Älskade Hugo...
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det är såhär att vi ska flytta (från Ullared till Gbg) och mamma vill inte ta med min lilla Hugo…Hon tycker inte att vara instäng i en lägenhet/mindre hus är ett liv för en katt.
Hugos bakgrund: Hugo är 6-8 år gammal och har alltid fått gå ut och in som hon vill, fram tills 2-3 år sedan då jag flyttade. Jag och mamma flyttade till en lägenhet mitt i Ullared med 3 hundar. När vi flyttat så fick Hugo inte längre komma in i huset längre, då han inte gillar henne (!)….Jag kom dit några gånger i veckan då jag fortfarande hade min häst där, men det blev färre och färre gånger. Valentino (hästen) åkte iväg på foder och då slutade jag åka dit. Hugo blev smalare och pälslösare.
Mamma fick ett jobb i Gbg så när hon åkte dit å jag var ensam hemma så tog jag bussen och hämtade Hugo, hon fick inte det bästa torrfodret, men hon fick några skedar MJAU varje dag, efter 2 veckor vägde hon precis som en katt i hennes storlek ska väga (hon har behållit den nya vikten). Jag köpte en sele och en tröja till Hugo så att vi kunde gå ut lite, det var läskigt att vara i Ullared, så vi höll oss inne utan problem.
Förra gången Hugo var här så hade vi inte mycket val än att lämna henne i huset lite, då hon bara satt vid dörren och jamade dag/natt.
Nu i onsdags så hämtade jag henne igen, när jag kom dit och såg henne å kunde känna pälsen genom mina fingrar (hon har all päls nu, så fluffig :)) Jag började (som alltid) storlipa av glädje.
Nu: Om 13 dagar så är det sommarlov, och även dags att flytta nu i Juni/Juli. Jag kommer göra allt för att få Hugo med mig, hon förtjänar bättre än att sova i stallet! Jag har alla lösningar för att hon får det bra där, men mamma bryr sig typ inte…
Så skulle det nya livet med Hugo se ut: Det kommer vara jag, mamma, mammas kille, 2hundar och Rasmus (hans katt) som bor där (å Hugo då). Jag har 10 minuter till skolan som ligger mitt i centrum, men vi kommer bo i ett litet hus med grannar och skog (ett sånt litet ställe där alla känner alla typ). Jag skulle vara ute med Hugo 1-3 timmar om dagen, både i trädgården och skogen som är precis bakom huset, vi skulle leka, slappa och busa då. Inne skulle Hugo med självklarhet göra det hon är bäst på, äta och sova. På natten skulle jag och Hugo sova i min säng, och Smiley i hennes (ja, Smiley ska ha egen säng), (alla 3 på mitt rum).
Vad ska jag göra för att övertyga mamma, utöver det som jag skrivit? Hugo betyder allt för mig, jag har redan förlorat henne en gång, jag tänker inte göra det igen! Om mamma fortfarande kommer säga nej när det är dags för flytt, tänker jag hålla alla tummar å tassar i bilen för att Hugo ska vara tyst, då jag (i allra värsta fall) kommer ta med Hugo utan någons vetskap.
Medarbetare på Hundparkour.ifokus
:/
- Emil
Varför skulle din mammas killes katt få bo med er men inte Hugo?
Detta mina vänner det är kärlek!❤️
Fy vad dålig stil utav din mamma, med tanke på att hon varit med så himla länge(hugo). Och sen så får hennes pojkväns katt vara inne men inte hon. Vad har hon emot henne?
Eftersom ni ändå ska flytta till hus tycker jag att hon ska få hänga med!
(Är trött så kan ha missat någon rad eller två!)
Kaninuppfödning av dvärgvädur & Dvärgvädurrex & även en liten musuppfödning!
.
#2 Hans katt bor redan där…
#3 Hon har väl inte direkt nånting emot Hugo, men somsagt så tycker hon att det inte är något liv för en katt att vara inne å ''bara'' få gå ut med sele…
Medarbetare på Hundparkour.ifokus
#4 jag gör faktiskt det! Mina kissar gillar det jätte mycket! :)
Kaninuppfödning av dvärgvädur & Dvärgvädurrex & även en liten musuppfödning!
.
#4 Då borde hundar inte ha så mycket "liv" heller som bara få gå ut på promenader i halsband och koppel o.s.v.
"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"
Förstår hur hon tänker och kan till viss del hålla med. Men samtidigt så finns de andra sätt man kan göra livet för Hugo bra på, som tex. gå ut och gå i sele och liknande =) Mycket sant det #6 säger, så lägger du lika mycket tid på att aktivera hugo som man bör göra med en hund så ser jag inga problem med att ta med honom =) Trivs han inte så lär de märkas och då får man lösa de då, men ett försök skadar aldrig, hoppas de löser sig för er! =)
Testa, och sedan om han inte trivs så är ett alternativ att sälja honom, finns många bra familjer som han också skulle trivas med. Men testa!
Bara jag som tycker att det kan vara "taskigt" att låta en katt få springa runt ute som den vill? För vem vet vad den skulle kunna råka ut för, bli påkörd av bilar, attackerad av andra djur, människor som är dumma i huvudet och skadar den för skojs skull, farliga saker, som tex taggtråd, osv. Om jag hade haft utekatt hade jag aldrig stått ut med tanken att "åhhh, om jag inte hade släppt ut den så hade den ju aldrig blivit skadad". När jag hade katt så var dom innekatter hela tiden, fick vara ute på balkongen och enstaka gånger i sele bara, dom verkade inte ha det sådär hemskt. :P så tycker ändå att ditt "schema" verkar rätt bra ;)
PJUM