Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 3168 ggr
Nwmo
0

Jag är så j*vla blyg.

Hur kan man typ ändra det? Hatar det.

- Emil

Gaiezza
14

Tänk inte, bara gör.

Bacon, svaret är bacon. 

:')
0

Samma här :(

Kadoor
0

Är också väldigt blyg…

#1 Det är lätt för de som inte är blyga att säga, men det är faktiskt inte så lätt som det verkar för andra att inte tänka och bara göra saker.

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

HaraldochAlex
4

Utmana dig själv! 

Om du ger dig f*n på att du ska ta mer plats så gör det bara! Ställ dig upp på en allmän plats och säg; JAG ÄLSKAR KÖTTBULLAR

Eller något! Det hjälpte mig i alla fall. Fast kanske inte med just DEN frasen, men lite slumpvis valda fraser. Låter löjligt, men det hjälper faktiskt. Nu är jag hur framåt som hellst och kan ställa mig upp framför en klass jag avskyr och sjunga eller rabbla upp en uppsats, jag kan till  och med gå och ställa en fråga till en främmande människa :)

Thildalulu
4

#4 HAHAHA 

de där med 'jag älskar köttbullar'

wille_wille
1

Jag brukar vara lite blyg för dom jag jag inte känner.

Men tänker ändå bara "äsch, vad kan hända?" och sen bara pratar jag.

Skitsamma om dom tycker man är dum i huvudet efteråt, det är ändå alltid någon som tycker det så en mer eller mindre spelar inte så stor roll (för min del iallfall).

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

deleteduser
5

Tricket är att sluta bry sig om vad folk tycker om dig. Desto mindre du bryr dig ju lyckligare blir du.

Jag var också en blyger en gång i tiden, men nu höhö… Pratar högst och mest av alla. Oavsett om jag känner dig eller inte.

Jag är däremot en person med extremt mycket självdistans, skämmer ut mig dagligen och gör det med nöje.

Frida B
0

Bara gör det! Bestäm dig att du inte ska vara blyg, och sen prata på.

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Zorro_Tiger
0

Det är du själv som bestämmer om du ska va blyg eller inte, Tänk inte "åhh vad ska jag säga, vågar jag gå fram och prata?" och allt. När du väl bestämt dig kommer det inte vara jobbigt. Säg till dig själv "Gå fram och prata, nu!" Inte "Kom igen du klarar det, det kommer gå så bra, det kommer inte hända något" för för det första så blir det bara jobbigt för dig själv för då tvekar du ju. För det andra ljuger du för dig själv för det kan gå rent åt skogen men då har du varit med om det också, det är lungt om man inte alltid "lyckas" 🙂

"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"

[Tilde]
1

Tycker folk har gett bra tips redan, men du ska alltid utmana dig själv socialt! Prata med främmande människor, fråga efter klockan eller gör en undersökning och gå runt och fråga folk på stan. Det funkar jättebra efter några försök. 👍

Jessiegirl1811
0

Jag har varit extremt blyg. Jag mötte en av mina bästa vänner och hon förändrade mig helt. På ett positivt sätt. Nu är jag hur framåt som helst. Jag är liksom helt konstig och galen. När min kompis började i  min klass så gick jag till henne och sa: Hey, jag heter Jessica. Man kan säga att jag är smått galen och konstig.

http://ask.fm/JessicaReips

[Tuulikki]
4

Fake it til' you make it😃

[MiniPim]
4

Du verkar inte blyg xD

[Ebidda98]
2

Bara ta dig plats, låtsas att du har världens självförtroende och du får det tillsist :)

[cookies]
1

Jag var blyg, inte kul alls.

Sen tänkte jag "Men vafan, så här kan man ju inte ha det!" så ändrade mig. Det är inte mer än så, bestämma sig för att inte vara blyg och FRAMFÖR ALLT INTE skämmas över att man tar lite plats! Om ni skäms för att ni tar er lite plats kan ni ju glömma att inte vara blyga, försök vara aktiva och säkra i er själva, bara du kan göra dig mindre blyg. Just make the change in your mind.

BunnyHope
2

#13 Stor på datan, liten på gatan. Så brukar det vara. Många skulle inte kunna säga det dem säger på internet face 2 face.

Du är saknad…
Edward 31/8-11 5/7-12

[MiniPim]
0

#16 Jag själv är personligen ''stor'' överallt. 

Om jag är det via datorn är jag det face to face också. :)