Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: kärlek-och-förälskelser
Läst 1044 ggr
Qvibble
0

Hjälp vad ska jag göra?!?

Hej jag är en kille på 14 år och har ett problem. Jag gillar en tjej i skolan men vet inte vad jag ska göra. Om jag säger att jag gillar henne och hon inte gillar min kommer hon nog berätta för sina vänner och då kommer skolan vara ett helvätte för mig :/ Men om jag inte säger något och någon annan säger något så kommer jag ångra mig jätte mycket vad ska jag göra snälla hjälp mig!

[rocklover]
0

du kan PMa mig! jag kan hjälpa dig om du vill :3

Cazzos
2

Lär känna henne! Skriv på facebook eller fråga henne saker i skolan, typ om lektionstider m.m. 🙂

Nwmo
1

Säg det.

- Emil

[Tilde]
11

Saker man ångrar mest i livet är inte saker man har gjort, utan det man aldrig gjorde. :)

Virvlan
3

Berätta för henne. De är fint att du gillar henne. Berätta de när de bara är ni och om hon berättar för sina kompisar och dom skojar om det. Då var de ingen tjej du ska ha ändå.

cartman666
0

Du behöver ju inte säga direkt att du gillar henne, försök att prata och umgås med henne bara till en början.

Cazzos
2

Jag tycker inte att du ska gå pang på och säga "Jag gillar dig" som vissa föreslagit.

Visst om ni hängt ett tag och så och känner varandra och är kompisar, DÅ kan jag hålla med övriga, men om det bara är en tjej i klassen som du iakttagit och pratat med lite grann så tycker jag däremot att du först lär känna henne, som jag skrev innan.

[fiskenn]
0

det är bäst är om du börjar lära känna henne först men sen kan du går fram till henne och fråga om ni kan prata ensamma. Sen säger du bara som det är. det är mycket bättre att säga det face to face än på tex fb eller sms. Jag kan lova dig att hon kommer bli väldigt generad, om hon inte har anat något innan förstås. Du kan be henne att inte berätta för någon av hennes kompisar med, då kommer hon nog inte göra det heller. hon är en tjej hon kommer att förstå dig och hur du känner. lycka till. skriv gärna ett privat mail till mig, så kan jag hjälpa dig på vägen :D är själj en tjej på 16 år så jag vet hur det är  :P