Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettbilder
Läst 3077 ggr
Fridaaaa
0

Sommarkläder

Sommaren närmar sig med stormsteg!
Någon som har tips på snygga sommarkläder? Behöver absolut inte vara mode, följer inget mode då 🙂

Länka gärna då eller om ni äger plagget och tar bild på och visa? 🙂 Kul med lite inspiration 😃

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Afturelding
0

Vida kjolar! Ett helt perfekt sommarplagg, luftigt men ändå skyddande från solen :) Och kortärmade skjortor. Gärna tillsammans.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Fridaaaa
1

#1 Tips på vart man kan köpa snygga kortärmade skjortor? Letat på många ställen men hittar inga som är snygga eller sitter bra 😕

Afturelding
0

#2 Tyvär, jag syr ju nästan uteslutande allt jag behöver. Men jag tror Kapphal brukar vara bra på skjortor, tycker mig minnas det :) Sommarkläder kommer ju in lite succesivt nu, så det är väll mest att hålla utkik nu.

/Rebecca

Fridaaaa
0

#3 Ok där har jag kikat, gjorde det i förra veckan, men inga snygga eller passande tyvärr 😕
Ja det gör ju det, de kanske får längre fram men just nu hade dem inte, men som du säger, får kolla lite då och då 🙂 För skjortor jag vill testa i affären 🙂

Afturelding
0

#4 Ja, skjortor är viktigt att prova faktiskt. Ett tips kan ju vara att gå i second hand-butiker också :) Det finns ju ofta ett lite bredade utbud där, även om det krävs en del tur också.

/Rebecca

Fridaaaa
0

#5 Har inga direkt bra secondhand här tyvärr 😕 Lions & kupan mest men de är inte så bra gällande kläder 😕

Afturelding
0

#6 Attans, vilken otur du har. Jag tror vi har tre här i stan, haha :)

Du kan inte sy hjälpligt, eller känner någon som kan? Oftast behöver bara sidsömmarna sys om för att de ska passa. Annars får du väll helt enkelt hålla utkik, som sagt :) Tror att Lindex kan ha en del också. Eller Carlings!

/Rebecca

Fridaaaa
0

#7 Bor ute på landet, och inte nära en storstad 🙂 Närmaste större stad är det 5,5-6 mil enkelt resa till, vet inte hur utbudet är där med bra secondhander där dock 🙂
Svärmor syr, men hon har nog inte tid, hon har oftast mycket att göra.
Men Ja jag får hålla koll. 
Lindex har vi ja, får kolla in där 😃

Gaiezza
1

Tommy Hilfiger har snygga kläder :)

Bacon, svaret är bacon. 

Fridaaaa
0

#9 Har de hemsida? 🙂

Nwmo
0

#10 Sök på google, kommer nog fram till en sida då :p

- Emil

Fridaaaa
0

#11 Fick bara upp någon engelsk sida, som såg konstig ut 😉 Plus andra sidor 😛 Var därför jag undrade 😉

[Lewwi]
0

#10 På t.ex Nelly finns Tommy Hilfiger🙂

[Tuulikki]
0

Jag har hittat massor jag vill ha på H&M🤤

Men det kanske inte är något som faller dig i smaken?

Fridaaaa
0

#13 Ok trodde det var någon speciell sida 🙂 För kom upp lite allt möjlig när jag googlade 😛 Kanske var därför då hehe

#14 Ja H&M brukar jag kolla in, då och då 🙂

Nwmo
2

"Short shorts" + tan = hot.

- Emil

[MiniPim]
0

Någon får gärna tipsa om fina klänningar till mig :) inte svart helst , mer somrigt!

Fridaaaa
1

#16 Tan?

[Tuulikki]
8

#18 Solbränna

Fridaaaa
1

#19 Aha 🙂 Aldrig hört det ordet för solbränna innan hehe 😛

[Tuulikki]
7

#20 Det är engelska 😛

Fridaaaa
0

#21 Jo det förstod jag😉 Men jag har inte lärt mig det ordet för solbränna på engelska, inte vad jag har minne av i alla fall hehe var därför jag undrade hehe

LLLINN
2

New Yorker och Bik Bok är två affärer som ALLTID har superfina sommarkläder till bra priser, var nyligen och storshoppade i båda affärerna ^^. Deras jeansshorts är ursöta, hittade även massa toppar.

