Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettsex-och-samlevnad
Läst 2025 ggr
[goldhamster]
0

Mens?! X

Hej allihopa. Jag kom hem idag och skulle gå på toa. Då märkte jag att det kom lite blod på pappret när jag torka mig. Men jag har inte haft ett dugg ont i magen och inga flytningar vad jag vet. Är snart 13 år. Kan det bara vara en förvarning om att det kommer snart eller vad? och när kommer det i så fall. Jag är jätte känslig och vill helst inte prata om sånt här med mamma. Jag vågar liksom inte .. Hjälp mig!!!!! :/

[Tuulikki]
1

Alltså, det bästa ÄR faktiskt att du pratar med din mamma. Vad är det värsta som kan hända?

[goldhamster]
1

Jag vet inte. jag är bara så som person. :/

Wanzel
0

Det kan kännas lite pinsamt att nämna det.
Men se det såhär! Din mamma har också haft mens, och det är ju någonting naturlig och faktiskt bra!  🙂

[Tuulikki]
1

#2 Jo, absolut, vissa har ju svårt för att prata om sådant. Men jag vill förstå varför du inte skulle kunna berätta för din mamma? :) Hon har ju också varit med om sin första mens och det är ju 100% naturligt. Verkligen ingenting att skämmas för, och äckligt är det inte heller.

[goldhamster]
1

Nej.. Men jag kommer inte våga nämna det. Jag vet inte vad det är. det är något med mig. Men jag tror detta bara var en liten skvätt. Kommer det igen ikväll eller någon annan dag tar jag tag i det :)

Nwmo
9

Varför har de sex om du inte har fått din mens än? Sen så skrev du att du var 14 i en annan tråd, bestäm dig.

- Emil

NinaLotta
4

När jag fick min första mens , fick jag på kvällen. Och dagen efter så skulle vi ha idrott simning. Så jag skrev en lapp innan jag skulle gå och lägga mig och la den vid mammas säng. Så ett tips är att skriva en lapp det e lättare:)

[Tuulikki]
2

Okej, du är snart 13 år, men vill inte berätta för din mamma att du fått mens. Hur ska du göra då?🤔 Antar att det är "pinsamt" att köpa bindor också då? Förlåt om jag låter elak men jag förstår bara inte.

Bra tips du fick om att skriva en lapp🙂

[goldhamster]
1

Tack allihopa. Jag skriver en lapp och återkommer hur det gick :)Tack för ert stöd.

Man behöver inte ha mens för att ha sex tycker jag. Då kan man ha o skyddat vilket är skönare :)

[tråkig]
2

du flakar ålder 😎 hur gammal är du på riktig

[rocklover]
0

#1 ..läste om en tjej som fick mens och sa det till sin mamma, såklart skulle ju hon baka en stor fest och allt för att hon fick mens XD shit vad pin!

[goldhamster]
0

13 och ska fylla 14 i år!

[tråkig]
2

oj tycker du ska vänta med sex och pilla dej där nere till du åt minstone är 18 år 😎

Nwmo
3

#11 Jag ska upp till moskeet och skrika "min dotter har meeeeeens" när min dotter får det. Om jag ens skaffar barn, och det blir en dotter. :)

- Emil

[goldhamster]
0

MM.men inte ditt problem.. Håll dig till ämnet tack..

Nwmo
24

#15 Välkommen till iFokus, där varje tråd kapas.

- Emil

[goldhamster]
1

Haha,ja,jag märker det :)

Zorro_Tiger
0

#16 HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH, DÖÖÖÖR xD !!!

"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"

Anoki
6

Varför inte hålla sig till ämnet?^^

TS, De enda e ju egentligen att säga det till henne på ett eller annat vis lixom. Om inte så lär hon fråga och då får du ut det på de sättet. Men det kan ju ta ett tag också. Lika bra att få det överstökat, max 5 minuter av ditt liv ;)

smulan13
0

Goldhamster har raderat sitt konto bara så att ni vet

Sara1214
0

Jag känner henne och hon har berättat för sin mamma. :) så allting bra nu :) Det är det ända jag vet

Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎

[MiniPim]
3

vadå kan man inte ha sex för man inte fått mens? xD

[Siffran2]
1

#22 Jo självklart man kan. :)

Fridaaaa
0

#23 Hon var ironisk 😉 (tyder inlägget så ialla fall😛)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Siffran2]
1

#24 Inget jag kunde veta dock. :) Verkade som hon skrev det som en fråga eftersom hon har frågetecknet där. :) Men då förstår jag. ;)

Nwmo
0

#22 Jo, men hon kan väl åtminstone låta kroppen mogna lite först.

- Emil

[MiniPim]
0

Jag var inte alls ironisk xD

I #6 står det ''Varför har de sex om du inte har fått din mens än? Sen så skrev du att du var 14 i en annan tråd, bestäm dig.''

Fridaaaa
1

#27 Skrev att jag tyder inlägget som det, inte att du var det 😉
Eftersom du skrev xD efteråt 😉

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[00emi07]
1

#26 hejhoj här kommer jag och lägger mig i! Tycker också att man ska lugna sig med sex men varför lägger du dig i? Det är hennes kropp och om hon är redo för sex, låt henne ha det

Nwmo
0

#29 Eh..? Något bättre argument?

- Emil

[00emi07]
2

#30 jag säger det jag säger, tycker folk får ha sex om de vill det (:

[MiniPim]
6

#31 han sa ju sin åsikt? du får säga din men han får inte säga sin?