Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 995 ggr
fsigge
0

kär i en lärare...

Jag har blivit jättekär i våran NO lärare och jag vet inte vad jag ska göra!  Han är 22 och jag e snart 13… Jag säkert att han inte gilla mig men man blir så glad när han kommer och man känner "pirret" i magen. Vad ska jag göra? Har ni några tips?

Frida

[Tilde]
10

Mitt tips är att inte göra något. Du är på tok för ung för honom och han är säkerligen inte intresserad av någon i din ålder i alla fall. Du kan inte få ut något positivt av det och inte han heller. Så jag föreslår att du bara fortsätter att beundra honom på avstånd. 🙂

[rumelle]
3

Njut av känslorna och fantasierna. Mer än så lär det och bör det nog inte heller bli. :)

m4rkus93
2

jag håller med dom ovanför sedan om jag inte minns fel så är det olagligt i sverige med ett förhållande mellan lärare och elev pga betyg med mera typ… så beundra på avstånd och njut av det :)

Greigh
0

Nej, det är inte olagligt att som lärare och elev ha en kärleksrelation, så länge det inte påverkar betyg och arbetsförhållanden. Men det känns fortfarande för ungt. Men att besudla dina fantasier vore fel, så behåll dom så länge du njuter av det :)

Denna kommentar har tagits bort.
Afturelding
0

Det är olagligt för en vuxen lärare att ha en sexuell relation med en underårig elev, dock. Eller ja, det är olagligt för en vuxen människa att ha en sexuell relation med en underårig människa, ska man väl säga.

Men jag säger som alla andra, låt det bara gå förbi och gör det bästa av saken så länge :)

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se