Myter om guldfisk!
Här har ni några myter om guldfisk och varför de inte stämmer:
http://goldfishgal.tumblr.com/post/52715021806/common-myths-misconceptions-about-goldfish-by
Ganska intressant, men jag visste redan det mesta. 👍
Kunde allt det där. #y0lo #Swäg #Hashtagz
- Emil
Jag trodde faktiskt att en guldfisk bara hade tre sekunders minne haha 😂
Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.
Jag har aldrig trott på det här med "guldfiskminne".
Har alltid tyckt att det mest är en ursäkt för att slippa någonting, eller spela dum.
Jag har alltid trott på guldfisk minne :P Men kan de verkligen leva upp till 10 år? Skulle jag aldrig kunna tänka mig! xD Och varför får man inte ha de i en rund skål? :) Förstod inte riktigt det.
De kan leva i upp till 40-50år, blir typ 45cm. :P
- Emil
#4 Minns inte exakt vad det stod, men vattenpumpar och filter fungerar inte lika bra i skålar, plus att det är en för liten vattenyta så det inte kommer tillräckligt med syre i vattnet - och det stressar guldfisken att ha så litet utrymme och inga täckta kanter. :P
#6 Fiskar behöver också en täckt yta, av t.ex bakgrund, vilket typ ingen hade i en skål.
- Emil
#7 Det var det jag försökte få fram med "täckta kanter", men kanter var ju fel ord att välja. Jag är helt lost ibland när jag skriver på svenska och kollar på amerikanska serier xD