Christiania
Var idag inne i Christiania för första gången! För er som inte vet så är det Danmarks "fristad". De har sitt egna lilla samhälle mitt i Köpenhamn. De tillåter inget våld eller liknande, men att sälja weed, det får de allt göra. Det verkligen luktar starkt inne i hela "staden" av folk som röker på.
Man får inte ta kort där inne, så jag har inget att visa. Men det ser riktigt fattigt ut, men samtidigt ganska harmoniskt. Såg en kanske 13-årig pojke som stod och rökte… man blir lite ledsen. :(
Bilden är tagen vid en sidoingång. Vid huvudingången står det på insidan en skylt; You are now entering the EU. Christiania håller sig alltså utanför EU och dess regler. Fast å andra sidan lever de på vatten och el som danskarna betalar för dem i skatt….
Åh vad coolt! :D
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Både coolt och raka motsatsen. Vet inte riktigt vad jag ska tycka om att stället finns… men det var ju lite spännande att se i alla fall :)
Ja där har jag vart ett par gånger, har släktingar som bor där. Tycker att det är riktigt Nice, men tycker inte att barn borde få bo där, som du sa så är det sorgligt när man ser barn röka på :/
Har varit där en hel del, riktigt vackert =)
OMGOMGOMG JAG VILL DIIIIT! 😍
"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"
Vad sjukt :O