Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkropp-och-själ
Läst 5219 ggr
LLLINN
2013-05-15 15:56
0

intimrakning, tips?

Skulle behlva tips för en skonsammare intimrakning! Jag använder men av venus embrace samt rfsu's rakgel+aftershave men får ändå röda prickar! Främst i "ljumsklinjerna" eller vad man ska kalla det. Jag rakar först medhårs, sedan ändrar jag gradvis tills jag avslutar med att raka mothårs. Jag vet att man inte "ska" göra det men annars försvinner inte allt! Tips?

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

[rumelle]
2013-05-15 16:10
0

För mig brukar det hjälpa om jag rakar medan jag tar en varm dusch. Använder ingen rakgel eller någonting. För mig fungerar det också bäst om inte rakar mig mer sällan än varannan dag.

Revolt
2013-05-15 16:17
0

Nåt som är skitviktigt är en vass rakhyvel! Så viktigt att byta blad ofta:)

Jag har en rakgel från rfsu och deras after shave.

Utan aftershaven får jag MASSA prickar..får mycket mindre av den. Men det gäller att man smörjer morgon och kväll varje dag typ..

Jag kommer aldrig ifrån prickarna..har alltid liiite/några svaga prickar tyvärr :(

Kan tänka mig att använda alla rfsu's intimrakningsprodukter kommer ta bort en stor del av prickarna! 

Men jag rakar medhårs, sen från höger till vänster, sen vänster till höger och sist mothårs.

Jag får betydligt mindre prickar då och det ser jag som ett tecken att det är mer skonsamt än bara mothårs tex. :)

Blir helt babylent efter!

Men utan en riktigt vass rakhyvel så blir det inte "babylent" ;)

lycka till!

~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥

LLLINN
2013-05-15 17:23
0

#2 Tack så jättemycket, har funderat på att köpa Gilette fusion proglide som visserligen är en killrakhyvel men som ska vara riktigt bra. Håller sig nog vass längre än tjejrakhyvlar också! Ska även till Apoteket imorgon så kan passa på att köpa in fler av rfsu's produkter :).

8/5-13 & 1/6-13

Revolt
2013-05-15 18:26
0

#3 den rakhyveln har jag ;) RIKTIGT bra och håller sig länge!

LLLINN
2013-05-15 18:30
0

#4 Vad bra, vart köpte du den och vad kostade den :)? Ungefär hur ofta behöver man byta blad?

8/5-13 & 1/6-13

Revolt
2013-05-15 18:53
0

Den var skitbillig! Mindre än en hundring iaf!

Vet inte riktigt hur ofta jag byter, inte så ofta iaf!

Jag köper alltid ett paket med typ 8 blad i, så ett sånt paket räcker hur länge som helst för mig! :)

Cazzos
2013-05-15 19:39
0
  • Vass rakhyvel
  • Varmt vatten
  • Balsam
  • RFSU Nice N'Cool After Shave

… är allt jag behöver.

Sköljer du av med kallt vatten efter att du rakat dig? Jag brukar också raka medhårs och sen gradvis raka mothårs, det gäller att vara försiktig dock, iallafall för min del.

Kan få röda prickar om jag inte är försiktig då rakhyveln typ rycker i hårsäckarna om jag bara kör på.

Hur noga är du med att värma rakbladen mellan varje drag?

Jag har Gilette Venus Embrace 🙂
Enkel och bra rakhyvel tycker jag.

[Taxie]
2013-05-15 19:56
0

Jag rakar mig med billiga engångshyvlar i duschen. Tar ben, armar, armhålor och intimt får aldrig prickar fast jag rakar mothårs för att få bort allt. Har gjort så i 6 år sen jag var 12 år. Vet inte hur jag lyckas med att det blir bra :o

LLLINN
2013-05-15 22:44
0

#8 Du är väl ganska okänslig i det området antar jag *lucky bastard* #7 Jag brukar inte skölja med kallt vatten efter, kan pröva det :). Vad menar du med att värma rakbladen

8/5-13 & 1/6-13

Revolt
2013-05-15 22:48
0

#8 haha avundsjuk. Jag anstränger mig jättemycket för att "mildra" det men har alltid lite prickar :( 

Jag måste ha aftershave på morgon o kväll varje dag för att det inte ska bli prickar..

Cazzos
2013-05-18 18:38
0

#9 Du värmer rakbladen genom att skölja/doppa i varmt vatten 😃

Rykande varmt går bra (från kranen dock, testa inte att koka upp vatten och doppa rakhyveln där i). 🙂

-Idaoh-
2013-05-18 19:37
0

jag kör alltid mothårs och har aldrig fått prickar :o haha , använder mig av nå lady shave blad , de är 3-4 blad på den , as najs å man är len som en barnrumpa 😃

Sweety
2013-05-18 20:16
1

Har exakt samma problem, speciellt i ljumskarna. Tack för intressant läsning. :)

- Medarbetare på Lockar ifokus.

https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!

Inaarah
2013-05-19 00:58
0

Har haft precis samma problem, med röda prickar osv - men balsam och varmt vatten har verkligen gjort skillnad. SÅ värt att testa! :) Aftershave efteråt är ett måste.

[fiskenn]
2013-05-19 01:04
3

rakar alla intim rakning här eller?? har bara en fråga, kliar det inte mkt eller stix efteråt när man gör det? och vad är igentligen anledningen till att göra det? det e ju naturligt!! fattar innte vf? :/ haha xD

Cazzos
2013-05-19 12:49
4

#15 Individuellt om det börjar klia efteråt eller inte 🙂

Vissa trivs bättre med rakade underliv, andra inte.

Det handlar inte alltid om att "följa strömmen" eller så, utan det är bara så vi har utvecklats i samhället från de första människorna till idag. 😉

Jag tycker att det är lite roligt att homo-släktet var i princip helt håriga i början, och vi är den "naknaste" primatarten idag, men ändå väljer vi att ta bort ännu mer hår än vad vi redan förlorat 🤔

Det är en evolutionsfråga 👍

[Taxie]
2013-05-19 15:55
2

#15 Tycker det är fult med hår där och känns inte så sexigt. Sen så är det bara ivägen med en buske och känns inte fräscht… och pojken min ska ju slippa käka hår när han är där, hahaha ;)

Fridaaaa
2013-05-19 15:56
1

#17 Fast man kan ju trimma ner det också, och inte raka helt, då "käkar" ju inte killen hår i så fall´, beroende på hur man trimmar ner det osv 😉 (förstod hur du menade med "käka hår" 😛😉)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Revolt
2013-06-14 10:52
4

För någon vecka sen läste jag att man kan ta handsprit som after shavea c , så jag testade och det sved men bara i några sekunder, men kan säga att det är helt värt det för jag har inte en enda liten prick! Bästa jag testat någonsin. Köp en oparfymerad handsprit, tex från Apoteket:)