Vad betyder Swag?
Hej hopp på er!
Jag har en fråga till er;
Vad betyder Swag?
Jag har googlat men jag blir inte så klok av det. En del säger att det betyder Secretly We Are Gay och andra säger Sex With A Ginger.
Gosh! Jag fattar nada! Kan ni vad det betyder? Känner mig lite efterbliven..
Du är saknad…
Edward 31/8-11 5/7-12
Undrar också, detta ordet har cirkulerat runt, vissa säger att ''Secretly We Are Gay'' var det från början med några killar som inte ville gå ut med det..
Och en annan säger '' Stuff We All Got''
Detta är livets fråga :(
Med vänliga hälsningar, Dino & Honi.
:3
Fram med förstoringsglaset här kommer vi! 🤓
#Swag???
Du är saknad…
Edward 31/8-11 5/7-12
Swag kan man egentligen säga är en stil, typ Justin biebers stil skulle beskrivas som "swag". Någon som tillhör "swagstilen" är en swagger. Det kan också användas som en synonym till cool, man säger att någon har swag. Från början betydde det just "secretly we are gay" men det blev antagligen ett missförstånd någonstans där på vägen.
Swag kommer från ordet swagger. Så googlar man swagger kanske det är lättare att få fram en betydelse? Jag tycker en person har swag som har självförtroende och vågar stå för sig själv och vem man är och vad man har på sig. 🙂
haha, betydde det verkligen först "secretly we are gay"? xD
Mina vänner säger alltid swag… Fan vad jag kommer driva med dom nu =D
Nu används väl "swag" i ungefär samma syfte som "cool". Alltså "hon har swag" (hon är cool)
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
#5 yes, det var en liten grupp (homosexuella) killar som kallade sig för swag, ingen utanför gruppen visste varför de kallade sig så. Folk trodde då att "swag" var deras stil, så folk med liknande stil började också kalla sig för swag. (Bör tillägga att detta är vad jag har "lärt" mig, om det är 100% sant eller inte kan jag inte svara på)
scientific wild-ass guess
stupid wild-ass guess
speculative wild-ass guess
Säger slangopedia….
Du är saknad…
Edward 31/8-11 5/7-12
Enligt Svampbob är det svenska ordet snajdig c:
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Something We Asians Got?
I dunno…
You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus.
Det betyder väll "hurr durr jag saknar hjärnceller bitches money watermelon" ?
Det är en stil, både kläder och även lite attityd. Yolo (you only live once) brukar förknippas med swag (attityden). Yolo=festa, slösa inte, man lever bara en gång, ha kul. Typ så ;)
Swag skulle jag säga liknar lite fjortis stilen. Ofta keps, posar på bilder osv. Jag googlade snabbt och tänkte försöka förklara med några "swag" bilder :P
Bild 1
Detta är ganska typiska swag kläder enligt mig.
Bild 2
Ganska så typisk swag. Kollar inte in i kameran, swag kläder och "djupt" citat. Många swaggers kommer med "djupa" citat så som "don´t judge me for what I´m wearing" eller som detta "Not everyone is the same".
Bild 3
Ännu mer swag.
Prova urbandictionary.com
She Was A Gentleman säger vissa o.o
I min skola är det INTE bra att va "swag" eller "ha swag" men i andra skolor här måste man "ha swag".. Så det är nog väldigt olika övarallt vad det betyder och vad det är..
SWAG= Something We Asians Got , hihih ;)
#15 Ofta ser an ner på "swag", såsom man gör på fjortis
Swag är ju inget nytt påfund. Enligt wikipedia, så kan man läsa att det är slang dels för stöldgods.
Det andra som det menas kanske är mer applicerbart här, då swag kommer från skotskan, och beskriver hur skottar gick.
http://en.wiktionary.org/wiki/swagger
"Swag, slang originating from the Scottish slang word "swagger" which was a description of the way some Scots walk (in a swaying motion). The word was altered in the English language to mean "the way one presents oneself"."
http://en.wiktionary.org/wiki/swagger
Jag tror inte att det skulle betyda att det skulle betyda secretly we are gay, då det används i en midsommarnattsdröm.