Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1619 ggr
[tussen01]
2013-06-02 00:06
0

Problem

Hej..

1.Jag har känt *x* sedan 2an, (vi går i femman nu) och jag har aldrig kunnat lita på henne, hon är ju ''liten och söt'' så hon är rätt populär i min klass..

Det värsta är att hon försöker att prata skit om mina andra kompisar, (att dom säger elaka saker om mig) och att hon jämt spelar dum, (att hon inte förstår någonting) bland sina andra kompisar.. Hon tror att vi är vänner och att allting är lugnt osv, fast nu stöter jag bort henne när hon tänker sätta sig bredvid mig på t.ex. lunchen eller bussen.. Jag har också blockat henne på kik då hon spammar mig med '' Hej :)<3'' och olika kedjebrev.

Jag kan inte lita på någon längre.. Nu kommer någon säkert och säga något cheesy som ''fråga henne om hon ljuger'' eller något sånt..

2. Detta är ett annat problem.. Jaq känner mig utfryst på skolan, en slags mobbning då.. Jag känner mig ful, tjock, äcklig osv..

3. Då jag är tjej så har jag kanske inte lika mycket respekt hos killarna, även fast jag är lite av en gamer, har killkläder på mig och har aldrig smink på mig så kan jag fortfarande inte sitta bredvid mina killkompisar, för att det ser ut som att vi är ''kära'' eller ''ihop'' på något sätt..

Jag brukar vara med killarna då jag inte litar på tjejerna i min klass..

Anoki
2013-06-02 00:31
3

Kände precis som du när jag gick i 2an till 5an. Jag var mer som en kille än en tjej, ärligt. Och jag trivdes med det. Gjorde saker som en tjej inte fick göra (idrotter då), det var lixom inte okej. Klädde mig fel, och det värsta av allt, jag sminkade mig aldrig. (Detta var enligt personerna i min omgivning).

Nu ska inte jag dra igenom hela historien. Men alltså, du ska inte ändra på dig. Du är perfekt precis som du är. Det är inget fel att ha killkompisar istället för tjejkompisar, oftast bryr sig inte killar om usteéndet som tjejer gör, inte alla iaf. :)

HejPåDig
2013-06-02 00:43
3

Jag förstår att det kan vara jobbigt. Men samtidigt så tycker jag inte att det är särskilt snällt av dig att stöta bort henne och blocka henne på kik för att det är någonting som hon antagligen kan ha blivit ledsen av. Då är det väl bättre att säga till henne att sluta skicka kedjebrev och säga ifrån när hon snackar skit? Jag förstod inte riktigt inlägget vad det är som X har gjort så fel, men om det inte finns en så bra anledning så fryser du ju faktiskt ut henne också, men somsagt, jag förstod inte riktigt inlägget.

[tussen01]
2013-06-02 15:37
0

#2 hon har aldrig talat sanning, och när jag väl pratar med henne så låter hon andra personer dra ifrån henne.. hon beter sig inte som om hon vill vara med mig, att jag tvingar henne vilket jag inte gör.. hon har inte betalat tillbaka pengar jag har lagt på henne..

#1 tack :)

fsigge
2013-06-03 17:18
1

Man ska aldrig bry sig om vad andra tycker! Var dig själv och Jag går också i femman nu och jag var mycket med killarna och hade flera killkompisar som jag varit hemma hos och vi har haft jättekul. Jag litar bättre på dem och kan säga allt till killarna. Dom är inte så omogna att de skriker ut för hela skolan det jag sagt till dem. Dom är väldigt schyssta och roliga! om dina kopisar säger " asså e du typ ihop med kalle eller du e ju med han hela tiden!" Så ska du inte bry dig om vad dom säger. säg bara på ett inte för dumt sätt bara" jaha så om du sitter vid en kille så betyder det att du e ihop då? Man kan väl va vänner" . Jag vet presic hur det känns! Jag och min kompis skulle va med varandra efter skolan och jag väntade på en bänk vid skolan på henne. Då gick hon förbi mig med hennes andra kompis. Jag hade uppe mobilen men jag kollade upp en sekund och så att hon kollade på mig och såg på mig men hon gick bara vidare. Jag tänkte resa mig och följa med henne men då så vände sig hennes kopis sig om och skakade på huvudet och vände sig om och började skratta. Jag brast ut i tårar och sprang in på toaletten men jag krockade med en kille i klassen så jag ramlade och han såg att jag jag grät så han frågade "vad har hänt?" Så berättade jag allt och han sa " vilka svin!" 

"Vill du att jag ska följa dig hem"? fråga han

"gärna :)," sa jag

Vi bakade hemma hos mig och jag blev direkt på bra humör. När han skulle hem så krama han mig och sa " bry dig inte om dom skithögarna!" Vi är inte ihop vi är bara kopisar och kopisar kan också kramas! Jag tycker att man kan lita bättre på killar.

Men du får inte glömma att inte bry dig om folk som försöker ändra på den du är!

Frida

[tussen01]
2013-06-04 07:47
0

#4 tack, vilken schysst kille! ^^