kommar över sitt ex
Hej! nu är det såhär att jag har mitt ex på fb och han gjorde slut med mig för 8 månader sen nu. men jag tycker fortfarande extremt mkt om honom. Har sett honom i skolan på senaste tiden men han tog studenten så jag kommer inte att se honom mer. men jag har ju fortfarnade honom på fb så varje gång jag loggar in så ser jag honom i chatten till höger. då får det mig att bli ledsen att jag inte kan få honom tbx :( hur ska jag göra. funderar på att radera honom helt ur mitt liv, ta bort honom frå fb och mobilen. men ändå så vill jag det inte men det känns som som det är det ända rätta för mi egen skull. vad tycker ni och vad hade ni gjort i min situation?
För 8 månader sen så slutade jag prata med en kille som jag hade känt i ett år. Vi hade bara pratat på telefon och smsat o så, dock hade vi aldrig träffats irl.
Trots detta så saknade jag honom, och det gör jag fortfarande. Jag tänker på honom nån gång ibland, vissa dagar är det värre än andra. Så jag förstår hur du känner.
Beroende på varför ni gjorde slut, så får du knyta an dina beslut kring detta till eran break-up.
Men jag försöker fortfarande komma över den här killen som jag pratade om innan, har tagit bort honom från allt möjligt. Det enda som finns kvar av honom är minnen i mitt huvud, och det är jobbigast. Samma sak är det ju för dig.
Jag tycker att du ska radera honom från facebook, mobilen m.m.
Om du mår dåligt av att se honom på chatten på facebook så är det nästan bättre att du tar bort honom därifrån. :/
tack för svaret :) det var han som gjorde slut för ingen andledning alls, han tyckte det bara var bättre sågär och att det inte funkade. men vet inte varför. senare för ca 5 månader chattade vi och han erkännde att han fortfarande tycker om mig, men vågade inte försöka igen. så jag blev bara ännu mer förvirrad av det. så det är nog bäst att ta bort honom helt.
#2 Jag förstår hur det känns.
Den här killen jag pratade med hade en del problem med att ta itu med problem, så han la bara på telefonen och låtsades som om ingenting hade hänt nästa gång han ringde mig, och detta sårade mig förstås.
Samtidigt, under tiden som vi hade kontakt med varandra, så hade han 3 flickvänner varav han låg med 1. Snacka om hängivenhet!
Jag tänkte att vi kunde träffats och lärt känna varandra och så, men nepp, tydligen inte. I detta fall så var det jag som tillslut sa stopp, och sa till honom att jag inte klarar av det något mer, så jag avbröt vår kontakt.
Men jag berättade för honom varför jag inte orkade med honom längre, och jag tycker att det är tråkigt att ditt ex inte gav dig ett rättvist avslut.
Vi har haft "break-ups" eller vad man ska kalla det fleeera gånger, men nu hade jag verkligen fått nog.
Det var bra, och jag tänkte inte på honom, tills jag fick reda på att min kompis, som introducerade honom till mig, hade börjat prata med honom på samma sätt som killen och jag pratade med varandra (alltså flirtade och allt sådant), och sen dess har jag inte bara förlorat en vän, utan också haft hemsökta tankar om honom. 😓
ska skriva till mitt ex varför jag tar bort honom och att jag inte vill hålla kontakten längre. för vi har chattat lite igår men efteråt så saknade jag honom bara ännu mer. så det är nog bäst att avsluta allt så jag akn börja bli glad igen och tänka på annat!
#4 Ja, bra inställning!