Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 4541 ggr
Pelzi
0

gula små spindar OT

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

På marsvinsburen såg jag dessa små kryp på buren. Vad är det för kryp nån som vet?

http://emmaskaninselar.blogg.se/

Fridaaaa
1

Ser ut som ett spindelbo med spindelbebbar. Urk 😛

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Thildalulu
2

Å fy fan..

no offence spindlarna

BettaSplendens
3

Fy fan 😭🤮😢 Kommer drömma mardrömmar inatt!

[MiniPim]
2

Vad häftiga!! Ser ut som spindlar

[00livia]
3

usch, skulle fått panik 😮

[MikeW]
5

OMFG O.O
I just shit my pants O.O

Fan vad läskigt och äckligt och creepy och BLÄÄÄÄÄÄÄÄ jag hatar spindlar! Skulle DÖ om jag såg det där i verkliga livet 😭

[tråkig]
0

Spindel bo usch äckligt

Cazzos
0

Gå in på Svensk Natur iFokus och fråga 🙂

Nwmo
0

XD

- Emil

CupcakeGod
4

OMG DÖDA DOM INNAN DOM DÖDAR DIG!!!! FY FAN!

Tänk på att alla spindlar är brown recluse.

Nwmo
0

Vad är Brown Recluse?

- Emil

CupcakeGod
0

Typ den farligaste spindeln som finns överallt. 

Använd google machine :)

Fridaaaa
0

#12 Vi har dock inga giftspindlar i Sverige 😉
Fåtal kan komma in genom frakt hit, men det är väldigt få 😛

Nwmo
0

Nu ska jag bränna alla spindlar jag ser

- Emil

Fridaaaa
0

#14 Varför det? 😮

[rocklover]
0

#14 MEN SPINDLAR ÄR JU JÄTTE SNÄLLA  JUH!

Smullis
5

Ew.. Men inte har man väl rätt att skada dom? :S

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Nwmo
1

Some things are to dangerous to be kept alive.

- Emil

Cazzos
6

Om du dödar spindlarna så är det bara survival of the fittest > spindelmamman sprider inte sina egenskaper att välja dåliga hem åt sina ungar

[Pandoraelf]
0

Undra vad det är för sorts spindel i och med att dom är gula? har aldrig sett det innan, en aning läskigt haha..

Cazzos
2

#20 De kanske är lite genomskinliga med tanke på att de ser ganska unga ut. Det kan vara innehållet i dem som reflekterar kamerans blixt + träslaget de bor på 😃

[Pandoraelf]
0

#21 Ja men vad läskigt att det är så många också, tänk om alla går till attack på en gång… då blir man ju paralyserad HAHA :(

[MiniPim]
4

Asså, spindlarna är noh mer rädda för er än vad ni är rädda för er själva. Döda dom inte, tänk att varje spindel ni dödar har en familj, känslor osv. Jag klarar ens inte av att trampa på en myra.. Nej :(

[Pandoraelf]
0

#23 Tycker också det är elakt att döda dom rent generellt, men om dom befinner sig på mig så smäller jag till impulsivt av panik (kan inte hjälpa det) däremot om dom är i mitt hus så är det väl bara till att be någon slänga ut dom.. och ser man dom utomhus kan man ju låta dom vara då det är lika mycket deras revir som vårat :)

Saaara
1

Meeeen dör dom så dör dom. Varken du eller spindeln lider för det :p

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

[Evisen]
0

#0 Kan det vara krabbspindelungar?

dermot
8
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Hamsterlycka
3

#23 Eh, skillnaden mellan oss och spindlar är att de inte kan tänka. De kan inte tänka "oj, nu dog min mamma" eller "oj, nu dog mitt barn, nu blev jag ju ledsen" liksom? Ska hon istället låta dom sitta kvar där och bara låta det vara?

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

CupcakeGod
2

#23 Spindlar är inte ens medvetna om deras existens :P

Fridaaaa
6

#28 & #29 Hur kan ni veta det till 100%? Är det bevisat? 😉

[Tilde]
2

#12 Den finns endast i USA och är inte den farligaste som finns :) De flesta som dör av den är barn eller folk med försvagat immunförsvar. http://en.wikipedia.org/wiki/Brown_recluse_spider 😃

Och självklart har TS rätt att döda spindlarna som är i hennes marsvinsbur! Hon måste ju bli av med dem, de har blivit skadedjur!

Smullis
0

Jag skulle iallafall tagit mig tid och släppt ut dom. För varför ska döden vara lösningen på problemet? För att det är enklast? 😕

[Tilde]
1

#32 Så man vet att man får bort alla. Har man en "myrinvasion" i sitt hus så lägger man ut myrgift för att få bort alla. Nu kan hon ju inte lägga in gift i buren, men på något sätt måste hon få bort spindlarna. Vill hon kan hon ju stå och skaka ut dem ur buren, men går inte det är det lättare att döda dem än att sitta och plocka ut dem en och en.. :P

Smullis
2

#33 Jag röstar för 'skaka ut'! ;P

Cazzos
3

#28 Hur vet du det?

Djur har känslor. Att ett djur har känslor behöver dock inte betyda att känslorna är detsamma som en människas känslor, men känslor har dem.

[MiniPim]
7

#28 eh på dig själv, så antar att du är en spindel att du varit det förr? Du förstår väll att man måste ha varit en spindel för att veta, INGEN annan kan bevisa det. Och förresten, dom kanske inte bryr sig. Mn dom ha för farao känslor! Hur kul är det att en mega spindel kommer och trampar på dig så kanske ditt ben går av, så tänker spindeln "äh hon har inga känslor" ? Tänk så!! Blir ARG när folk dödar små kryp utan anledning.. Inte TS alltså!

Pelzi
0

Spindlarna var borta idag så dem har flyytat :)

http://emmaskaninselar.blogg.se/

BunnyHope
1

#18 Människan…..

Du är saknad…
Edward 31/8-11 5/7-12

[tråkig]
0

så bra🙂