat ge blod när jag blir 18. Men precis som #4 så är även jag nålrädd, så blir nog tyvärr inte så!
/Jennifer
♥ http://jennuts.blogspot.se ♥
Jag kommer och ge blod då jag är äldre då jag har den "ovanligaste" blodgruppen
🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂
😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓
Jag vill ge blod när jag blir äldre. Jag är lite konstig,, jag gillar nålar xD
Tycker det känns skönt.
jag e konstig 🤪 xP
Hade gärna gjort det men har hela tiden haft för dåliga blodvärden eller varit på medicin. Nu var det dock längesen jag kollade blodvärdena så det kanske inte är omöjligt längre. :)
jag vill när jag blir äldre!
Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!
Många det är som ändå vill ge blod. Bra! :)
Jag var tyvärr lite seg med min anmälan och pga en piercing så kommer jag inte få ge blod för än den 20 augusti.
Men det känns skönt att kanske kunna hjälpa någon.
Och ni som kommer ge blod: Varför väljer ni att ge blod? :)
Jag tänker väl som så att om man själv måste in på sjukhus, för att man har skadat sig och behöver blod, så vill man ju självklart att det ska finnas blod! Förmodligen vill väl alla att det ska finnas blod när det behövs, men då behövs det människor som donerar.
Man kan ju faktiskt rädda någons liv, av att göra något så enkelt 😛
/Jennifer
♥ http://jennuts.blogspot.se ♥
Jag skulle inte kunna för jag håller på att svimma varje gång jag tar blodprov… 😕 Sen vet jag inte om det påverkar, men jag har jätteofta högt sänka (kanske får/bör man inte ge blod då?)..

jag är blodgivare och fruktansvärt nålrädd. är en sån där som är rädd för typ allt men utsätter mig för det ändå av princip :P jag är såpass nålrädd att min sambo (som jobbar inom sjukvården) trodde jag skojade, men när han såg all färg försvinna från ansiktet och hela jag börjar kallsvettas och skaka så insåg han att jag visst var ganska nålrädd ändå. han fick ner mig på golvet innan jag svimmade i alla fall :P
har tyvärr ofta väldigt dåliga blodvärden, men har en bra blodgrupp att ge, så jag försöker kolla med jämna mellanrum och ger när jag kan. tycker det känns som en självklarhet att man hjälper till när man kan, för egen del, även om jag är livrädd :P
Ja just det, hur är det med blodgrupperna… Kan AB ge till både A och B eller kan de få från både A och B? Minns inte vilket det är… Jag tror nämligen att jag har blodgrupp AB för pappa har A och mamma har B (eller nått).
#14 Läste mig precis till svaret :) Man kan få från alla men endast ge till andra med AB.
Är extremt nålrädd så skulle inte klara av det :)
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

#15, stämmer så bra så :) AB är bäst att ha själv (om man ska förenkla lite) eftersom du då kan få från alla men inte ge till någon annan än en annan AB. O är sämst för dig själv men bäst ur blodgivaresynpunkt eftersom du kan ge till alla men bara få från andra med O. jag är O+, vilket är den näst vanligaste blodgruppeni sverige efter A+, så jag lär klara mig ändå :) har dina föräldrar A och B kan du bli vad som helst och alltså inte nödvändigtvis AB. två föräldrar med respektive A och B kan alltså få barn med både A, B, O och AB.
Jag har själv lite nålrädsla sedan jag var 5 år och det blev en incident i samband med blodprov. Men jag tänker att jag bannemig ska klara det ändå!
Förhoppningsvis går det bra. :)
Jag har själv fått blod så vill självklart donera till andra och "ge tillbaks":) Dock har det hela tiden kommit något i vägen som gjort att jag behövt vänta 6 månader. Först gjorde jag en stor operation, efter 8 månader opererade jag mig igen och fick vänta ytterligare 6 månader och nu när jag precis fick börja ge så tatuerade jag mig = vänta ytterligare 6 månader. Men någon gång så ;) Har alltid varit super nålrädd men om man utsätter sig för det ofta så inser man tillslut att det inte är så farligt och att det faktiskt är till ett bra ändamål :D
Medarbetare på Skolios Ifokus.
#19 Samma här, piercade mig för 3 månader sedan och snart ska jag pierca mig igen! Får vänta tills jag hunnit ge blod i augusti i alla fall. :) Så man får första gången gjord.
Min pappa är blodgivare så det vill jag också bli!
Men får man ge blod om man har metall inopererat i kroppen? De verkar ha rätt hårda regler så jag vet inte. :P
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#17 Jaha okej, jag har inte så stor koll på det där. 😉 Jag har dock för mig att mamma har sagt att jag har AB, men minns inte riktigt. Borde kolla upp någon gång :)
Tror som sagt inte att jag kan bli blodgivare trots allt… men organdonator skulle jag gärna bli! Vad ska jag med organen till när jag ändå är död liksom?
Fick inte för jag var under 160 lång och vägde under 55 kilo … Fick inte ens komma in på ett test där de tar blodprov för att se om allt är ok..
"After every storm, comes a rainbow" 
Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi
#23 Minst 50 kg är det ju 🤔
#24 läste det på nätet också, men fick inte göra testet iallafall :( ..
"After every storm, comes a rainbow" 
Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi
#21 jag har aldrig sett något om att man inte skulle få bli det om man har metall inopererat :) Annars är jag ganska körd haha. Men tror bara man behöver vänta 6 månader efter operation och sen ska det vara fritt fram :)
Medarbetare på Skolios Ifokus.