komplex med min vikt
jag var nyss hos skolsköterskan och hon sa att jag ligger till och med nästan lite i under vikt och sen sa hon även att jag måste börja äta ordenligt för jag dricker inte mer en en gång om dagen och äter för lite. Jag fick inte gå ner något alls för då är jag under viktig. Jag är lång tjej så om jag vill kan jag väga 70 sa hon utan att vara tjock.Är deppig och ledsen över min vikt och tycker jag är en tjockis . Hon sa även att jag är platt magad och de är min svank som gör att jag ser tjock ut . Så är smal tjej .
Tycker inte att en skolsköterska, eller doktor eller sköterska överlag kan säga att du kan väga den eller den vikten utan att vara tjock, då man har olika kroppsformer osv.
Men tycker du ska lyssna på henne om hon säger att du tillhör undervikt, eller ja nästan.
Dricka vatten är viktigt, det slarvar jag med, men är viktigt igentligen för kroppen.
Du kan inte göra upp ett matschema eller så? Det är viktigt att äta, man blir inte tjock bara för att man äter.
Att se ut som modeller (alltså så smal) är inget ideal att sträva efter. OK om man är så smal naturligt, vissa är ju det och inget fel med det, men många tror att det är idealet, men det är fel.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag var överviktig för 2-3år sedan. Look at me now, skolsyster.
- Emil