Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: kärlek-och-förälskelser
Läst 4022 ggr
felle-j
0

Tips på att få kontakt med tjej

Hej!

Jag skulle vilja ha hjälp med en grej. Eller åtminstånde lite tips.

Jag är en kille på 16år. Går ut nian om en vecka.

Nu till mitt problem. Det finns en tjej i klassen som jag gillar, gillar väldigt mycket. Kär är väl det rätta ordet. Har varit kär i henne sedan andra terminen i sjuan. Dock så är jag lite blyg, inte så jätte men är otroligt dålig på att prata. Vet inte vad jag ska prata om så jag sitter oftast tyst.

Hon kom fram till mig och pratade lite i sjuan då och då men jag tror nog att jag förstörde det hela på sommarlovet mellan sjuan och åttan (vill inte berätta hur, vet inte hur jag tänkte då) och sen dess har hon knappt pratat med mig. Och inte jag med henne heller. Även om jag har velat men det är inte så lätt.

Har ingen aning om hon gillar mig men tror att hon inte vågar prata med mig då jag sällan säger nåt. Bara när jag är med kompisar.

Jag har inte vågat att prata med henne, har nog varit lite skrämd över att det skulle bli pinsamt i skolan om nåt går fel. 

Har henne som vän på facebook och har hennes KIK, vet dock inte vad jag skulle kunna skriva till henne.  Jag skulle nog inte klara att aldrig få se henne då vi ska gå på olika gymnasier.

Har knappt umgåtts med tjejer tidigare så är ganska ny på detta.

Då det är många tjejer här så tror jag att ni skulle kunna komma med lite tips :)

[Tuulikki]
2

Hör av dig till henne! Det spelar ingen roll hur (sms, facebook, irl) utan gör det som är mest bekvämt för dig. Fördelen med att skriva till varann är ju att man kan sluta när som helst om samtalet skulle dö ut. Nackdelen är väl att man inte ser den andre och på så sätt kan saker misstolkas och samtal som irl skulle vara skitkul verkar rätt trist på skärmen, haha.

Börja lugnt och gå framåt utefter hur det känns🙂Nu när det är sommar kan man ju dra ihop ett gäng och åka och bada? Ha grillkvällar med kubb och sånt?😃 Då är ni ju inte helt själva heller och då kanske allt kommer naturligt så ni kan umgås på tu man hand så småningom ^^

Vet inte när du slutar eller om ni har någon avslutningsfest men det är också ett bra tillfälle att komma nära👍 

Nu kanske jag bara babblade på utan få fram något bra svar, men det får duga haha😊Hur som helst; lycka till! håller tummarna😃

Frosstis
1

Tjejer gillar att killar börjar skriva med varandra :D så börja! Skriv typ "hej! hallo. vad gör du?" osv.. det bara rullar på när man får någonting att skriva om!! allting man gör ångrar man inte :) så ifall du skriver med henne, det kanske leder till någonting. Om inte- ja då har du provat och då har du fått svar. Hade du inte börjat då skulle du fortfarande stå där utan svar :)

felle-j
0

#1 Jo, får ta tag i det då och skriva till henne 🙂

#2 Är bara lite rädd att om jag skriver "Hej" och så kanske hon svarar "Hej", sen kanske jag frågar någe mer och hon svarar men sen dör konversationen ut. Har hänt så tidigare. =/

Frosstis
0

#3 Det har hänt så med mig också :) men liksom, du får väl komma på någonting som du skulle skriva till någon du känner.. eller skicka någon bild så kan ni skratta åt den.

felle-j
0

Vet inte om jag ska skriva till henne nu (inom några dar) eller när sommarlovet har börjat. Om jag börjar skriva nu så kanske det blir pinsamt när vi möts i skolan. =/ Eller nåt sånt. Jag vet inte.

Frosstis
3

Nej! Om du skriver nu kan du säga hej när du går förbi! Det behöver inte vara ett fnittrigt och pinsamt hej, utan från en självsäker man som säger hej eller tjäna! och höjer på ögonbrynen eller nickar fram hejandet ;) jag säger hej hela tiden till alla killar och dom säger också det, det är vekrligen inte pinsamt hur blyg man än är!

[Tuulikki]
4

Jaa, säg hej till henne irl!😃

sasha_setter
0

Jag tycker att du ska prata med henne, säga hej, fråga vad hon har gjort i helgen o.s.v Lycka till ;)

Hälsningar Sasha, Zally och mig!

mikkan01
0

Jag brukar starta såna saker via facebook eller liknande, är också skitdålig på att starta konversationer och hålla igång dem med nya personer. 
Hade startat via facebook när sommarlovet börjat och sen pratat om allt möjligt, tiden som varit, ny skola, vad som händer under sommaren osv. så lär ni känna varandra mer och ni kanske till och med kan ses under lovet när du känner dig bekväm! 😃

~mikkan

felle-j
0

#6 Jo, men är också lite rädd att hon inte ska säga hej tillbaks. Har även det hänt tidigare och därav säger jag sällan hej till folk. Har också försökt att få ögonkontakt med henne men har nog inte funkat då hon antingen struntar i mig eller inte lägger märke till mig. Jag är inte direkt killen som syns hela tiden.

Eldlilja
0

Om det känns osäkert att säga hej, om du är ute och går kan du säga hej till personer du möter! Alltså inte på en fullproppad gata med typ 100 pers, men om man går på en väg och möter folk då och då. Jag brukar alltid säga hej eller le eller nicka lite. I början kändes det lite underligt, men när man "vant" sig lite kanske det känns bättre att göra det mot någon man känner🙂. Det blir liksom lite avdramatiserat om man brukar säga hej till folk… ^^

felle-j
4

Skrev till henne idag och kan säga att det blev en lyckad konversation även om det mest var jag som skrev. Nu kan man sova gott 😃

:holmgreen:
0

Åh vad kul! Det hade ju kunnat bli så mycket värre. ^^

felle-j
0

Hur ofta bör jag skriva till henne? Vill inte känna mig som en stalker 😛

sasha_setter
0

Gör det när du känner för det, men kanske inte varje dag ;)

Hälsningar Sasha, Zally och mig!

felle-j
0

#15 Okej, låter bra :)