Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: övrigt
Läst 1664 ggr
[okänd15]
0

olagligt även fast jag är 15?

Det är nämligen såhär att jag har blivit kär i en äldre man på 28 år…

Och jag är 15…jag har hållit tyst om det vill inte säga nått föräns jag är 18 om jag fortfarande har känslorna kvar. För det är väl olagligt om han också skulle gilla mig och vi blir tillsammans nu? eller?

Han är 28 jag 15 !

NiklasHjelm
37

Har ni träffats? Jag skulle starkt ifrågasätta varför en man på nästan 30 vill träffa en 15 årig tjej förutom för sex. Det har inget med dig att göra som person utan vad han är ute efter.

-----------------------------------------------------

http://www.niklashjelm.se

Nya bilder varje måndag, följ mig gärna på Facebook.

http://www.facebook.com/fotografniklashjelm

[cookies]
7

#1 håller med Niklas där

Fridaaaa
6

Håller med #1.

Anser att det inte är lämpligt heller.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Nwmo
5

Håller med #1.

- Emil

[Tilde]
3

Är man nästan 30 år och "kär" i en 15-åring så är man pedofil då en 15-åring endast är ett barn… Vet inte hur lagarna ser ut om det är olagligt eller ej, men olämpligt är det definitivt. Vore han några år äldre skulle han vara gammal nog att vara din pappa. :/

[tråkig]
0

Tycker att de är olämpligt han kan vara ute efter att  ha sex med dej . Hoppas du förstår att du är ett barn och att han är olämplig för dej.

Du kan ju hitta någon som är  runt 15 .😎

[rocklover]
3

#6 ._. 

min morfar var 15 år äldre än min mormor..vet ni hur gamla de var när de träffades? 14 och 30 ._. såklart att han skulle kunnas anklagas för att vara pedofil, men de älskade varann, punkt.

jag tycker att ni kanske borde vänta lite tills ni blir äldre (då blir det nog lite mer accepterat utav samhället)

om du vill ha fler åskiter om detta så hittade jag ett annat forum som handlade om liknande saker; https://www.flashback.org/t696238

hund_katt
0

olagligt är det väl inte? det finns ingen lag på hur gammal man måste vara för att bli ihop? Sverige är demokratiskt, vilket betyder att det inte får finnas lagar om ålder på kärlek.

det kan vara en olämplig man som bara är ute efter sex, men bara för åldern så betyder det inte att det är så. älskar man varandra så ska man få älska varandra. men tänk efter 'älskar han mig?'
det räcker förmodligen inte att fråga, då han kanske bara säger 'ja' utan att han älskar dig. utan hur beter han sig mot dig? älskar han dig så märks det.

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Nwmo
0

#8 Så, en 30-åring och en 10-åring får ha ett förhållande?

- Emil

Fridaaaa
0

#9 De får inte ha sex i alla fall.
Men han räknas som pedofil.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[tråkig]
0

tycker han räknas som pedofil helt ärligt och själv kan jag aldrig ha i mitt huvud att min pojkvän ska vara så gammal😎

[Tilde]
0

#9 Nej, under 12 är man pedofil, oavsett "kärlek" eller ej. Är den äldsta bara 13 och kär i en 10-åring räknas det ibland som pedofili.

hund_katt
0

#8 klart man får vara det. men det är olagligt att ha sex om man är yngre än 18 år… tror jag gränsen går… vet inte om gränsen gäller om den ena är t.ex. 30 och den andra 15, då får man inte, men om båda är jämgamla så tror jag inte det är lagligt. det är väl rätt många som har sex även om de inte är myndiga? (kan ha fel, det är bara vad jag hört)

Nwmo
3

#13 Man får ha sex när man är 15, då man blir byxmyndig.

- Emil

hund_katt
0

#14 mm, kom på det med nu. 😇

Nwmo
0

#15 ;)

- Emil

Greigh
4

Jag förstår inte problematiken så länge det handlar om äkta känslor? Jag har träffat många 15 åriga kvinnor som faktiskt föredrar äldre män framför jämnåringar (själv föredrar jag äldre kvinnor). Min nuvarande sambo var tillsammans med en 29 åring när hon var 16 år gammal och det var inget tal om pedofili.

Om mannen i fråga har samma känslor för dig, som du har för honom så ser jag inte det som något problem alls. Dessutom är du byxmyndig, så den sexuella delen är inte heller någon problematik för er.

[okänd15]
0

Tack för allas svar! Men hur ska jag märka på honom att han är kär i mig med?

Han är schysst mot mig och har även sagt att han gillar mig jätte mycket. Och han har sagt att vi kan vänta med sex länge för han inte är ute efter sex, han sa även att " om jag bara är ute efter sex varför skulle jag då lägga ner energi på att snacka med dig ..när jag kan gå ut och få ett engångsligg hur enkelt som helst"? :O

Greigh
2

Fortsätt hålla kontakten, umgås som vänner så märker du om det växer fram någonting utöver det vanliga :)

[okänd15]
0

jag gillar honom men är as rädd för folks reaktioner!! de blir ju kaos! 

hur ska jag berätta för mamma t.ex?

Greigh
2

Du får försöka tackla det snyggt och ta diskussionen som det kommer. Det är en del i livet som man måste lära sig hantera, att klara av livets olika konsekvenser. Ingen kan styra över ens känslor och behov i livet. Du tar dina egna beslut.

Denna kommentar har tagits bort.
Greigh
5

Det var det dummaste jag har läst idag.
Bara för att det är vanligare i Afrika, så är det minst lika normalt i Sverige.
Nej, du TS, slåss för rättigheten om ålder här i Sverige istället. Så kanske vi slipper sådana där korkade kommentarer som den här ovanför klämde ur sig!

[Tilde]
6

#22 Sluta skriva onödiga/idiotiska inlägg i trådarna tack! Din "humor" uppskattas inte av alla.

NiklasHjelm
2

#18 Du märker rätt så enkelt om han är ute efter det. Anledningen till att han lägger energi på det nu är att det inte är helt enkelt att få ett "engångsligg", helst inte med någon som är femton. Om han ofta inleder samtal om sex utan någon anledning så är det en varningsklocka. Att berätta för sina föräldrar kan absolut vara känsligt men hellre att du gör det än att du råkar illa ut. Om inget annat så träffa honom absolut inte själv.

-----------------------------------------------------

http://www.niklashjelm.se

Nya bilder varje måndag, följ mig gärna på Facebook.

http://www.facebook.com/fotografniklashjelm

[okänd15]
0

#25 nee han brukar aldrig starta en konversation om sex!! haha ibland är det faktiskt jag som börjar snacka om det (a) HAHAH