(X) Inget för oss?
Såhär är det, jag är tillsammans med en kille, som jag faktiskt tror att jag verkligen älskar. Han är jättegullig och söt, inte ett dugg på om massa saker.
Saken är att jag verkligen inte, kan tänka mig att ha sex med honom.. Ver inte varför, äcklas av det bara.
Så, vad kan det vara som gör att jag verkligen inte har den tanken?
Bacon, svaret är bacon.

Är det tanken på att ha sex i allmänhet du äcklas av, eller med just honom?
Det finns faktiskt en läggning som heter asexuell och innebär att man helt enkelt inte blir attraherad av folk sexuellt, och många som har den tycker också att blotta tanken på att ha sex är motbjudande. Däremot har många fortfarande en romantisk läggning (som kan vara homo, bi, hetero osv) och kan alltså bli kära och vilja ha samma slags förhållanden som sexuella, men kanske utan just sexbiten då.
Du kanske inte attraheras av honom på det sättet..?
- Emil
#1 Jag har haft sex förut, så det är bara med just honom jag inte "kan"
#2 Asså, jag tycker själv att jag attraheras av honom. Har är sjukt attraktiv, men jag kan inte bara ha sex
Bacon, svaret är bacon.
#3 Kanske för att han var homosexuell? Jag vet inte. Är sex verkligen så viktigt för dig?
- Emil
#4 Sex är faktiskt något som brukar ingå i ett förhållande.
Absolut inget måste, men det kan vara så att man kan tröttna på den andra om den personen inte vill ha sex då förhållandet kan bli tråkigt och kallt.
Men jag tycker verkligen om honom, men jag vet inte hur jag ska kunna visa att jag verkligen inte kan tänka mig att ha sex med honom
Bacon, svaret är bacon.
#5 Säg det bara? Rakt ut. Säg att han kan ha sin högerhand? Lol.
- Emil
Kan det möjligtvis vara så att du värdesätter honom högt men associerar sex med något av ett mindre värde och därmed automatiskt undviker att relatera honom med sex?
Jag gjorde en liten "googling" och det verkar som att ett flertal har tendenser att undvika sexuella fantasier som involverar sådana de tycker mycket om/är kära i. Likaså finns det vissa som inte känner sig sexuellt attraherade till sina partners, trots att de tycker mycket om dem. Anledningen kan här vara just att de värdesätter sin partner högt och ser sex som något "smutsigt" i jämförelse och därmed ser det som en viss skändning att ha dessa tankar och känna denna typ av attraktion.
Är du allvarlig eller försöker du göra dig själv lustig?
#6 Emil, skriv inte om du inte kan vara seriös. Är så jävla trött på dig.
#7 Du har nog ganska rätt..
Bacon, svaret är bacon.