Hur får ni tag på alkohol?
Hello!
Jag och ett par kompisar ska ut i skärgården i sommar och tänkte försöka få med oss lite dricka. Dock har det alltid varit en av tjejernas bror som fixat åt oss men nu kan han inte det längre då deras föräldrar kom på honom - så nu tänkte vi kolla hur ni får tag på alkohol.
Känns inte så kul att sno från föräldrarna precis, och har aldrig testat att be någon köpa ut. Har inga vänner som är över 21, så.. Well.
Om man ska be någon köpa ut, vilken typ av person bör man leta efter? Vissa säger en äldre, snäll man, vissa invandrare eller hemlösa.
Tack på förhand!
Vänliga Hälsningar Lina
Drick hallonsoda istället! 😃
Nejmen, har faktiskt ingen aning. Antar att det oftast är någon äldre kompis som köper ut..
/Jennifer
♥ http://jennuts.blogspot.se ♥
Kanske lite dumt att dela med sig här, och det är inte särskilt smart att dricka när man är minderårig. Det säger ju sig självt när det finns en åldersgräns🙂
Men det är ju ert val om ni vill vara dumma och därför tycker jag inte att någon på iFokus ska komma och skriva i denna tråden typ "man ska inte dricka om man är minderårig och blablabla.."
Det sätt vi (jag och mina kompisar) har fått tag på alkohol har varit lika olika.
Äldre syskon & kusiner.
Tro det eller ej, föräldrar!
Snott från föräldrar.
Äldre pojkvän/flickvän.
Frågat någon man sett om de vill köpa ut åt oss.
Äldre kompisar.
Ja, det är dem sätten vi har fått tag på iallafall🙂
Missa den sista frågan, vi har bara frågat killar som ser ut att vara i 25 årsåldern någonting. Antar att hemlösa också skulle funka. Men jag skulle för allt i världen inte fråga en äldre man, känns mer som att han då lättare skulle ringa polisen eller bli väldigt sur, eller nått.
Fråga någon hemlös låter som en bra ide.
Fråga om hen vill tjäna en hundring, be hen sen köpa ut det ni vill ha, så får den 100 kr för det.
~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥
Drick läsk liksom.
Det bästa vore nog att fråga någon av era föräldrar? :) jag har alltid fått av mina föräldrar. Om man förklarar varför och hur mycket och sånt. Annars brukar de funka med någon hemlös som vill tjäna en slant men får man ju skylla sig själv om man blir blåst :)
En hemlös eller något, och ge en hundring för det :)
www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -
Jag låser tråden då vi inte uppmuntrar minderåriga till att dricka alkohol eller vuxna till att langa den!