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

Inaarah
0

H&M, Lindex och KappAhl tror jag har bra utbud på kortärmade skjortor. Annars har Gina Tricot mycket toppar, blusar och liknande för en ganska billig peng. :)

Annars tycker jag himla mycket om jeansshorts, klänningar, löst stickade tröjor och sådant, nu till sommaren. Åh, vilket shoppingsug jag fick nu! Illa. ;)

Fridaaaa
0

#24 Kollat både H&M, Lindex och kappAhl nyligen men inget som föll mig i smak eller som satt bra, men kan hända att de får in annat snart med 🙂 Alltså kollat i butikerna 🙂

#23 Ja New Yorker ska jag in till näst jag ska till Växjö, men vet ej när det blir suck.
Synd att de ej har hemsida att beställa ifrån eller se direkt heller vad som finns 😕

[Tilde]
0

Bikbok, H&M och Gina har massa snyggt, framför allt shorts! Nelly har också alltid supersnygga klänningar 🙂

Jojaton
0

Nelly, Chicy, kanske Monki, Topshop och Asos. De har alla webbbutiker och även om Asos och Topshop har sitt lager i Storbrittanien är inte frakten jättedyr, och ofta kan man hitta rabattkoder bara man googlar lite :)

Johanna - Instagram

[Tilde]
1

#27 Asos har gratis frakt 😃

Jojaton
0

#28 Ännu bättre ju! 😃

Johanna - Instagram

Fridaaaa
0

#27 har du beställt från Chicy? Hur är de i storlekarna i så fall? Alltså normala, stora eller små i storlekarna? 🙂

Jojaton
0

Jag har tyvärr inte beställt något därifrån, men från vad jag har hört så är de normala i storlekarna :) Tror dock att de har kläder från en massa olika återförsäljare så det kan nog variera. Mycket är ju dock onesize.

Johanna - Instagram

Fridaaaa
0

#31 Ok vad bra 🙂 Sånt är bra att veta tycker jag, just eftersom storlekar kan variera 😛

Jojaton
0

#32 Men de brukar ha en storleksuppgifter, om du tittar här tex. så ser du ju att de har mätt tröjan, och de har det på de mesta kläderna tror jag :) Sen kanske det inte stämmer till 100%, men det är ju en liten fingervisning iaf 🙂

Johanna - Instagram

Fridaaaa
0

#33 Såna mått stämmer i regel inte på mig dock 😮 brukar inte kunna gå efter dem, vet ej varför men hänt flera gånger att det ej stämt överrens med verkligheten sen, trots att jag mätt rätt.
Men det är bra att dem finns 🙂 Brukar i regel vilja testa kläder, fast H&M t.ex brukar beställa för de storlekarna brukar stämma på mig 😛

CaptainBunchie
0

Samma kläder som jag alltid har - tjocktröja ev. + skjorta = sommarkläder :D

Enkel matte. c:

Mina chainpants är även så mysiga att dom går att dragkedja av så att de blir shorts. Går sällan och köper nya kläder bara för att det är sommar, är liksom ingen kjol och klänning-person. :3

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Fridaaaa
0

#35 Man behöver ju inte ha kjol och klänning på sommaren 😉
Eller köpa massa nytt om man har redan 😛

Fridaaaa
0

putt 😉

[tråkig]
0

lindex gillar jag🙂

Nebulosa
0

Gina Tricot är en stoor favorit enligt mig! De har massor med T-shirtar och linnen som inte är jätteurringade (gillar inte alls för urringade kläder) i somriga färger! 😃

~Rabbits for Life~

Fridaaaa
1

#38 Ja Lindex har snyggt i perioder. Köpte ett par shorts där för någon vecka sedan 🙂

#39 Ja de brukar ha snyggt, med i perioder 😛

[tråkig]
0

Ja Frida :-)

Hamsterlycka
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina favoritaffärer där jag mest brukar köpa kläder är nog gina tricot, H&M, bikbok och veromoda.

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta