Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettstudier-och-utbildning
Läst 753 ggr
Annika Bergström
0

Ett F

Hej, jag är en tjej på 14 år. Efter sommaren börjar jag i åttan. Jag är inte alls bra på matte så jag har endel problem med det. I dag i skolan fick jag veta att jag kommer få ett F i matte, jag är inte alls glad över det och när jag kom hem grät jag. Min lärare skulle ringa mina föräldrar i morgon och prata med dom om det här. Jag måste också säga att jag kommer att få ett F till dom så att dom vet men jag har jätte svårt med det. Hjälp vad ska jag göra? Är jag dålig som får ett F?

mikkan01
5

Dålig är du inte, det är jättemånga som har svårt för vissa ämnen, du är inte ensam!
Se det mer som en chans att få extra hjälp från din skola. 🙂

~mikkan

Juliaskaniner
0

Dålig är du inte, du är lågt ifrån ensam :) själv har jag streck och F i mpnga ämnen :)

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

[rumelle]
4

Så länge du vet att du själv gör ditt bästa på lektionerna så tycker jag inte alls att du ska känna dig dålig. Kanske att du behöver extra stöd i matten, det borde ju gå att ordna. 
Jag minns att jag hade jätteproblem med matten när jag gick i lågstadiet. Jag var helt klart sämst i klassen. Sedan när vi började i 4:e klass och bytte lärare så blev det en helomvändning. Plötsligt började jag förstå saker och låg snart före de andra. Troligen var det så att den förra läraren inte kunde lära ut på ett sådant sätt att jag förstod. Så det är inte alltid ens eget fel att man inte förstår, ibland är det så att man bara inte klickar med det sättet läraren lär ut på.

Jessicahagstrom94
0

Jag hade IG i matte i ettan och tvåan, men i julas klarade jag det efter väldigt mycket ansträngningar och nu nästa fredag tar jag studenten :) du är inte dålig.

Nwmo
0

:/

- Emil